Stránka 1 z 1

Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 06.12.2022 20:14
od romperstromper
Ahoj,mam problem s fusionem 2007, 1,3, 51kw.Po nastartovaní motor chcipne hned, pokud nedžím plyn ve vyšších otačkách, po puštění plynu opět chcípne. Diagnostika pise chyby P0511 a P0643. Auto ted stalo dva dny a nastartovat už nešlo....až na po několikaty pokus jsem to nahodil....Vyměnil jsem ventil volnoběžných otaček ale problem přetrvava, že by byla nekde prodřena hadička či hadice jsem si nikde nevšiml...Saní je čisté.tesnění u klapky a ventilu bylo OK. Pokud načtu chybu a vymažu ji,vypnu kliček a zapnu kliček tak se chyba P0511 objevi znovu.až po zkoušce nastartovaní naskočí i chyba P0643. Svíčky jsem měnil cca 2 mesice zpět. Vzduchový filtr měněn.nevite kde by mohl být problém?

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 06.12.2022 20:36
od Jemar
Ten ventil volnoběžných otáček opravdu při zapnutí zapalování opravdu funguje? Může být třeba problém s jeho kabeláží.

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 06.12.2022 21:34
od romperstromper
jde to nejak zjistit jestli funguje a není problém s kabelaží?ten pupodní ventil byl jakoby vysunuty(zasekly) oproti novému.

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 06.12.2022 21:55
od Jemar
Když se demontuje ventil a otočí plunžrem k sobě, tak po zapnutí zapalování se musí plunžr pohnout do výchozí polohy pro start motoru. Po vypnutí zapalování by ho měla pružina vrátit zpět.

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 07.12.2022 07:13
od ZaQik
nemuze byt spatna PCM? nedelals s ni neco? chyba P0643 byva, pokud je napr. i spatne ukostreni nebo nekde praskla jedna z pojistek pro PCM ... to by mohlo delat jako vedlejsi efekt i chybu P0511 (ta ale vetsinou byva kvuli cidlu, ventilu, kabelazi nebo netesnostem)

a jednou jsem P0643 mel u spatne autobaterie (stacilo poradne dobit)

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 07.12.2022 08:10
od romperstromper
Jemar píše: 06.12.2022 21:55 Když se demontuje ventil a otočí plunžrem k sobě, tak po zapnutí zapalování se musí plunžr pohnout do výchozí polohy pro start motoru. Po vypnutí zapalování by ho měla pružina vrátit zpět.
díky. dneska zase rozeberu a vyzkouším.

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 07.12.2022 08:12
od romperstromper
ZaQik píše: 07.12.2022 07:13 nemuze byt spatna PCM? nedelals s ni neco? chyba P0643 byva, pokud je napr. i spatne ukostreni nebo nekde praskla jedna z pojistek pro PCM ... to by mohlo delat jako vedlejsi efekt i chybu P0511 (ta ale vetsinou byva kvuli cidlu, ventilu, kabelazi nebo netesnostem)

a jednou jsem P0643 mel u spatne autobaterie (stacilo poradne dobit)
než to rozeberu tak zkusím pořadne nabit a prohlednout pojistky zda neni nejaka praskla.
S PCM jsem nic nedělal...

Díky za rady

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 07.12.2022 14:41
od romperstromper
Jemar píše: 06.12.2022 21:55 Když se demontuje ventil a otočí plunžrem k sobě, tak po zapnutí zapalování se musí plunžr pohnout do výchozí polohy pro start motoru. Po vypnutí zapalování by ho měla pružina vrátit zpět.
vyndal jsem ho a při zapnuti a vypnutí klíčku se nehybe, takže by byla chyba v kabeláži?
Má se hybat to jak je vyznačeno na obrazku?

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 07.12.2022 15:42
od Jemar
Kdysi jsem dělal video na Focus MkI, tam je vidět, jak se pístek pohybuje. Je to jen zapnutím a vypnutím klíčku. Délka pohybu pístku je řízena ŘJ motoru na základě dat čidel teploty motoru a teploty a hmotnosti nasávaného vzduchu MAF nebo tlaku vzduchu MAP.

Odkaz

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Napsal: 16.02.2024 10:10
od Andrew17
U mě to byl snímač teploty chladicí kapaliny.