Stránka 1 z 16

Extrémní úpravy motorů

Napsal: 21.01.2008 20:50
od pbjun
Tak aby sme nezanášeli jiné témata tak zakládám toto. Mělo by se to týkat všech velkých úprav motoru takže turba, kompresory, odstranění elektroniky a nasazení karburátorů a podobne :) Takze šup šup, začínáme :)

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 21.01.2008 20:53
od Luuker
Ok supr.

Napsal: 22.01.2008 18:29
od eman07
Mě by třeba zajímalo něco ohledně turba?Jestli jde nějak vyladit nebo vyměnit za silnější?Mám tddi.

Napsal: 22.01.2008 21:31
od pbjun
Tak u turbo nafty je nejrychlejsi a myslim i nejlepsi nechat chipnout ne? Podival bych se po firmach co to delaji treba: http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... bilu/ford/

Napsal: 23.01.2008 18:40
od eman07
Jasně,ale to už je klasika :D Chtělo by to aj jiné nápady na vylepšení?

Napsal: 23.01.2008 18:54
od Ahmed
eman07: to uz se tu resilo, zkus pohledat. Vymena turba ale neni jenom o tom, ze vymenis kus za kus a pojede to jak ohen :wink: Musis prekopat pulku auta, levneji vyjde koupit si novy motor :wink:

Napsal: 23.01.2008 19:38
od pbjun
A nebo vymenit turbo a vse co k tomu patri a doufat ze se to neposere a nebude treba to servisovat :)

Napsal: 23.01.2008 20:13
od Luuker
pbjun píše:A nebo vymenit turbo a vse co k tomu patri a doufat ze se to neposere a nebude treba to servisovat :)
Hele maj pravdu to turbo je strašne obtížný,fakt to nech čipnout a uvidíš,dá se to nechet i za 5000tis,když máš známí :)

Napsal: 23.01.2008 20:57
od Ahmed
Motor je konstruovany na urcite plnici tlaky, kdyz do tddi 66kw das turbo treba z tdci 85kw, ktere ma tlaky uplne jine, tak co si myslis, ze to s tim motorem udela (krome toho, ze pokud se nenastavi rj, tak to vubec nepojede)? Stejne tak si to muzes nechat cipnout o 30kW a motor oddelas taky :wink: :lol: Nemluve o tom, ze kdyz o hodne zvysis vykon, tak to odnese spojka, pripadne poloosy a bude ti to zrat min. o 2l vice, pak ti odejde i cerpadlo a mas auto na odpis :D

Napsal: 23.01.2008 21:06
od pbjun
Tak to je jasne, tam je jedina moznost, udelat to tak ze udelas generalku motoru, uvedes ho do perfektniho stavu, a pak hrave muzes jit o 20% vykonu nahoru, kdysi sem nekde cetl ze vsechny motory maji jistou rezervu ve vykonu ktera cini 20%... Takze zvyseni vykonu o 20% by bylo bezpecne :) Takze u TDDi 66kW by to mohlo byt ve vysledku celkovych cca 80kW :)

Napsal: 23.01.2008 21:16
od stigi
jednoduchy jak facka....druhy tesneni pod hlavu, vetsi skrtici klapku, intercooler, doladit vstrikovani a odladit na brzde... zrejme nebude stihat cerpadlo takze nove... druhy svody a odladeny cely vyfuk, druhou spojku a samozrejme brzdy... a kdo vi na co jsem zapomel

UP: a zapomel.... chladic oleje :)

u atmosferickeho motoru je urcite jednodussi resit kompresor nez turbo, ale oboje ma svoje pro a proti. Turbo zabira od vyssich otacek, vyuziva vyfukovym plynu a neodcerpava energii motoru, zatimco kompresor je pohaneny remenem z klikovky a tlaci celou dobu = vyssi spotreba

tlak 0,5bar by pri vymene tesneni pod hlavou za lepsi nemusel byt problem (mohl by to ale nekdo potvrdit jestli to plati i pro focuse :) )

Napsal: 23.01.2008 21:43
od pbjun
Presne jak rikas, jen s tim rozdilem ze u benzina bys nemusel cerpadlo menit, u focuse je delane udajne az na 300koniku :) pak je teprv treba menit :D

Napsal: 24.01.2008 04:23
od Pasmo
Par poznamok.
Spotreba s kompresorom. Aspon ja som nepostrehol zvysenie pri normalnej jazde (bez boostu) dokonca mozem dat 6sty stupen ovela skor a auto taha....ak na to clovek stupa tak na drahe 25L/100km nebol problem ;-) A ano je pravda,ze kompresor stale fuka, lenze....existuje nieco ako prepustaci ventyl, ktory sa zavieraz az po tom co v nasavani uz nie je podtlak=stupi sa poriadne na plyn.Vtedy sa ventil zavrie a kompresor zacne preplnat. Kym je otvoreny zatazuje motor menej ako klimatizacia.....

Spravne turbo zacina tlacit uz v nizkych otackach a moderne turba uz nieco ako turbo lag skoro ani nepoznaju.....

Extremne upravy...hmmm...ja mozem len tolko k teme,ze 2.0L zetec znesie s dobrou tune 11-12PSI bez zmeny suciastky(215koni na kolach)...ST170 motor asi 19PSI (tolko mal xalanisko co poznam 2 roky na focuse=360koni na kolach, kompresia stale 10.2:1) potom sa rozhodol vyskusat co znesie seriovy motor, vymenil turbo za vacsie a pri 380konoch na kolach mu povolili piestne kruzky inak vsetko bolo ok....

Co sa tyka pump. Aspon americke focusy do roku 2002 mali dost zle pumpy a kdo chce preplnat a ma 2002 a nizsi rocnik, ma menit za 2003+ pumpu alebo ST pumpu......tu v duale napriklad si davaju ludia do mustangov co sa zenu za vykonom. Kedze ale zetec atmosferak ma returnless fuel system, ludia baziaci za 350 a viac konami menia na return fuel system.

Clovek co mi robil program pre auto mal 700konoveho focusa, ktory robil 1/4 mile za 11sec. - mozno sa to zda pomaly,ale treba si uvedomit, ze to je predohrab a je problem preniest silu na vozovku.

Ak je niekdo sikovny, ma pristup k zvaracke atd, dokaze si urobit turbo system. Len netreba zabudat ze najdolezitejsia vec po tom je zmena programu v riadiacej jednotke inak.....BUM !

Napsal: 24.01.2008 16:05
od pbjun
No ja si myslim ze tady bude nejvetsi kamen urazu a to ta RJ, nejsou tady lidi kteri by s tim umeli RJ vyladit opravdu poradne a za rozumne penize no...

Napsal: 24.01.2008 17:07
od Pasmo
pbjun píše:No ja si myslim ze tady bude nejvetsi kamen urazu a to ta RJ, nejsou tady lidi kteri by s tim umeli RJ vyladit opravdu poradne a za rozumne penize no...
Takych som nenasiel ani v canade, preto som si kupil co mi ten clovek z USA kazal-sirokopasmovu lambdu a J&S safeguard a on ma potom ladil na dialku, trvalo to dlho,ale to ladenie ma stalo len $200 alebo $250 uz nepamatam, co nie je horibilna suma.