Stránka 1 z 1

Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 15.05.2025 14:01
od Cmax2016
Koupil jsem auto FORD GRAND C-MAX 1,5 motor M8DB/2016 s bezklíčovým přístupem i startováním.
V bazaru přestalo fungovat bezklíčové DO, po výměně startovací baterie 12V, která prý nenastartovala a oni ji vyměnili ale asi to udělali špatným postupem. Tak mi to bylo řečeno. Před výměnou bezklíčové DO prý fungovalo. Auto má startovací tlačítko a startujeme vložením DO do odkládací přihrádky. Tedy auto je funkční a jezdíme. Něco jsem pročetl, ale po oslovení dealerů Ford jsem zjistil, že problém s DO nemusí být následkem výměny baterie, ale že možná je nefunkční přijímač DO 6G9T 15K602 BB pod střechou a prosté překódování klíčů nepomůže.
Co se týká nové startovací baterie tak jsem provedl dobití baterie po odpojení + polu, protože ta nová ukazovala 12.2 V . Za dva dny po nabití a změření napětí v cigaretovém zapalovači měla baterie 12,6V před nastartováním - což je OK. Ale po 1 km kleslo napětí v palubní síti na neuvěřitelných 12,1 V při zastavení a volnoběhu na křižovatce. Po odstavení auta už po asi 2 minutách je měřené napětí zase 12.5 V . Takto nabíjená baterie asi moc nevydrží .
Má někdo zkušenosti s možností zásahu do napěťového plánu nabíjení hlavní startovací baterie a nejlevnější postup jak znovu zprovoznit bezklíčové DO? Děkuji za každou radu

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 15.05.2025 16:36
od stano.
Ak tomu spravne chapem, vymen baterku v DO.
Dialkove na odomykanie nefunguje, ze?

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 16.05.2025 06:31
od Cmax2016
Baterie v DO jsou OK měněny už v bazaru a mnou i změřeny tj. dálkové zcela jistě vysílá. :Dancer:
Počítám, že oprava otevírání dveří bude úspěšná, maximálně se budou měnit přijímací antény - cena okolo 10 000 Kč včetně práce-nabídka Fordservis :nixw:
Obavy mi však dělá způsob nabíjení hlavní startovací 12V baterie. těch 12.1V po startu je asi problém elektrika v autě jede na proud z baterie a alternátor asi moc nedodává proud

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 16.05.2025 06:59
od oscaar
No a to dobíjení není to tím, že má auto řízené dobíjení BMS se Start-Stop. Ten systém se tak k baterii chová, že ji udržuje v ciklicky v pod vybitém stavu, auto dobíjí jen když dáš za jízdy nohu z plynu, v ten moment se baterie dobíjí 15 V. Až ji klesne napětí pod 12 V tak teprve pak začne dobíjet do 80 % kapacity baterie
A když baterii menili, udělali reset BMS?!

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 16.05.2025 07:42
od ZaQik
pokud auto startuje a po nastartoveni nesviti kontrolka dobijeni, neres autobaterii ... ta je v poradku a nema na klic zadny vliv

jak je to se zamykanim/odemykanim auta? funguje pres kliku nebo pres tlacitka na klici? nebo oboje?

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 16.05.2025 14:24
od Cmax2016
na palubce nesvítí žádná chyba a tak se budu muset s tím nedostatečným nabíjením smířit a občas baterii dobít po odpojení +polu. Jde to celkem jednoduše. A asi mi v bazaru kecali, že DO šlo před výměnou.
Pokud jde o zamykani/odemykani auta nefungují tlačitka na klíčence ani dotyk na kliky. Problém asi bude s modulem-15K602 co je posáno v
viewtopic.php?p=1191529&hilit=15K602#p1191529
Díval jsem se na Alegro tam mají okolo 500 Kč nechám poslat a vyměnit a dám zde výsledek snažení. :Dancer:

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 16.05.2025 15:12
od ZaQik
problem bude jinde, pokud auto nereaguje na dotek na klice, tak antena v klice nevidi autorizovany klic ... je mozne, ze v bazaru vzali klice z jineho auta a priparovali je k Tvemu autu jen jako pasivni klice (takze startuji pri polozeni do loketky) a ne jako aktivni klice

chtelo by to vycist chyby diagnostikou z modulu BCM a RFA (KVM)

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 19.05.2025 13:40
od Cmax2016
Takže hotovo dálkové funguje i dotykem jen na kliku pomohla výměna ZESILOVAČ ANTÉNY KEYLESS 6G9T 15K602 BB Staré bylo zoxidované. Nedalo mi to a kouknul jsem i dovnitř protož jsem ještě neviděl tak rozsáhlou bezdůvodnou oxidaci kontaktů- PINů. Uvnitř už to bylo jasné - při pájení konektoru výrobce použil agresivní pájecí kapalinu a spojení PIN s deskou se rozpadlo.
Neví někdo zda jde použít i RF modu s číslem 15K602 ale s jinými kody před i za. Např. 6G9T-15K602-AA Galaxy popř i JAGUAR XF X250 2.2 D AH42-15K602-BC ?

Re: Nefunkční dálkové ovládání po výměně hlavní startovací baterie.

Napsal: 19.05.2025 13:47
od ZaQik
obavam se, ze budes muset dodrzet 6G9T-15K602-Bx, kde x je libovolne pismeno