Stránka 1 z 12
VÝZTUŽNÁ TYČ DO MOTORU
Napsal: 19.11.2007 14:23
od fochler456
Prolezl jsem celé forum, ale nenašel jsem nikde. Máte někdo zkušenosti s výztužnou tyčí do motoru? Stojí cca 1 200,- Kč, vyplatí se to? Jde poznat vliv na jízdní vlastnosti nebo je to jen ozdoba ?
Napsal: 19.11.2007 14:40
od giacomo
..no nevím jak teď ale já ji mám ještě ve starým formanu ..tam se ale dávala z toho důvodu, že při čelní srážce hrozilo, že by se auto roztrhlo napůl a motor v pochodoval mezi přední sedadla..tak nevím jestli je to u FF potřeba..řekl bych že to je už přežitek ..na tuhosti karoserie to podle mě nepoznáš..
..doufám že teda myslíš tu, co se montuje nahoru na vrchní úchyt tlumičů nalevo a napravo a tyčí se hrdě nad motorem

Napsal: 19.11.2007 14:40
od Foqus
na jízdní vlastnosti? já myslel, že to je bezpečnostní prvek

Napsal: 19.11.2007 14:57
od chmelko
tak tiež mam za to, že je to na jazdne vlastnosti a to z dovodu, že pri plnom pretažení sa ti začína kastle tzv.krutit..
zase naopak o tej bezpečnosti by som začal pochybovat ja

Napsal: 19.11.2007 15:06
od PaJaS
Je to tak jak napsal chmelko + se doporučovala při montáži sportovního podvozku jestli si dobře pamatuju. Akorát když se to pak správně trefí, tak se hne i druhá strana. Já jí mam, ale bohužel nemůžu objektivně posoudit, protože jsem ještě nejel ve focusu se sériovym podvozkem a bez rozpěry

Napsal: 19.11.2007 15:19
od chmelko
vážne o nej uvažujem..v jari, takže ma to tiež zaujíma

Napsal: 19.11.2007 15:37
od Partizan
Pokud bych mohl projet zatáčku o něco rychleji bez snížení podvozku,taky by mě to zajímalo.
Napsal: 19.11.2007 15:39
od Boban
Je to přesně tak jak píše chmellko a Pajas jedná se o výzvuhu, která nemá nic společného s bezpečností. I když dnes lepší výrobce dělá tyče takové které se při nárazu třeba rozpoji nebo tak něco na principu střižného koliku. Tlak který na tyč působí to drží, když přijde rána kolík se střihne.nemyslete si, ale proboha, že se to třeba rozpůlí je to konstrukce taková, že se to jako by zkrátí.
Napsal: 19.11.2007 16:00
od zewl
myslim, ze neco podobneho ma Wolf2, tak mrkni do jeho vlakna tady
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... pic&t=6076
Napsal: 19.11.2007 16:08
od chmelko
teraz som tu mal debatu s jedným technikom a radil jediznačne homologovanu a to z toho dovodu, že boli prípady, kedy na felicii táto tyč urazila šoferovi hlavu
tvrdil ale, že je to fakt poznat a hned mi začal kreslit prepočty energie, ale to som ho už zastavil

Napsal: 19.11.2007 16:48
od stigi
2 fochler456: Hodne spatne jsi hledal... rozpernou tyc jsme tu resili uz nekdy na zacatku roku
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... a&start=60
Napsal: 19.11.2007 17:14
od PedroH
Já si myslím, že je to i bezpečnostní prvek. Viděl jsem deformovaný motor a ta tyč hodně pomohla. Takže i tak je to pomoc. Samozřejmě když se vyztuží karoserie, tak to má vliv i na jízdní vlastnosti...jestli lepší nebo horší záleží na každém individuálně, páč záleží na každém řidiči.
Napsal: 19.11.2007 19:00
od giacomo
..takto abych šel teď z toho formana tu tyč odmontovat a zkusit jestli se to v zatáčkách víc vlní ..ikdyž má obavu, že když ji oddělám (r.v.1993) tak se mi auto rozvlní jednou pro vždy..
..já bych si stál spíš za názorem že je to bezpečnostní prvek ..neříkejte mi, že se karoserie v motorovým prostoru vlní za jízdy tak, že když tam dám nějakou tyč, tak to poznám.. abych to poznal musely by ty výkyvy být dost velký a pravděpodobně by docházelo k plastické deformaci a to snad mají inženýři z fordu vychytaný aby se to nedělo i bez tyče...

Napsal: 19.11.2007 19:10
od MobyDick
Rozdíl určitě poznáš. A na tom formanovi rohodně pocítíš velkej rozdíl.
Auto s rozpěrnou tyčí se chová daleko jinak v průjezdu zátočiny při razantnější jízdě.
Napsal: 19.11.2007 19:13
od jamaka
tato rozpera nema z bezpecnostou nic spolocne. keby ano, si urcite piste, ze fabriky by to montvali ako prvu vec. je to hlavne koli tomu, ze v zatackach sa ti ta karoseria fakt trochu kruti (beriem ze ides zatacku nie 40km/h ale 80km/h) a ty ju vlastne tou rozperou hore ako keby spojis a zosilis. Toto iste (viac menej) je uz na focuse, len je to dole, je to v podstate ta ista vec, len robi toto s tlmicmi.