Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 09.05.2023 20:00

Předem se omlouvám, ale vážně hledat jsem se snažil a nenašel jsem, co bych potřeboval. Před pár měsíci mě praskl drážkový řemen alternátoru a byla poškozena z boku řemenice napínací kladky. Dal jsem to do jednoho místního servisu, který byl "hned po ruce". Při výdeji opraveného auta jsem si vyslechl různé řeči "jaká že to byla fuška, a že jim praskla i nová řemenice atd...". Najel jsem na to 10 tisíc km a řemen je ze strany úplně odrbaný, no i na té řemenici je vidět, že je trochu okraj ohnutý, asi jak tam ten řemen rvali šroubovákem nebo nevím. Zde jsou obrázky:
remen1.jpg
remen2.jpg
remen3.jpg
Přišel jsem na to náhodou. Příští týden odjíždím na delší dobu na Balkán a tak si připravuji auto, dělal jsem výměnu filtrů, desinfekci klimatizace apod., ještě mě čeká výměna oleje. No a když jsem oddělal vrchní kryt motoru, náhodou jsem si všimnul právě toho řemenu. Jelikož mě tlačí čas, měl jsem v úmyslu nechat to vyměnit v autorizovaném servisu Ford v Toužimi neboť jsem doufal, že autorizák má takové věci skladem. Omyl, začli mě vysvětlovat cosi o minimálně 4 dnech atd.., prostě skladem to nemají.

Já si minulý týden objednával olej a nějaké další drobnosti a mimo jiné jsem si objednal i tuto sadu řemenů + řemenice INA. To jsem ještě o tom očesaném řemenu nevěděl, holt asi mě osvítil nějaký šestý smysl nebo co, prostě jsem si řekl že když se budu měsíc pohybovat někde dole na jihu Balkánu, tak by bylo dobré mít nějaké takové věci sebou. No tak teď se mě to hodí, mám to na cestě a přijde mě to zítra, ve středu.

No ale teď moje otázka. Nejsem si vůbec jistý, zda se do toho můžu pustit sám. Návod na výměnu řemenu u tohoto motoru se mě nikde vygooglit nepodařilo. Není mě totiž jasné, jak funguje ta napínací kladka, nikde tam nevidím možnost, jak ji uvolnit abych mohl řemen sundat a následně dát nový. Prostudoval jsem Etzolda a ten o tom píše, že napínák řemenu otočíme proti směru hodinových ručiček...
napinak.jpg
No mě to tedy nepřipadá tak snadné, je to hodně našponované a to péro bude asi pořádně silné? Není tam nic jako u jiných některých napínáků, které se povolovaly například pomocí klíče.

Výměnu řemene klimatizace bych mohl nějak zmáknout třeba i pomocí šroubováku, jako jsem našel tady u jednoho kolegy z fóra. Ale straší mě právě ten velký řemen, nemá prosím někdo nějaký tip, jak na to?

Předem moc děkuji.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13067
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od miki21 » 09.05.2023 20:31

Pokud tam ta napínací kladka je.😉
Já ji tam třeba už nemám. Starý se řízne, povolí se altík a jakoby se vyklopí. Do otvoru v držáku altíku se strčí tyč a po nasazení nového řemene se to přez tyčku dopne, chytí se šroubem a pak jen dotáhnou šrouby. Existují na to i přípravky, ale tento postup byl namalován i na obalu nového řemenu. Řemen na klimu se taky dá bez přípravků. Je to sice jebačka, ale při troše šikovnosti se to dá.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13067
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od miki21 » 09.05.2023 20:46

Teď přemýšlím a něco se mi plete, že se povolil ten držák s kladkou, už si to přesně nepamatuju. Až budu doma, zkusím najít ten obrázek. :oops:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 09.05.2023 21:08

JJ je to jak píšeš miki, povoluje se držák s kladkou. Jeník mě už ty obrázky poslal, takže děkuji :wink: . Myslím, že teď už to přeperu, dám potom vědět. Díky za tohle fórum kluci, už mě pomohlo mnohokrát :palec_nahoru:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od jenikHK » 09.05.2023 21:14

Nejlépe mluví obrázky - takže zde pro auta od 02/2008, tj. elastický řemen, alternátor s volnoběžkou, bez napínáku, pouze kladka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12899
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od stano. » 09.05.2023 23:01

Presne tak. Su 2 verzie kladky a remena.
Prva, novsia, pevna kladka (tu mas ty), vyzaduje elasticky remen a nasadzuje sa ako na obrazku. Remen je myslim 6PK1249 ELAST.
Druha, starsia, ma napinaciu pruzinu v kladke. Remen ide obycajny a povoluje sa ako na starsich Zetecoch, tocenim stredoveho srobu.

Od facelliftu 2008 presli na elasticke remene. Novsie FF3 tivct maju tiez len elasticke. Tam ani nie je taka napinacia kladka, nasadzuje sa pripravkom.

Da sa vymenit napinak+remen za starsi typ.

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od MerHanz » 09.05.2023 23:35

Měl jsem na svojem ten elastickej řemen s pevnou kladkou. PO xxxxxxxté výmeně rolničky a řemenu mi to porát v zimě kvičelo. Nasral jsem se a nechal vyměnit vše na systém s napínákem a od té doby mám 40 tic. Km klid.Jen servisák měl obří problém s tím, že mi měnil kvuli kvílení altík na hovno. Došlo na hádky o nezaplacení ode mě a nevydání auta od něj. Nedokázal přijmout, že to posral a stálo mě to 6500 zbytečně i když jsem mu o tom napínáku říkal už dřív. Co si sám neuděláš......
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 10.05.2023 00:01

stano. píše: 09.05.2023 23:01 Presne tak. Su 2 verzie kladky a remena...........
JJ, já mám rok výroby 11/2009, takže elast bez napínáku.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od jenikHK » 10.05.2023 06:43

Jen doplním - z výroby šel řemen 6PK1249 (elast.), jako originální náhradní díl se momentálně nabízí finis 1760376, což je řemen 6PK1213 (elast.). Kdo jej pro Ford vyrábí, to není na balení ani na řemenu uvedeno (tuším, že to bude Gates).
Za mě mohu tento řemen doporučit, celoročně šepot květin (na předchozím Focusu mě řemen dost trápil, vyzkoušel jsem kde co, nakonec nejlépe fungoval o cca 0,5cm kratší, prodáván pod značkou Bosch).
Při ceně necelých 700Kč za řemen od Fordu nemá cenu experimentovat.

Každopádně aftermarket si jede povětšinou dál původní délky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12899
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od stano. » 10.05.2023 08:00

Continental 1213 som nevedel navliect. Pravdepodobne je vyznamny rozdiel aj v elasticite remenov. Nakoniec som dal origo. Usetrene peniaze za ten zabity cas so skusanim a vracanim tovaru nestali.
Najblizsie to prerobim na strunovy napinak. Raz za cas treba zhodit remen a pohybat s ramenom napinaku od dorazu k dorazu.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od jenikHK » 10.05.2023 08:30

To je velmi dobrá poznámka, přesně toho jsem se bál, že sice koupím aftermarket řemen správné délky, ale nebude správně pružný - a nebudu schopen jej navléknout a nebo bude rvát ložiska.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 12.05.2023 23:40

Tak hlásím, že hotovo. Jak je na obrázcích od Jeníka, kladka se povolí a vyklopí do strany:
povolena_kladka.jpg
I tak by ale bylo fajn, mít ještě jedny ruce nějakého pomocníka. Trochu mě to potrápilo, ale OK.
remen1_novy.jpg
Řemen klimatizace byl podstatně horší, jelikož přípravek na to nemám, ale taky jsem to nakonec přepral. Co mě překvapilo, je uložení řemenice kladky, kterou jsem také měnil. Čep, na kterém je nasazena, sahá pouze cca do poloviny šířky ložiska, pak je to stáhnuté už šroubem. Zvláštní, tohle jsem zatím nikdy ještě neviděl:

remenice_ulozeni.jpg
remenice_nova.jpg
sroub.jpg
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 13.05.2023 00:13

A ještě k tomu řemenu, který byl ze strany odrbaný a v některém místě již zcela chyběla šestá drážka. Podle mého názoru to není elastický řemen! A kromě toho, jak ho v servisu "odborně" rvali na tu kladku, tak ji poškodili. Protože jak jsem psal v prvním příspěvku, majitel mě řekl že to byla fuška a jednu novou řemenici zničili.... :roll: . Zřejmě tenhle motor ještě asi neviděli, když nevědí jak na to :dih:

Byl tam tenmto řemen:
rem_conti5.jpg
A vypadal takto:
rem_conti2.jpg
rem_conti3.jpg
rem_conti4.jpg
Podle mého to určitě nění Elast, protože je hrubý a to i z vnější strany, prostě klasika. Elast je hladký z obou stran, tedy i z vnější strany.

U kladky je v jednom místě vyhnutý bok a dole je to prasklé:
remenice_poskoz.jpg
No uvidím, doufám že žádná jiná zrada tam není, budu to průběžně raději sledovat. Nyní je tam ale to, co tam patří, včetně nové řemenice.
KIT1.jpg
KIT3.jpg
Člověk si prostě musí udělat raději všechno sám. Loni mě v tom servisu měnili čerpadlo klimatizace. Měsíc na to jsem přijel k pumpě na kafe a najednou koukám na teplotu, kontrolky atd... Byla rozpadlá řemenice (vylámaný bok, jako by byla z bakelitu, nevím, přece normálně je z docela pružné umělé hmoty) a prasklý řemen. No a teď co s tím, domu jsem to měl 16km a na chatu, kde si na autě vše dělám, jsem to měl 35km. Do toho servisu to bylo necelý 1km, takže jsem to nechal vychladnout a pak jsem pomalu dojel tam. NJN, holt byla to chyba.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12899
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od stano. » 13.05.2023 07:52

To s tym hladkym/drsny nie je pravidlo. Mne sa praveze zatial postastilo mat vacsinou v ruke hladke klasicke a drsne elasticke. To je vec vyrobcu.
Elasticky veru nie je. Dlzka je na 1.8 benzin, ale asi ta verzia so strunovym napinakom.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2992
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od jenikHK » 13.05.2023 08:54

Tohle je prostě průšvih.
Continental (a troufám si říci, že nejen Continental) značí elastické řemeny přívlastkem ELAST, tedy v tomto případě 6PK1240 ELAST.
Ale zároveň je v nabídce, v katalogu, i řemen NEelastický stejné délky, bez onoho kouzelného ELAST, tedy zde 6PK1240.
Naopak ale pro tuto motorizaci platí, že pro napínací kladku (s pérem) je řemen jiné délky, a to konkrétně 6PK1309 (samozřejmě NEelastický).

Pokud člověk hledá v nabídce e-shopů, podle typu vozu, motorizace, je tam jasně uvedené do 01/2008 delší řemen, od 02/2008 kratší elastický.

Mě se stalo, že jsem hledal řemen podle označení, a ve spěchu jsem koupil řemen NEelastický, ačkoliv jsem potřeboval elastický. Taky je elastický o cosi dražší, takže může být, že pokud nějaký "odporník" nemá tušení, vezme levnější.
Každopádně při kontrole objednávky jsem svůj omyl odhalil a řemen mám schován jako pomník své hlouposti :mrgreen: - a připomínku památných slov J. A. Komenského:
"Všelikeré kvaltovaní toliko pro hovado dobré jest". Tudíž se mi celou věc nepodařilo dotáhnout do tragického finále, jak u pana Sklenáře.
Ještě mě napadá jedna připomínka na adresu servisu - a sice, že při výměně kompresoru klimatizace, tedy i jeho řemenu, bych nabídnul i výměnu druhého řemenu (pokud není zánovní) - neboť při jeho selhání je třeba opět měnit i řemen kompresoru. Ale to bych chtěl už moc...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti