vibrace volantu
Napsal: 25.02.2025 19:28
Kuga mk3, r.v. 02/2024 (jeden z posledních předfl modelů), motor 1.5 EB Dragon (tříválec, 110 kw, manuál).
Zhruba po 7 měsících od koupě nového auta a ujetých cca 7 tkm začaly vibrace volantu, hlavně pod plným plynem a konstatně u rychlosti +120 km/h. Na dálnici absolutně k nevydržení.
Podezření napřed padlo na nepoužité zimní komplety z 2022 z Německa (origo Alu R17 a pneu GoodYear), vibrace se totiž projevily asi po 14 dnech po přezutí na zimní. Kontrolní převážení nic neodhalilo, následovalo vyvážení s přítlakem v jiném servisu (zjistilo se nedostatečné vyvážení), bez efektu. Pak to řešil autorizák, opět kontrola převážení, přehození předních a zadních kol, kontrola geometrie, několikrát diagnostika.... Celkem asi 4x v autorizáku. Nakonec pomohla výměna pravé poloosy. Asi holt špatný díl z výroby. Kdyby to nebylo na záruku, tak 14.000 za poloosu a cca 2.000 za práci.
Tak kdyby to někdy někomu pomohlo...
Zhruba po 7 měsících od koupě nového auta a ujetých cca 7 tkm začaly vibrace volantu, hlavně pod plným plynem a konstatně u rychlosti +120 km/h. Na dálnici absolutně k nevydržení.
Podezření napřed padlo na nepoužité zimní komplety z 2022 z Německa (origo Alu R17 a pneu GoodYear), vibrace se totiž projevily asi po 14 dnech po přezutí na zimní. Kontrolní převážení nic neodhalilo, následovalo vyvážení s přítlakem v jiném servisu (zjistilo se nedostatečné vyvážení), bez efektu. Pak to řešil autorizák, opět kontrola převážení, přehození předních a zadních kol, kontrola geometrie, několikrát diagnostika.... Celkem asi 4x v autorizáku. Nakonec pomohla výměna pravé poloosy. Asi holt špatný díl z výroby. Kdyby to nebylo na záruku, tak 14.000 za poloosu a cca 2.000 za práci.
Tak kdyby to někdy někomu pomohlo...