Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.
Napsal: 15.05.2025 14:01
Koupil jsem auto FORD GRAND C-MAX 1,5 motor M8DB/2016 s bezklíčovým přístupem i startováním.
V bazaru přestalo fungovat bezklíčové DO, po výměně startovací baterie 12V, která prý nenastartovala a oni ji vyměnili ale asi to udělali špatným postupem. Tak mi to bylo řečeno. Před výměnou bezklíčové DO prý fungovalo. Auto má startovací tlačítko a startujeme vložením DO do odkládací přihrádky. Tedy auto je funkční a jezdíme. Něco jsem pročetl, ale po oslovení dealerů Ford jsem zjistil, že problém s DO nemusí být následkem výměny baterie, ale že možná je nefunkční přijímač DO 6G9T 15K602 BB pod střechou a prosté překódování klíčů nepomůže.
Co se týká nové startovací baterie tak jsem provedl dobití baterie po odpojení + polu, protože ta nová ukazovala 12.2 V . Za dva dny po nabití a změření napětí v cigaretovém zapalovači měla baterie 12,6V před nastartováním - což je OK. Ale po 1 km kleslo napětí v palubní síti na neuvěřitelných 12,1 V při zastavení a volnoběhu na křižovatce. Po odstavení auta už po asi 2 minutách je měřené napětí zase 12.5 V . Takto nabíjená baterie asi moc nevydrží .
Má někdo zkušenosti s možností zásahu do napěťového plánu nabíjení hlavní startovací baterie a nejlevnější postup jak znovu zprovoznit bezklíčové DO? Děkuji za každou radu
V bazaru přestalo fungovat bezklíčové DO, po výměně startovací baterie 12V, která prý nenastartovala a oni ji vyměnili ale asi to udělali špatným postupem. Tak mi to bylo řečeno. Před výměnou bezklíčové DO prý fungovalo. Auto má startovací tlačítko a startujeme vložením DO do odkládací přihrádky. Tedy auto je funkční a jezdíme. Něco jsem pročetl, ale po oslovení dealerů Ford jsem zjistil, že problém s DO nemusí být následkem výměny baterie, ale že možná je nefunkční přijímač DO 6G9T 15K602 BB pod střechou a prosté překódování klíčů nepomůže.
Co se týká nové startovací baterie tak jsem provedl dobití baterie po odpojení + polu, protože ta nová ukazovala 12.2 V . Za dva dny po nabití a změření napětí v cigaretovém zapalovači měla baterie 12,6V před nastartováním - což je OK. Ale po 1 km kleslo napětí v palubní síti na neuvěřitelných 12,1 V při zastavení a volnoběhu na křižovatce. Po odstavení auta už po asi 2 minutách je měřené napětí zase 12.5 V . Takto nabíjená baterie asi moc nevydrží .
Má někdo zkušenosti s možností zásahu do napěťového plánu nabíjení hlavní startovací baterie a nejlevnější postup jak znovu zprovoznit bezklíčové DO? Děkuji za každou radu