Jak jsem koupil FF od Fokiho (díl III)
Napsal: 15.04.2008 10:14
Tak je tu „Jak jsem koupil auto od Fokiho III“. Navazuje na na předchozí díly darkaxe a drenyho. U filmů mají následující díly sestupnou tendenci, ale v tomto případě je tomu úplně naopak. Kdo nemá rád dlouhé čtení, tak hned prozradím, že nebude žádný překvapivý závěr a vše neslo ve stylu „žádný problém – absolutní spokojenost“, tedy happy end a měkčí nátury by si na konci samým štěstím poplakaly. A ostatní se tiše posaďte pohádka začíná. Jeden člověk z Pardubic se už minulý rok rozhodl, že si letos jeho rodinka pořídí nový automobil, protože ten jeho v roce 2008 již slaví 20 let a zaslouží si už jít do důchodu. On ten člověk moc do aut neviděl a ze začátku se nechal ovlivnit reklamou Renaultu a přemýšlel o Thalii. To víte kufr 510 litrů se zdálo dost. Pak ale absolvoval osobní prohlídku a zkušební jízdu a řekl si: „Pane bože, to snad néé! Ten kufr je jen pro bonboniéry a asi si budu nechat na plastice zkrátit nohy.“ Vzhledem k omezenému rozpočtu bylo rozhodnuto, bude to ojeté auto. Pak jsem se tedy začal dívat i po autech, o kterých jsem dříve jen snil, ale u kterých je cena nového vozu kolem půl mega. Taky jsem chodil po bazarech, ale teď mi to už připadá jako ztráta času. Vždycky se něco našlo, co nesedělo, co zavánělo podvodem. Pak jeden známý si dovezl 5-dvéřového Focuse ze SRN a pěl na něj jen samou chválu. Protože drahá polovička by si nejradši všude vzala celou almaru, možná i 2 (tu druhou se sousedem ),začal jsem se zajímat o Focus kombi. Pak jsem našel na podzim 2007 http://www.ford-focus.cz, kde jsem našel tolik informací, že tomu žádná snad žádná příručka Fordu nemůže konkurovat. Známý mi dal kontakt na autorizovaného prodejce Ford, což je jeho soused. S ním jsem se domlouval od vánoc do začátku března 2008. Měl jsem představu o Focusu II Kombi, benzín 1.6, který se točí po operativním leasingu, například od firmy Vodafone nebo Focus I Kombi rok výroby 2004
(http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =13&t=7805). Na začátku března, jsem ale pochopil, že tato jednání jsou k ničemu. Prý možná něco bude až na podzim a cena kolem 340.000,- Kč. Můj limit, ale byl 300.000,- Kč. Tak jsem, jak je tady všude doporučováno, oslovil Fokiho. Doslal jsem rychle 2 nabídky:
1) Mám tady rok výroby 2003, cena 210.000,- Kč, ale stříbrný ne modrý, což byla má prvotní představa. Jinak palubní počítač, ALU kola, 2x airbag, ABS, klima, originální rádio, dělené zadní sedačky, mlhovky, zrcátka a přední okna v elektrice, bez servisní knížky, kde by byla potvrzená i koroze.
2) Můžu ti dovézt rok výroby za cca 240.000,- Kč, ale nejčastější jsou stříbrný i se serviskou, bez palubního počítače. Bere si však cca 2/3 ceny předem.
Nastalo mé vnitřní zvažování pro a proti, proběhlo pár SZ a telefonátů s Fokim, vysvětlení manželce, že i stříbrná je pěkná (když ji budou mít i policejní auta ). Taky, abych dělal čest označení „neveřící Tomáš“ a asi pod vlivem „černých kronik“ a televize Nova, jsem se vnitřně obával poslat někomu, koho vůbec neznám cca 160.000,- Kč (Jeden kolega zběhlý z chování na internetu mě ještě nadhodil: „ Co když to je všechno jen jeden člověk, který se přihlašuje na fórum pod různými jmény a jedno svoje jméno pořád chválí, aby získal zákazníky, a negativní ohlasy někdo maže.“ ) Protože jsem zjistil, že serviska není až tak důležitá a že rychleji budu mít auto o rok starší než jsem chtěl, tak zvítězila tedy varianta číslo 1. Pak jsem ještě Fokiho poprosil o vyspravení počáteční koroze levých zadních dveří a objednal si montáž Defend locku a ještě jsem mu potvrdil, že si vezmu nabídnutý zimní gumy na plechových discích. Protože auto bylo na letních gumách a zima ještě o sobě nechávala vědět a dále asi týden trvá vydání převozní značky a prvotní zaregistrování v ČR, kdy se vydává velký technický průkaz bez uvedení majitele, tak jsme se domluvili, že pro auto si budu moci jet v sobotu 12.4. Tak jsem si v úterý 8.4. zavolal na ČSOB pojišťovnu, kvůli povinnýmu ručení a taky do banky, kde chtějí výběr nad 100.000,- Kč hlásit 2 dny dopředu. Ve čtvrtek 10.4. mi přišla kartička a smlouva o povinném ručení se zahájením smluvního vztahu 12.4. V pátek jsem šel do banky a zrovna banka plná Romů (asi už jim dávky chodí na účet). Naštěstí paní u přepážky měla pochopení a vzala si mě k sobě bokem. Byl jsem připraven ke sprintu a snad 10x jsem se ohlídl, jestli za mnou někdo nejde. Uff, nešel!!! Ráno jsem s kámošem vyrazili jeho autem v 6:00 směr Lišov. Mysleli jsme, že tam budeme v 9:00, ale už v 8:30 jsem klepali Fokimu na dveře. Vzhledem k tomu, že v kanceláři nebyli žádné dívky, nedošlo k výměně dresů, ale jen suvenýrů (viz obrázky níže - Pardubický perník je evropsky chráněná značka). Pak jsme si prohlídli dílnu, proběhla zkušební jízda, kdy mi Foki vysvětlil všechny ty čudlíky a kontrolky. Ve vnitř bylo auto dokonale vyčištěný a měl jsem pocit, že jsem nasedl do nového auta. Po návratu jsme pak auto zvedli, prohlídli si povozek, probrali možný závady, o kterých jsem četl tady na fóru. Mezi řečí jsme probrali i různý příběhy reklamací všeho možného a je jasný, že v dnešní době se řada firem snaží ze svých záruk vyvlíknout (nejen autorizovaní prodejci Ford). Pak po pečlivém uvázání psa (jestli potřebujete liposukci, tak mu při návštěvě řekněte, že ho nemusí vázat ) jsme si prohlídli jeho 2 tunningová auta. To fialovo-zlatý na 19-palcových kolech a LCD obrazovkama je fakt bomba. Pak jsem ještě dostal jako bonus nový focusácký koberečky do auta. Nakonec podpis smlouvy, předání peněz a všech dokladů. Cesta z Lišova probíhala v pohodě, auto sedělo, žádná chyba - žádaná vada na kráse. Asi jsme se moc kochali, protože jsme špatně zahli a jeli až přes Telč. Doma už děti s manželkou z dálky mi mávali a musel jsme je hned vzít na okružní kolečko. V dílně u Fokiho jsem několikrát říkal, že si pak musím napst náplně (motorový olej, olej do serva, brzdová kapalina, aj.), kdyby bylo třeba něco doplnit. Samozřejmě, že jsem na to zapomněl, ale večer doma otevřu SZ od Fokiho, kde všechno bylo napsaný.
Včera 14.4. jsem byl na registraci. První vlastně na evidenční kontrole. Doklady seděly, vše bylo v pořádku – odevzdal jsem zelenou převozní značku, dal osvědčení o STK a emisí (co mi dal už Foki), kartičku od pojišťovny, doklad o evidenční kontrole a 800,- Kč a za 10 minut paní dala značky a vyplněný velký TP. Na závěr musím přiznat, že jsem měl docela obavy z celé téhle akce, ale vše proběhlo bez problémů a komplikací a jeden ze snů mít větší auto se splnil. Koupi auta od Fokiho můžu jen doporučit a i když je to skoro k němu 200 km, myslím že to nebude ztráta času k němu jednou za rok zajet. Když tady pak čtu, že někdo dává auto do servisu a pak se mu po 3 dnech daná porucha zase objeví a tak se to několikrát opakuje, tak si myslím že je lepší jet tam, kde tomu fakt rozumí. Nakonec Vás to bude stát míň času i peněz, i když to je daleko. Takže ještě jednou děkuji Fokimu a i Vám, protože tohle fórum je super a najdu tady vše, co potřebuju.
Tohle je můj příběh, ale děti maji radši tento: Pohádka
(http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =13&t=7805). Na začátku března, jsem ale pochopil, že tato jednání jsou k ničemu. Prý možná něco bude až na podzim a cena kolem 340.000,- Kč. Můj limit, ale byl 300.000,- Kč. Tak jsem, jak je tady všude doporučováno, oslovil Fokiho. Doslal jsem rychle 2 nabídky:
1) Mám tady rok výroby 2003, cena 210.000,- Kč, ale stříbrný ne modrý, což byla má prvotní představa. Jinak palubní počítač, ALU kola, 2x airbag, ABS, klima, originální rádio, dělené zadní sedačky, mlhovky, zrcátka a přední okna v elektrice, bez servisní knížky, kde by byla potvrzená i koroze.
2) Můžu ti dovézt rok výroby za cca 240.000,- Kč, ale nejčastější jsou stříbrný i se serviskou, bez palubního počítače. Bere si však cca 2/3 ceny předem.
Nastalo mé vnitřní zvažování pro a proti, proběhlo pár SZ a telefonátů s Fokim, vysvětlení manželce, že i stříbrná je pěkná (když ji budou mít i policejní auta ). Taky, abych dělal čest označení „neveřící Tomáš“ a asi pod vlivem „černých kronik“ a televize Nova, jsem se vnitřně obával poslat někomu, koho vůbec neznám cca 160.000,- Kč (Jeden kolega zběhlý z chování na internetu mě ještě nadhodil: „ Co když to je všechno jen jeden člověk, který se přihlašuje na fórum pod různými jmény a jedno svoje jméno pořád chválí, aby získal zákazníky, a negativní ohlasy někdo maže.“ ) Protože jsem zjistil, že serviska není až tak důležitá a že rychleji budu mít auto o rok starší než jsem chtěl, tak zvítězila tedy varianta číslo 1. Pak jsem ještě Fokiho poprosil o vyspravení počáteční koroze levých zadních dveří a objednal si montáž Defend locku a ještě jsem mu potvrdil, že si vezmu nabídnutý zimní gumy na plechových discích. Protože auto bylo na letních gumách a zima ještě o sobě nechávala vědět a dále asi týden trvá vydání převozní značky a prvotní zaregistrování v ČR, kdy se vydává velký technický průkaz bez uvedení majitele, tak jsme se domluvili, že pro auto si budu moci jet v sobotu 12.4. Tak jsem si v úterý 8.4. zavolal na ČSOB pojišťovnu, kvůli povinnýmu ručení a taky do banky, kde chtějí výběr nad 100.000,- Kč hlásit 2 dny dopředu. Ve čtvrtek 10.4. mi přišla kartička a smlouva o povinném ručení se zahájením smluvního vztahu 12.4. V pátek jsem šel do banky a zrovna banka plná Romů (asi už jim dávky chodí na účet). Naštěstí paní u přepážky měla pochopení a vzala si mě k sobě bokem. Byl jsem připraven ke sprintu a snad 10x jsem se ohlídl, jestli za mnou někdo nejde. Uff, nešel!!! Ráno jsem s kámošem vyrazili jeho autem v 6:00 směr Lišov. Mysleli jsme, že tam budeme v 9:00, ale už v 8:30 jsem klepali Fokimu na dveře. Vzhledem k tomu, že v kanceláři nebyli žádné dívky, nedošlo k výměně dresů, ale jen suvenýrů (viz obrázky níže - Pardubický perník je evropsky chráněná značka). Pak jsme si prohlídli dílnu, proběhla zkušební jízda, kdy mi Foki vysvětlil všechny ty čudlíky a kontrolky. Ve vnitř bylo auto dokonale vyčištěný a měl jsem pocit, že jsem nasedl do nového auta. Po návratu jsme pak auto zvedli, prohlídli si povozek, probrali možný závady, o kterých jsem četl tady na fóru. Mezi řečí jsme probrali i různý příběhy reklamací všeho možného a je jasný, že v dnešní době se řada firem snaží ze svých záruk vyvlíknout (nejen autorizovaní prodejci Ford). Pak po pečlivém uvázání psa (jestli potřebujete liposukci, tak mu při návštěvě řekněte, že ho nemusí vázat ) jsme si prohlídli jeho 2 tunningová auta. To fialovo-zlatý na 19-palcových kolech a LCD obrazovkama je fakt bomba. Pak jsem ještě dostal jako bonus nový focusácký koberečky do auta. Nakonec podpis smlouvy, předání peněz a všech dokladů. Cesta z Lišova probíhala v pohodě, auto sedělo, žádná chyba - žádaná vada na kráse. Asi jsme se moc kochali, protože jsme špatně zahli a jeli až přes Telč. Doma už děti s manželkou z dálky mi mávali a musel jsme je hned vzít na okružní kolečko. V dílně u Fokiho jsem několikrát říkal, že si pak musím napst náplně (motorový olej, olej do serva, brzdová kapalina, aj.), kdyby bylo třeba něco doplnit. Samozřejmě, že jsem na to zapomněl, ale večer doma otevřu SZ od Fokiho, kde všechno bylo napsaný.
Včera 14.4. jsem byl na registraci. První vlastně na evidenční kontrole. Doklady seděly, vše bylo v pořádku – odevzdal jsem zelenou převozní značku, dal osvědčení o STK a emisí (co mi dal už Foki), kartičku od pojišťovny, doklad o evidenční kontrole a 800,- Kč a za 10 minut paní dala značky a vyplněný velký TP. Na závěr musím přiznat, že jsem měl docela obavy z celé téhle akce, ale vše proběhlo bez problémů a komplikací a jeden ze snů mít větší auto se splnil. Koupi auta od Fokiho můžu jen doporučit a i když je to skoro k němu 200 km, myslím že to nebude ztráta času k němu jednou za rok zajet. Když tady pak čtu, že někdo dává auto do servisu a pak se mu po 3 dnech daná porucha zase objeví a tak se to několikrát opakuje, tak si myslím že je lepší jet tam, kde tomu fakt rozumí. Nakonec Vás to bude stát míň času i peněz, i když to je daleko. Takže ještě jednou děkuji Fokimu a i Vám, protože tohle fórum je super a najdu tady vše, co potřebuju.
Tohle je můj příběh, ale děti maji radši tento: Pohádka