Tak příčina zjištěna. Měli jsme to ve Ford Fišer v Toužimi na výměnu blatníku a lakování, no a při té příležitosti nám udělali na tuto závadu diagnostiku. Vadný snímač úhlu natočení volantu (snímač rotace řízení 1306737).kPetr píše: ↑30.07.2020 02:54 ....Rád bych se zeptal na problém se servem u C-MAX 2.0L Duratec-HE (145PS) - MI4, v provozu od 4/2008, najeto přes 170tis. km.
Po nastartování se objeví hláška "porucha posilovače řízení".
Hlášení cca do půl minuty zmizí a zůstane pouze uloženo ve zprávách. C-MAXe máme přes 2 měsíce a servo ještě ani jednou nijak nevynechalo, funguje i v době, kdy je na displeji PP uvedené hlášení.
Náplň neubývá, nikde nic neutíká ani nepíská a podobně. Čeho jsem si všiml, že řízení jde na můj vkus velmi lehce, což například při vyšších rychlostech na dálnici není zrovna ideální. Porovnání mám také s mým Focusem, kde jde řízení naprosto ideálně, u toho C-Maxe jde však o poznání lehčeji. Mezi třemi režimy přepínat jde, je tam Normal / Sport / Comfort. Ovšem ať přepnu do jaké-ho koliv režimu, není v tom žádný poznatelný rozdíl....
Odhad ceny opravy je: Snímač 4347Kč + 1,5hod.práce + programování, takže výsledná cena opravy by byla cca 6300Kč, nebo zkrátka do 7000Kč. Takže zcela nepochybně přijde tato oprava v blízké budoucnosti taky na řadu.