Problém s komunikací s alternátorem
Napsal: 11.03.2023 17:21
Ahoj vespolek,
řeším následující problém s alternátorem po výměně originálního kusu (kde zlobily diody):
U náhradních dílů (zkoušel jsem BOSCH a Hellu, přesně vyhledány podle čísla originálu na stránkách výrobců), pokud jsou nepřipojeny ke sběrnici z řídicí jednotky motoru, režim autopilot bez problémů funguje a dávají napětí 14 V (samozřejmě přitom svítí kontrolka dobíjení za ztrátu komunikace, ale to je vedlejší).
Pokud se sběrnice připojí, komunikace se rozběhne (když zrovna náhradní díl není vadný - to jsem tu řešil v jiném vlákně), kontrolka dobíjení nesvítí, ale auto nedobíjí (takže najednou zůstanete stát na silnici s baterkou vybitou na 10 V).
Tady je zachycená komunikace: Je tam vidět rámec 0x29, kdy si řídicí jednotka motoru "objednává" napětí 15,3 V (a proudové omezení buzení na 6 A), a rámec 0x11, kdy alternátor odpovídá "všechno je OK, střída buzení (duty cycle) 0 %, proud buzení 0 A", tedy "OK, ale jsem vypnutý".
Proč generátor ignoruje požadavek řídicí jednotky? Co znamenají rámce 0x32 a 0x34, které jsem nenašel nikde zdokumentované?
Kdyby servis, ve kterém jsem altíky měnil, neměl zrovna po ruce stejné auto, jako mám já, a nevyzkoušel, že tam moje alternátory běží, myslel bych si, že se jedná o nekompatibilitu výrobků z druhovýroby, ale to takhle padá, tak nevím...
Velké díky předem, věděl-li by někdo!
řeším následující problém s alternátorem po výměně originálního kusu (kde zlobily diody):
U náhradních dílů (zkoušel jsem BOSCH a Hellu, přesně vyhledány podle čísla originálu na stránkách výrobců), pokud jsou nepřipojeny ke sběrnici z řídicí jednotky motoru, režim autopilot bez problémů funguje a dávají napětí 14 V (samozřejmě přitom svítí kontrolka dobíjení za ztrátu komunikace, ale to je vedlejší).
Pokud se sběrnice připojí, komunikace se rozběhne (když zrovna náhradní díl není vadný - to jsem tu řešil v jiném vlákně), kontrolka dobíjení nesvítí, ale auto nedobíjí (takže najednou zůstanete stát na silnici s baterkou vybitou na 10 V).
Tady je zachycená komunikace: Je tam vidět rámec 0x29, kdy si řídicí jednotka motoru "objednává" napětí 15,3 V (a proudové omezení buzení na 6 A), a rámec 0x11, kdy alternátor odpovídá "všechno je OK, střída buzení (duty cycle) 0 %, proud buzení 0 A", tedy "OK, ale jsem vypnutý".
Proč generátor ignoruje požadavek řídicí jednotky? Co znamenají rámce 0x32 a 0x34, které jsem nenašel nikde zdokumentované?
Kdyby servis, ve kterém jsem altíky měnil, neměl zrovna po ruce stejné auto, jako mám já, a nevyzkoušel, že tam moje alternátory běží, myslel bych si, že se jedná o nekompatibilitu výrobků z druhovýroby, ale to takhle padá, tak nevím...
Velké díky předem, věděl-li by někdo!