Jeden válec KO, auto na odpis?
Napsal: 06.09.2021 11:57
Mám pro mě nemilou zprávu ohledně svého Focus combi 1.6 zetec (RV 2002).
Na úvod řeknu, že nejsem úplně typ člověka, co by se v autě hodně vyznal. Když mám problém, dám to do servisu, když problém nemám, pravidelně dám vyměnit co je třeba (olej, kapaliny, ..., když se někde něco rozsvítí...).
Teď byla kontrolka motoru (oraznžová), trochu kuckající zvuk v nízkých otáčkách, neklidný běh (začalo to po delší jízdě na dálnici).
Výsledek je, že jeden válec je KO - měřila se komprese, ve třech válcích ok, v jednom KO. Motor tedy běží na 3 válce.
Je cítit trochu palivo (asi to nespálené), jede to (v nízkých otáčkách trochu líně a přidušeně, od 1500 - 2000 otáček by člověk moc nepoznal rozdíl (3 válce to utáhnou v pohodě).
Varianta 1 - řešit, nechat otevřít, nechat měnit pístní kroužky, ..., kdoví, co se u toho objeví.
Varianta 2 - nový (starý) motor, výměna
Varianta 3 - auto prodat na náhradní díly a kupovat nové
Skoro bych řekl, že je rozhodnuto pro variantu 3. Nechce se mi do auta cpát peníze s nejistým výsledkem kolik to nakonec bude stát. Odhady jsou podle mě tak 20+, spíše třeba 30. Auto už má svůj věk, nemám moc čas a zkušenosti/znalosti si na tom nějaké opravy dělat sám. Nemám ani někde nějaký malý servis, kde by se tomu nějaký fanda mohl věnovat.
Řešil jsem i se servisákem z Fordu - i když neviděl, podle informací v podstatě potvrdil, že nemá cenu tohle "opravovat"
Otázka 1 na vás: Ještě byste s tím něco zkoušeli dělat na mém místě?
Otázka 2: Pokud skončím s tím, že auto je na odpis, co s ním pak? Přijde mi, že jsem na něm za poslední dva tři roky nechal vyměnit celkem dost věcí. Z těch posledních - komplet svíčky, cívka, nějaké kabely, lambda, postupně celý výfuk (včetně té sběrné části u motoru - svody?), ...
Pochopil jsem, že z toho nedostanu žádné velké peníze, ale prodej nějakému "fandovi", který si dokáže rozebrat a nějaké díly použít by mě potěšil. Jak tím, kdybych dostal nějakou korunu za reálně použitelné díly, tak tím, že bych věděl, že někomu ještě poslouží. Poslední možnost je asi směr vrakoviště, kde s tím udělají podobné, ale možná většina dílů zůstane ležet a nepoužije se...
PS.: Auto - cca 190 tisíc najeto, výroba 2002, 2 nové letní pneu, 4 skoro nové zimní pneu
Auto je momentálně zatím pojízdné celkem bez problémů.
Díky za názory.
Na úvod řeknu, že nejsem úplně typ člověka, co by se v autě hodně vyznal. Když mám problém, dám to do servisu, když problém nemám, pravidelně dám vyměnit co je třeba (olej, kapaliny, ..., když se někde něco rozsvítí...).
Teď byla kontrolka motoru (oraznžová), trochu kuckající zvuk v nízkých otáčkách, neklidný běh (začalo to po delší jízdě na dálnici).
Výsledek je, že jeden válec je KO - měřila se komprese, ve třech válcích ok, v jednom KO. Motor tedy běží na 3 válce.
Je cítit trochu palivo (asi to nespálené), jede to (v nízkých otáčkách trochu líně a přidušeně, od 1500 - 2000 otáček by člověk moc nepoznal rozdíl (3 válce to utáhnou v pohodě).
Varianta 1 - řešit, nechat otevřít, nechat měnit pístní kroužky, ..., kdoví, co se u toho objeví.
Varianta 2 - nový (starý) motor, výměna
Varianta 3 - auto prodat na náhradní díly a kupovat nové
Skoro bych řekl, že je rozhodnuto pro variantu 3. Nechce se mi do auta cpát peníze s nejistým výsledkem kolik to nakonec bude stát. Odhady jsou podle mě tak 20+, spíše třeba 30. Auto už má svůj věk, nemám moc čas a zkušenosti/znalosti si na tom nějaké opravy dělat sám. Nemám ani někde nějaký malý servis, kde by se tomu nějaký fanda mohl věnovat.
Řešil jsem i se servisákem z Fordu - i když neviděl, podle informací v podstatě potvrdil, že nemá cenu tohle "opravovat"
Otázka 1 na vás: Ještě byste s tím něco zkoušeli dělat na mém místě?
Otázka 2: Pokud skončím s tím, že auto je na odpis, co s ním pak? Přijde mi, že jsem na něm za poslední dva tři roky nechal vyměnit celkem dost věcí. Z těch posledních - komplet svíčky, cívka, nějaké kabely, lambda, postupně celý výfuk (včetně té sběrné části u motoru - svody?), ...
Pochopil jsem, že z toho nedostanu žádné velké peníze, ale prodej nějakému "fandovi", který si dokáže rozebrat a nějaké díly použít by mě potěšil. Jak tím, kdybych dostal nějakou korunu za reálně použitelné díly, tak tím, že bych věděl, že někomu ještě poslouží. Poslední možnost je asi směr vrakoviště, kde s tím udělají podobné, ale možná většina dílů zůstane ležet a nepoužije se...
PS.: Auto - cca 190 tisíc najeto, výroba 2002, 2 nové letní pneu, 4 skoro nové zimní pneu
Auto je momentálně zatím pojízdné celkem bez problémů.
Díky za názory.