Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Alternátor

Příspěvek od jardab2 » 29.01.2022 17:29

Rychly dotaz - mam v haji alternator, asi prorazeny usmernovac merenim po demontazi, nedobiji, kontrolka nesviti. Motor 1.6 TDCI 66kW HHDA
Puvodne byl DENSO 3M5T-10300-PD, 120A
Nasel jsem pro tento motor DENSO DAN930 ktery ma 150A ale pro tento kod motoru je urcen, cili mechanicky bude snad kompatibilni. Muze byt nejaky problem po elektricke strance? Samozrejme jde o to, ze jsem ho nasel nejlevneji ;-)
Jeste by me teda zajimalo, proc je u jednoho paru vyvodu vinuti zdvojena dioda na zem (vpravo v krouzku) a u dalsich dvou ne, ale pokud se vse povede, provedu pitvu...
alternator.jpg

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 29.01.2022 19:23

Pípákem na multimetru (test diod), pokud je usměrňovací můstek obou směrně průchozí tak je KO. Stator i rotor měř na odpor samostatně a měl bys tam mít cca 3 - 4 Ohm.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Alternátor

Příspěvek od jardab2 » 05.02.2022 17:18

No, podle me spis bude odpor vinuti v miliOhmech, nemeritelny, je to 2mm drat...
Kazdopadne dnes namontovan novy DENSO 150A, k sehnani za smesnych 2800 a opravdu novy dil. Napeti dava, 14.7V, takze snad to bude OK.
Pri mereni multimetrem mne prekvapil svod z + na zem, kdyz jsem to pomalu drazdil na zdroji, tak tam tekl i docela proud ale pak to najednou kleslo a je OK. Jestli nejaky svod nebo se nejaka dioda musela zformatovat... Divne. Ten 150A ma vsechny diody osazene a vinuti ma nejak 2 sekce.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 06.02.2022 23:12

Co mám na connectu alternátor Ford VISTEON 125 A, ten má na statoru vynutí 3 fáze. Na rotoru mám odpor 3 Ohm a na každé fázi statoru 3,5 - 4 Ohmů. Měřeno multimetrm v rozsahu 200 Ohm.
150 A to už má slušnou rezervu, tak jen aby měli odolný regulátor dobíjení.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Michal131
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2023 20:19

Re: Alternátor

Příspěvek od Michal131 » 16.02.2023 15:54

Před měsícem mě odešel altik tak sem ho dal na opravu (diod. Můstek, regulator )

Po namontovani alternator dobiji ale svítí mi kontrolka a blikaji mi všechny světla v autě.

Kabel od RJ sem "propipl" a přerušen nikde není, kostry sem očistil

Tak sem si znovu pročetl toto téma a opět sem vytáhl altik s tím že bude špatný i ten nový regulator (dočetl sem se tu že ford má někdy problém s neorigo dilema v altiku )
Byl mi tam namontovan nový regulator značky"mobiletron"
Ale problém se nezměnil

O svítící kontrolece tu píše hodně lidí ale mě k tomu zároveň blikaji i ty světla takze nevím jestli mám trvat na svém že i tento regulator může být špatný?

Pripadne máte někdo takovou zkušenost?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 16.02.2023 16:10

vrat se zpet k opravari altiku ... tohle se mu nepovedlo, tak at to opravi poradne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Michal131
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2023 20:19

Re: Alternátor

Příspěvek od Michal131 » 16.02.2023 16:21

Ten mi řekl že to už jedine musí byt Ridici jednotkou (což se mi nezdá) Ale promereny ten altik na ty impulsy z ŘJ nema
Takze to vidím tak ze pořídím novy alternator
Pojistkou v autě to asi předpokládám být nemůže ty sem procházel jen tak zběžně.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 16.02.2023 16:27

tipuji to na usmernovac, ale je to vesteni z kristalove koule
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 17.02.2023 01:05

Měřil sis kolik ti to dobíjí, když ti mrkaji světla? Vydává pískající zvuk když to kolísá? Kontroloval jsi stav uhlíků a sběrných kroužku, jestli nemají hluboké drážky? Už se mě stalo, že se mě nový uhlík v ne zabroušené drážce zlomil a potom nemůže regulátor korektně reagovat na změnu napětí, při regulaci nabuzení rotoru. Teď jsem měnil altík na mondeu. Přerušovaně pískal a dobíjel 14. 6 / 12.5 /15.5 V. Byla proražená jedna dioda na můstku + na vinutí jedné fáze statoru, byla probitá izolace a šlo to, do zkratu. Nemělo cenu, ho opravovat. Když bych dal za vynutí statoru 1900,- a plus náklady na můstek. To sem raději vzal nový altík.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

kristianherman
Příspěvky: 1
Registrován: 19.07.2023 13:34

FF II 1,6 tdci 2005 - nízké napětí při jízdě

Příspěvek od kristianherman » 19.07.2023 13:43

Zdravím,
před pár dny přestal můj Ford Focus II tdci, 66kW, 2005 startovat.
Po pokusu o částečné dobití baterky a jedno nastartování navíc jsem vyměnil baterku za úplně novou.
Když jsem si ale dal do zapalovače měřák napětí, ukazuje mi to na volnoběh 11,5 V, při vyšších otáčkách zhruba 12-12,3 V, což je mnohem méně, než by zřejmě mělo.
Podle hledání to vypadá na problém v regulátoru u alternátoru, ale může to být cokoli jiného.
Díky za každou radu, co by to mohlo být nebo co zkusit.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 19.07.2023 13:49

nech si na stolici zmerit altik, jestli je v pohode
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

2pa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05.06.2016 10:54

Re: Alternátor

Příspěvek od 2pa » 22.08.2023 22:42

jardab2 píše: 29.01.2022 17:29 Rychly dotaz - mam v haji alternator, asi prorazeny usmernovac merenim po demontazi, nedobiji, kontrolka nesviti. Motor 1.6 TDCI 66kW HHDA
Puvodne byl DENSO 3M5T-10300-PD, 120A
Nasel jsem pro tento motor DENSO DAN930 ktery ma 150A ale pro tento kod motoru je urcen, cili mechanicky bude snad kompatibilni. Muze byt nejaky problem po elektricke strance? Samozrejme jde o to, ze jsem ho nasel nejlevneji ;-)
Jeste by me teda zajimalo, proc je u jednoho paru vyvodu vinuti zdvojena dioda na zem (vpravo v krouzku) a u dalsich dvou ne, ale pokud se vse povede, provedu pitvu...
alternator.jpg
Ahoj, mám prakticky totožnou situaci, F II 1.6 TDCI 66kW HHDA, auto má najeto poctivých 105 tis. Alternátor asi DENSO podle tvaru, štítek odpadl, až na regulátor z žebrováním vypadá stejně jako u Jardy2. Nedobíjí, kontrolka nesvítí. U alternátoru ložiska i uhlíky v pohodě, rotor odpor cca 3 ohmy, diodový můstek zdá se ok (z jedné strany neprůchozí, z druhé cca 0,7V). Otázka je stator - všechna tři vinutí cca 0,1 ohmu (nemám měřák s menším rozsahem), takže těžko poznat případný mezizávitový zkrat. A taky nevím, jak změřit regulátor.
Hlavně se chci zeptat Jardy2, jak po roce a půl funguje DENSO DAN930, mám v plánu jít do toho taky, pokud se stávajícím altíkem nevymyslím nic dalšího.
Dík Pavel

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 23.08.2023 00:09

Ahoj, 3 ohmy u rotoru jsou OK. Měřím v rozsahu, do 200 ohmů. Měl jsem i rotor s 2.5 ohm a fungoval v pohodě. Stator i rotor by měl mít idealně 3 - 4 ohmy. Na test regulátoru dobíjení se dá požít laboratorní zdroj. když má stator proraženou izolaci, začne se pálit a vynutí z černá. Pokud má stator 0.1 ohm, tak je to jasnej zkrat. Opravovat ho nemá cenu, kup nový.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

walitaka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 30.11.2012 22:26

regulator alternatoru ford focus 2

Příspěvek od walitaka » 26.08.2023 12:06

Dobry den,nemete nekdo tip na osvedceny regulator napeti na alternator DENSO focus 2. R.V. 2005.Dekuji za odpovedi.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 28.08.2023 06:52

Na Connectu se mě osvědčil Regulátor generátoru HITACHI 130021, má 5 let záruku. :wink: Nevím jestli má ff2 stejný, nevím na jaký je to motor.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů