VÝZTUŽNÁ TYČ DO MOTORU

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
fochler456
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 02.02.2008 03:18

VÝZTUŽNÁ TYČ DO MOTORU

Příspěvek od fochler456 » 19.11.2007 14:23

Prolezl jsem celé forum, ale nenašel jsem nikde. Máte někdo zkušenosti s výztužnou tyčí do motoru? Stojí cca 1 200,- Kč, vyplatí se to? Jde poznat vliv na jízdní vlastnosti nebo je to jen ozdoba ?
Naposledy upravil(a) fochler456 dne 20.11.2007 22:04, celkem upraveno 2 x.
ford focus hatchback ambiente 1999-TDDI, Stříbrná metla.

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od giacomo » 19.11.2007 14:40

..no nevím jak teď ale já ji mám ještě ve starým formanu ..tam se ale dávala z toho důvodu, že při čelní srážce hrozilo, že by se auto roztrhlo napůl a motor v pochodoval mezi přední sedadla..tak nevím jestli je to u FF potřeba..řekl bych že to je už přežitek ..na tuhosti karoserie to podle mě nepoznáš..
..doufám že teda myslíš tu, co se montuje nahoru na vrchní úchyt tlumičů nalevo a napravo a tyčí se hrdě nad motorem 8)
Naposledy upravil(a) giacomo dne 19.11.2007 14:41, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

Foqus
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Foqus » 19.11.2007 14:40

na jízdní vlastnosti? já myslel, že to je bezpečnostní prvek :idea:
Ford Focus 1.6 16V Combi Viva, cosmic-silver met., r.v. 2004

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 19.11.2007 14:57

tak tiež mam za to, že je to na jazdne vlastnosti a to z dovodu, že pri plnom pretažení sa ti začína kastle tzv.krutit..
zase naopak o tej bezpečnosti by som začal pochybovat ja :?

Uživatelský avatar
PaJaS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 642
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PaJaS » 19.11.2007 15:06

Je to tak jak napsal chmelko + se doporučovala při montáži sportovního podvozku jestli si dobře pamatuju. Akorát když se to pak správně trefí, tak se hne i druhá strana. Já jí mam, ale bohužel nemůžu objektivně posoudit, protože jsem ještě nejel ve focusu se sériovym podvozkem a bez rozpěry :P
Ford Focus 1.8 TDCi - 74 kW - r.v. 2004
Ford Focus 2.0i Trend - 96 kW - r.v. 1998 - PRODÁN
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 19.11.2007 15:19

vážne o nej uvažujem..v jari, takže ma to tiež zaujíma :wink:

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 19.11.2007 15:37

Pokud bych mohl projet zatáčku o něco rychleji bez snížení podvozku,taky by mě to zajímalo.
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 19.11.2007 15:39

Je to přesně tak jak píše chmellko a Pajas jedná se o výzvuhu, která nemá nic společného s bezpečností. I když dnes lepší výrobce dělá tyče takové které se při nárazu třeba rozpoji nebo tak něco na principu střižného koliku. Tlak který na tyč působí to drží, když přijde rána kolík se střihne.nemyslete si, ale proboha, že se to třeba rozpůlí je to konstrukce taková, že se to jako by zkrátí.

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 19.11.2007 16:00

myslim, ze neco podobneho ma Wolf2, tak mrkni do jeho vlakna tady http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... pic&t=6076
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 19.11.2007 16:08

teraz som tu mal debatu s jedným technikom a radil jediznačne homologovanu a to z toho dovodu, že boli prípady, kedy na felicii táto tyč urazila šoferovi hlavu :?

tvrdil ale, že je to fakt poznat a hned mi začal kreslit prepočty energie, ale to som ho už zastavil :lol:

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 19.11.2007 16:48

2 fochler456: Hodne spatne jsi hledal... rozpernou tyc jsme tu resili uz nekdy na zacatku roku http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... a&start=60
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 19.11.2007 17:14

Já si myslím, že je to i bezpečnostní prvek. Viděl jsem deformovaný motor a ta tyč hodně pomohla. Takže i tak je to pomoc. Samozřejmě když se vyztuží karoserie, tak to má vliv i na jízdní vlastnosti...jestli lepší nebo horší záleží na každém individuálně, páč záleží na každém řidiči.
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od giacomo » 19.11.2007 19:00

..takto abych šel teď z toho formana tu tyč odmontovat a zkusit jestli se to v zatáčkách víc vlní ..ikdyž má obavu, že když ji oddělám (r.v.1993) tak se mi auto rozvlní jednou pro vždy..
..já bych si stál spíš za názorem že je to bezpečnostní prvek ..neříkejte mi, že se karoserie v motorovým prostoru vlní za jízdy tak, že když tam dám nějakou tyč, tak to poznám.. abych to poznal musely by ty výkyvy být dost velký a pravděpodobně by docházelo k plastické deformaci a to snad mají inženýři z fordu vychytaný aby se to nedělo i bez tyče... :roll:
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MobyDick » 19.11.2007 19:10

Rozdíl určitě poznáš. A na tom formanovi rohodně pocítíš velkej rozdíl.
Auto s rozpěrnou tyčí se chová daleko jinak v průjezdu zátočiny při razantnější jízdě.
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 19.11.2007 19:13

tato rozpera nema z bezpecnostou nic spolocne. keby ano, si urcite piste, ze fabriky by to montvali ako prvu vec. je to hlavne koli tomu, ze v zatackach sa ti ta karoseria fakt trochu kruti (beriem ze ides zatacku nie 40km/h ale 80km/h) a ty ju vlastne tou rozperou hore ako keby spojis a zosilis. Toto iste (viac menej) je uz na focuse, len je to dole, je to v podstate ta ista vec, len robi toto s tlmicmi.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host