Stránka 1 z 1

Startování 1.8 TDD 66KW

Napsal: 17.05.2006 18:28
od xleoon
Dobrý den pánové. Chtěl bych se prosím zeptat zda se už někdo nestetkal s tím, že když stojí do kopce s autem cac 1hod. tak pak nemohu nastartovat. Když pak auto postavím na rovinu tak bez problému to nastartuje. Kamarád mi říkal, že mi padá nafta a nedokáže mi poradit co s tím. Mám najeto 115tis. km a do posud to nedělalo až ted´. Chci nechat vyměnit žhaviče a palivový filtr, ale předpokládám, že to tím asi nebude, protože to na rovině bezproblému startuje. Děkuji za radu a přeji hezký den.

Napsal: 17.05.2006 21:36
od pelen
Mám najeto zhruba stejně. V kopci občas také parkuji, ale asi ne v prudkém. Zkus pro začátek parkovat motorem dolů. Žhaviče a filtr bych zatím neměnil.
Seriózní radu ti dá jen asi foki.

Napsal: 17.05.2006 21:41
od xleoon
děkuji za odpověd. Ale bojím se toho jak někde zastavím auto v kopci a dokonce to nemusí být ani prudký a vypnu motor a na hodku odejdu tak to pak nenastartuji a budu v háji. jinak děkui za odopvěd´

Napsal: 23.05.2006 21:14
od Frankie
Zdravim, mám hodně podobnej problém, ale nesouvisí to s parkováním v kopci.Mám najeto taky 114000. Asi 5x za půl roku, co auto mám, se stalo, že jsem zaparkoval ( ohřáté) a po půl až jedné hodině ne a ne chytnout. Myslím si, že to má souvislost se žhavením. Auto je již po této době lehce vychladlé, ale žhavý jako-by bylo ohřáté- jen cca 1 sek. Když nechytne a nechám ho ještě hodinu stát, pak žhaví asi 6 sek. a chytne bez problému. Ještě pomáhá před startem třeba 3x za sebou nažhavit a až poté nastartovat.

Napsal: 24.05.2006 18:54
od Peter
ja som v zime chodil len s jednym funkcnym zhavicom a pokial nezacala teplota klesat pod nulu tak to chytalo celkom dobre ked som vymenil zhavice tak to aj pri -15 chytalo na brnk, teraz to rano zhavy asi 3-4 sekundy a poobede sa zhavenie rozsvieti spolu s ostatnymi kontrolkami a hned zhasne...

Napsal: 24.05.2006 21:00
od Frankie
Jak zjistim, jestli jde jen jeden žhavič, nebo všechny? Myslel jsem si, že jsou zapojeny do série, když nepůjde jeden, tak nepůjde žádnej- tak to bylo u mé 205 1.8 D. Na kolik vyjde výměna žhavičů?

Napsal: 24.05.2006 21:34
od xleoon
Tak jsem byl ve fordu a tam mi taky nedokázali odpovědět proč mi ta nafta padá? Tak jsem z toho paf. No vypadá to že zavolám Fokimu a poptám se co a jak a čím to může být. Když stojím v rovině tak to chytne hend jak to postavím do kopce tak to ne a ne nastartovat. Tak auto prozatím stavím skopečka dolu, ale čekám kdy příjde doba kdy to budu muset nechat odtáhnout na rovinu. nesetkal se tu s tím už někdo nemá na to někdo nějaký vylepšovák. Moc dík.

Napsal: 24.05.2006 21:40
od pelen
xleoon píše:..... Tak auto prozatím stavím skopečka dolu, ale čekám kdy příjde doba kdy to budu muset nechat odtáhnout na rovinu......
Já bych z kopce sjel na rovinu bez motoru po odbrždění. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 24.05.2006 21:46
od Peter
Frankie píše:Jak zjistim, jestli jde jen jeden žhavič, nebo všechny? Myslel jsem si, že jsou zapojeny do série, když nepůjde jeden, tak nepůjde žádnej- tak to bylo u mé 205 1.8 D. Na kolik vyjde výměna žhavičů?

žhavice su zapojene tak ,že aj ked su 3 zle stale pojde jeden niesu na sebe zavisle...
Da sa to zistit klieštovym ampermetrom žhavič ma odber asi 25A spolu je to okolo 100A +/- par amperov alebo odpojit žhaviče a zmerat odpor ale teraz neviem aky ma byt, tym ampermetrom je to jednoduhsie. Mna vysla vymena asi 2200sk dal som tam NGK povodne boli BERU predavac povedal ze tie NGK su lepsie ako BOSCH

Napsal: 24.05.2006 22:04
od pelen
Klešťový ampérmetr na stejnosměrný proud není běžný měřák. Měl by stačit univerzální digitální napětí/proud/odpor. Prodává se za cca 200,-Kč.

Pokud jeden žhavič odebírá 24A (na začátku žhavení, když je ještě studený), pak je jeho odpor:

R = 12/24 = 0,5 ohmů (12 je napětí baterie)

to Frankie an all

Napsal: 25.05.2006 16:19
od toro
U P205 to je stejně zapojený jako u FF, jen ten pohled tě obloudil, že je to do série, ale bylo to paralelně. Potvrzuji, že tím klešťákem je to nejjednodušší kontrola, pokud ale dojde na výměnu, pak je nejlepší je měřit při žhavení.On ten odpor za studena je ošidnej, pro kontrolní měření postačuje, ale pokud je problem se startováním, pak doporučuji všechny žhaviče ven a poměřit v zapojení na 12V baterku.

Napsal: 25.05.2006 19:11
od pelen
U žhavičů hodně záleží na dobrém, čistém kontaktu mezi napájecím kabelem a žhavičem. Pozor ale na dotahování matic, dovolená hodnota utahovacího momentu 2 Nm (u některých aut 4 Nm) je velmi malá a je to velmi lehké utažení.

Napsal: 25.05.2006 21:15
od Frankie
Chlapi, díky za rady na témy žhaviče. Zkusim nejdřív očistit kontakty, když to blbne jen občas tak by to mohlo být ono. Jestli to nepomůže tak proměřit a když budou špatné, tak nové. Když žhaviče vyndám a zapojim je na baterku , budou-li hřát, tak jsou OK? nebo třeba můžou sice hřát, ale nedostatečně. U té 205, jsem si vzpoměl, žhavení totálně odešlo až současně s příchodem kouře od pojistkové skříně, se žhaviči to asi nemělo co dělat.