HVO100 - XTL

Moderátor:phofy
misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 02.10.2024 20:43

Zkoušel někdo?
Momentálně mám ve své nádrži poměr cca 80% HVO100 s naftou bez biosložek. Brzy asi otestuju zcela čisté HVO100. Motor 1.8tdci s upraveným SW na stage 1. Ale celkem o těch úpravách oproti oficiálnímu SW pochybuju, nezdál se mi proti originálu nějak moc výkonově rozdílný. Každopádně mohu doma kdykoliv nahrát originální ford SW. Používám KESS.
Auto jede s výše uvedeným poměrem HVO100 úplně stejně jako na "normální naftu"
Spotřebu jsem nějak moc neřešil, na počítači mám stále 5,2/100km, kterou jsem měl na klasické palivo. Celkem často jezdím poměrně krátké trasy.
Ještě poměrně nedávno (myslím, že rok 2023) obsahovala cca 20% HVO100 Verva od Orlen. Ale zřejmě kvůli šetření bylo HVO nahrazeno řepkou. Takže z Vervy se stala obyčejná nafta, která je pouze obohacena o aditiva VIF.
HVO100 umí jak zvyšovat výkon motoru tak skvěle čistit a v neposlední řadě zásadně snižovat emise. Proto mě zajímá jestli někdo z místního fóra má nějaké poznatky a zkušenosti s tímto palivem.
Ford jako takový toto palivo schvaluje až pro hodně nové motory, snad od roku 2019 (možná se pletu)
Ale momentálně je to zřejmě jedna z mála možnosti jak do budoucna zachovat spalovací motory a nepodlehnout "baterkám"

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 04.10.2024 14:40

Tak jsem pro test na chvíli nahrál originál SW do ECU. Autu chutná HVO100 úplně stejně. Každopádně už jsem zpět na upraveném softu, on je přece jen znát. Po dlouhé době co jsem SW takto měnil tak to byl v jízdě výkonově rozdíl.
Nenajde se tu někdo, kdo by uměl snížit předvstřik? Co jsem tak četl po webu tak u HVO100 by měl být proti normální nafte nižší snad o 60%

Uživatelský avatar
Lázňator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 164
Registrován: 12.04.2014 16:49
Bydliště: Měřín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od Lázňator » 06.10.2024 07:46

Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 06.10.2024 19:07

Díky za upozornění, že se tu už někde HVO100 řeší. Mě připadá, že to zatím téměř nikdo u nás nezná.
Každopádně už ho mají třeba benzínky Vendys (nevím zda všechny pobočky), jen to nemají třeba vůbec uvedené na poutačích.
Pokud je zde někdo z Hradecka tak může tankovat u Jaroměře.
Budu sledovat i druhé vlákno jestli se tam bude něco víc řešit. Já momentálně jezdím s 1.8tdci 92KW na čisté HVO a za mě dobrý. Pouze přidávám VIF.
Myslím, že hodně brzo se cena srovná s klasickou naftou. Nafta půjde nahoru a HVO100 dolů.

Uživatelský avatar
Lázňator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 164
Registrován: 12.04.2014 16:49
Bydliště: Měřín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od Lázňator » 07.10.2024 17:21

a za koilk tankuješ na Dovatrans HVO 35.9, Verva o kousek dál 36,9
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 07.10.2024 19:30

U nás co jsem bral naposledy tak cena HVO100 o něco vyšší. Myslím 38,90kč.
Vervu máme teď asi 34,50Kč. Ale tu dávno neberu. Nemá smysl od té doby co je s řepkou a je obohacena pouze o VIF, který si kupuju domu po velkých baleních.
Jinak do teď jsem jezdil hodně dlouho (roky) na naftu bez biosložek od EuroOil.
Každopádně teď řeším jestli mám řešit nějaké primazavani do HVO, nebo jestli stačí dál pouze VIF. Dávám ho vždy minimálně dvojnásobnou dávku.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 838
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od oscaar » 08.10.2024 08:27

HVO 100 u nás ve Zlíně asi nemají, ta dvojitá dávka VIF nemá žádný efekt, takže ta dávka navíc je v poctatě plýtvání aditivy. Jako taky se mě podaří dát víc, když dotankuju 30 L tak tam dám VIF na 40 L
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 08.10.2024 08:42

Možná je vyšší dávka jen placebo, ale třeba kolega udělal pokus o kterém jsem mu řekl a zabral.
Prostě dal do pet lahve půl litru VIF a trochu nafty a tuto pet láhev napojil místo přívodu nafty od nádrže. Zpatecku od vstriku navedl zpět do petky a takto nechal auto nastartovane než co VIF téměř došel. Vetsinu času na volnobeh a občas pěkně proturovat. No a zázrak byl na světě. Normálně to ty zalepené a v podstatě mrtvé vstriky probralo a on místo jejich výměny na ně ještě přes rok dal jezdil. Do této procedury auto v podstatě nejelo.
Já si cistil kdysi vstriky ultrazvukem také ponořené do VIF.
Každopádně osobně čekám, že se brzo někde na benzinkach objeví nafta s příměsí HVO přímo. Jelikož má HVO opravdu velký vliv na emise a emise jsou věc co se poslední dobou začala sakra moc řešit.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 838
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od oscaar » 08.10.2024 08:55

HVO by se hodilo i před STK, aby se na emisích snížila kouřivost.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 08.10.2024 09:14

Kouřivost by na čisté HVO měla být dle všeho nižší asi o 35%.
Mám v plánu si zkusit domluvit měření emisí bez online zápisu do registru. Prostě jen tak zkušebně otestovat co ukáže za hodnoty na čisté HVO. Ale nevím zda to půjde zařídit. Teď na to stejně nemám úplně čas.
Každopádně mě pobavil na posledním STK technik jak valil oči nad povolenou (vysokou) kourivosti mého Maxe 1.8tdci. Je to EURO4 a ford kdysi šikovně obešel povinnost mít DPF (bylo to něco o hmotnosti auta)
Jinak nečekám třeba nějaké zázraky v rozdílu kourivosti u někoho, kdo by prostě jen nalil HVO před měřením. Ona se celá ta spalovací a výuková soustava za pár minut pročistit určitě nedokáže. Chce to prostě auto udržovat dlouhodobě.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 838
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od oscaar » 08.10.2024 12:59

Connect mám taky 1.8 tdci EURO 4, mám upravený Intercooler o aktivní chlazení ventilátory. Taky by mě zajímala kouřivost, při aktivním chlazení Intercooleru. Výkon a krouťák je citelně vyšší.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 08.10.2024 13:59

Já jedinou úpravu co teď mám tak jiný SW v ECU. Dokonce i zaslepený EGR jsem vrátil zpět do originál stavu. Protože se prostě se zaslepeným o dost pomaleji ohřívá motor. Vyšší kourivosti jsem si po vytažení záslepky nevšiml. Když vyženu otáčky na místě prutkým seslapnutim plynu do omezovače jako to dělají při měření emisí tak kouř v podstatě nulový. Když takto sešlápnu známého mondeo tak se vyvalí černý oblak. A to má jeho Mondeo nově vyčištěné DPF.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 838
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od oscaar » 08.10.2024 14:38

EGR mám zaslepený u EGRu a před EGR chladičem. Po zaslepení se kouřivost zvýšila o 0,2 na emisích. V zimě se motor ohřeje rychleji přes bufik, než přes EGR.
Naposledy upravil(a) oscaar dne 22.10.2024 12:47, celkem upraveno 1 x.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

misanekx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 24.08.2023 10:25

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od misanekx » 08.10.2024 14:43

Zajímavé, zaslepený EGR naopak má kourivost dost snižovat. Každopádně všude se u 1.8tdci uvádí, že záslepka má být až za chladičem na přírubě samotného těla EGRu. Tam jsem ji měl taky.
Edit: Možná jsem špatně pochopil, kde ji máš a ve finále ji máš tam co jsem měl já. 😁
Jo a bufik bohužel nemám.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 838
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: HVO100 - XTL

Příspěvek od oscaar » 08.10.2024 15:49

Zaslepku mám na přírubě u EGRu a ještě na přívodu spalin, od svodů výfuku do chladiče EGRu. Je pak rychlejší reakce turba. Z motoru nejdou spaliny do slepého ramena a reakce turba je rychlejší.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů