Co se změní zvětšením R kol ale zachování ostatních hodnot?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Ondyk

Co se změní zvětšením R kol ale zachování ostatních hodnot?

Příspěvek od Ondyk » 28.08.2007 23:06

Ahoj, nevíte někdo jaký změny při řízení pocítim,
když vyměním kola 6 x 15 ET 52,5-195/60R15 za 6 x 16 ET 52,5-205/50R16?
Naposledy upravil(a) Ondyk dne 28.08.2007 23:18, celkem upraveno 1 x.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 28.08.2007 23:09

Ondyk, pekne ta prosim, začni čítat a čítat, je tu toho hafo

Ondyk

Příspěvek od Ondyk » 28.08.2007 23:16

OK sorry, ale každej tu většinou řeší kola s úplně jiným ET než "předpisových" 52,2mm.
A mě by zajímalo co se stane s chováním auta když zachovam všechny hodnoty ráfku, jen zvětšim průměr.
Já teda předpokládam že se toho tak moc nestane, když teda nepočítam, že budu muset dát o něco nižší gumy, takže to ztvrdne...

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 28.08.2007 23:22

no nemáš pravdu, automaticky rozšíriš gumu na každom kole o 1cm, takže sa ti zvačší prilnavost a zvýši spotreba..
ET je čisto na to ako vonku budeš mat kola z podbehov..

Uživatelský avatar
tapa
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1089
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tapa » 28.08.2007 23:45

je tu toho plno.Ale kdyz ti mam neco malo odpovedet tak budes mit mesni zrychleni ale vetsi max.spotreba bude jina.
Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †



Obrázek

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 29.08.2007 07:43

Furt jenom spotřeba-tu ani nepoznáš při stejném stylu jízdy. Při rozšíření pneu o 1 cm je spotřeba větší o 0,1l. Takže sice budeš mít o drobínek větší spotřeba, ale zato budeš mít lepší stabilitu auta, hlavně v zatáčkách.A auto bude jistější.
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 29.08.2007 08:07

vetší kola (pokud je vše stejné, tzn. design, materiál a pod) jsou vždy těžší... takže ti klesne komfort (zvýší se neodpružená hmota), zhorší jízdní vlastnosti (stejný důvod, prostě tlumiče musí tlumit větší závaží) a klesne dynamika (roztáčení těžších setrvačníků) :-)
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

miky37
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Loket (Karlovy Vary)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miky37 » 29.08.2007 08:11

Komfort bude o něco horší pač to bude tvrdší.Ale jízdní vlastnosti se zlepší hlavně když projíždíš zatáčky
Ford focus combi 2002/4 1,8 16V najeto 96000km Obrázek

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 29.08.2007 08:30

Taky se ti prodlouží brzdná dráha. Protože ti budou brzdy o něco hůř brzdit.
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 29.08.2007 08:35

Řeknu ti to takhle. Rozhodnutí je stejně na tobě. Ale z moji zkušenosti: měl jsem možnost na starším golfu jet na origo pneu (myslím že to bylo nějak 185) a pak se tam daly gumy o rozměru 205. To bylo něco. nějaké horší rozjíždění jsem nepocítil a na spotřebu se zrovna nehledělo :lol: Ale když jsem před tím jel zatáčku cca 30km/h tak tady s tím jsem si troufnul 50km/h a auto se ani nehlo, byla tam ještě rezerva
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 29.08.2007 08:42

pokud mluvime o Fíku tak bych neviděl brzdy (alespon co mám možnost posoudit 4kotoučové) nedostatečné (na rychlosti do 130ti), limitujícím prvkem bude tedy pneu a ta pokud ji rozšíří, nabídne teoreticky kratší brzdnou dráhu (nejde primárně o větší styčnou plochu, ale složitý koktejl termomechanických vlastností)... samo pokud uvažujeme jenom ten efekt vetší rotující hmoty, bude to zápor i tady :-) takže větší kola jsou opravdu jen hezčí... na výkonná auta se dávají z důvodu potřeby vměstnat dostatečně veliký kotouč a třmen (no a taky kvůli marketingu-kupujícím)...
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.08.2007 08:42

Jenda25 píše:Taky se ti prodlouží brzdná dráha. Protože ti budou brzdy o něco hůř brzdit.
o tom by sa dalo polemyzovat...
pretože ak brzdíš širšou plochou zastavis dkor (ak nepocitam aquaplanning, sneh..)
ak maš všetky 4 kotuče, neverim, že brzdy budu pomalsie ako u vačšiom rozmere..bavime sa o 15" a 16" žiadne extremy..

Uživatelský avatar
Forfoc
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 771
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Forfoc » 29.08.2007 08:50

ADAC testoval pneumatiky: Jsou široké lepší než užší?
Odpověď na otázku v nadpisu je jasná: jak v čem. Pět testovaných pneumatik bylo oznámkováno v šesti kategoriích a každý řidič tak může posoudit, co je pro něj při výběru pneumatik důležité.
Zde tabulka výsledků:
Obrázek
Ford Focus Kombi Titanium-X 1.8 92kW Duratec HE , FL 2008, Silver Moondust
Měl jsem: Ford Focus 1.6 74kW r.2006 Aquarius Blue
ObrázekObrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 29.08.2007 08:57

StreetPro píše:pokud mluvime o Fíku tak bych neviděl brzdy (alespon co mám možnost posoudit 4kotoučové) nedostatečné (na rychlosti do 130ti), limitujícím prvkem bude tedy pneu a ta pokud ji rozšíří, nabídne teoreticky kratší brzdnou dráhu (nejde primárně o větší styčnou plochu, ale složitý koktejl termomechanických vlastností)... samo pokud uvažujeme jenom ten efekt vetší rotující hmoty, bude to zápor i tady :-) takže větší kola jsou opravdu jen hezčí... na výkonná auta se dávají z důvodu potřeby vměstnat dostatečně veliký kotouč a třmen (no a taky kvůli marketingu-kupujícím)...
Urcite maju velke kolesa aj nejake negativa/nizsi komfort pruzenia a malilinko vacsia spotreba,ktoru som vsak konkretne ja ani nepostrehol/,pozitiv vsak je urcite ovela viac,ako len pekny vzhlad/lepsi kontakt s vozovkou a s tym suvisiace jazdne vlastnosti,podla mna kratsia brzdna draha-sirsia plocha sa lepsie zakusne do vozovky a celkovy pocit z riadenia je taky istejsi,handling s vozidlom je viac kontrolovatelnejsi/
Osobne to vnimam na 90% pozitivne a opat by som do 17" obutia isiel :idea:

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 29.08.2007 09:11

vsak jo, kazdeho vec, jestli vzhled, tvrdsi a jistejsi vedeni v zatackach a kratsi brzdna draha na suchu nebo nizsi opotrebeni podvozku, lepsi komfort, dynamika a tlumení... imho je best dat lehké R16, je to ideál kompromis mezi vším... ale na R14 hadicích bude akcelerace vážne největší :wink:
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host