Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen
Napsal: 09.05.2023 20:00
Předem se omlouvám, ale vážně hledat jsem se snažil a nenašel jsem, co bych potřeboval. Před pár měsíci mě praskl drážkový řemen alternátoru a byla poškozena z boku řemenice napínací kladky. Dal jsem to do jednoho místního servisu, který byl "hned po ruce". Při výdeji opraveného auta jsem si vyslechl různé řeči "jaká že to byla fuška, a že jim praskla i nová řemenice atd...". Najel jsem na to 10 tisíc km a řemen je ze strany úplně odrbaný, no i na té řemenici je vidět, že je trochu okraj ohnutý, asi jak tam ten řemen rvali šroubovákem nebo nevím. Zde jsou obrázky:
Přišel jsem na to náhodou. Příští týden odjíždím na delší dobu na Balkán a tak si připravuji auto, dělal jsem výměnu filtrů, desinfekci klimatizace apod., ještě mě čeká výměna oleje. No a když jsem oddělal vrchní kryt motoru, náhodou jsem si všimnul právě toho řemenu. Jelikož mě tlačí čas, měl jsem v úmyslu nechat to vyměnit v autorizovaném servisu Ford v Toužimi neboť jsem doufal, že autorizák má takové věci skladem. Omyl, začli mě vysvětlovat cosi o minimálně 4 dnech atd.., prostě skladem to nemají.
Já si minulý týden objednával olej a nějaké další drobnosti a mimo jiné jsem si objednal i tuto sadu řemenů + řemenice INA. To jsem ještě o tom očesaném řemenu nevěděl, holt asi mě osvítil nějaký šestý smysl nebo co, prostě jsem si řekl že když se budu měsíc pohybovat někde dole na jihu Balkánu, tak by bylo dobré mít nějaké takové věci sebou. No tak teď se mě to hodí, mám to na cestě a přijde mě to zítra, ve středu.
No ale teď moje otázka. Nejsem si vůbec jistý, zda se do toho můžu pustit sám. Návod na výměnu řemenu u tohoto motoru se mě nikde vygooglit nepodařilo. Není mě totiž jasné, jak funguje ta napínací kladka, nikde tam nevidím možnost, jak ji uvolnit abych mohl řemen sundat a následně dát nový. Prostudoval jsem Etzolda a ten o tom píše, že napínák řemenu otočíme proti směru hodinových ručiček...
No mě to tedy nepřipadá tak snadné, je to hodně našponované a to péro bude asi pořádně silné? Není tam nic jako u jiných některých napínáků, které se povolovaly například pomocí klíče.
Výměnu řemene klimatizace bych mohl nějak zmáknout třeba i pomocí šroubováku, jako jsem našel tady u jednoho kolegy z fóra. Ale straší mě právě ten velký řemen, nemá prosím někdo nějaký tip, jak na to?
Předem moc děkuji.
Přišel jsem na to náhodou. Příští týden odjíždím na delší dobu na Balkán a tak si připravuji auto, dělal jsem výměnu filtrů, desinfekci klimatizace apod., ještě mě čeká výměna oleje. No a když jsem oddělal vrchní kryt motoru, náhodou jsem si všimnul právě toho řemenu. Jelikož mě tlačí čas, měl jsem v úmyslu nechat to vyměnit v autorizovaném servisu Ford v Toužimi neboť jsem doufal, že autorizák má takové věci skladem. Omyl, začli mě vysvětlovat cosi o minimálně 4 dnech atd.., prostě skladem to nemají.
Já si minulý týden objednával olej a nějaké další drobnosti a mimo jiné jsem si objednal i tuto sadu řemenů + řemenice INA. To jsem ještě o tom očesaném řemenu nevěděl, holt asi mě osvítil nějaký šestý smysl nebo co, prostě jsem si řekl že když se budu měsíc pohybovat někde dole na jihu Balkánu, tak by bylo dobré mít nějaké takové věci sebou. No tak teď se mě to hodí, mám to na cestě a přijde mě to zítra, ve středu.
No ale teď moje otázka. Nejsem si vůbec jistý, zda se do toho můžu pustit sám. Návod na výměnu řemenu u tohoto motoru se mě nikde vygooglit nepodařilo. Není mě totiž jasné, jak funguje ta napínací kladka, nikde tam nevidím možnost, jak ji uvolnit abych mohl řemen sundat a následně dát nový. Prostudoval jsem Etzolda a ten o tom píše, že napínák řemenu otočíme proti směru hodinových ručiček...
No mě to tedy nepřipadá tak snadné, je to hodně našponované a to péro bude asi pořádně silné? Není tam nic jako u jiných některých napínáků, které se povolovaly například pomocí klíče.
Výměnu řemene klimatizace bych mohl nějak zmáknout třeba i pomocí šroubováku, jako jsem našel tady u jednoho kolegy z fóra. Ale straší mě právě ten velký řemen, nemá prosím někdo nějaký tip, jak na to?
Předem moc děkuji.