Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
Zdravím všechny a rád bych vás požádal o radu/pomoc. Několik dní se trápím s opakující se chybou P1102.
Chyba se objevuje pravidelně po ujetí několika km = > PP hlásí: „Motor – neodkladně servis“, po zastavení a vypnutí motoru stačí znovu zapnout zapalování a výstraha (i oranžová ikona „i“) samovolně zmizí a motor zase šlape jak hodinky, tedy opět jenom několik kilometrů, kdy se chyba objeví znovu a většinou už vypnutí a zapnutí zapalování nepomůže a chyba se musí vymazat diagnostikou.
Nerad s tím v tomhle stavu jezdím a proto se na vás obracím a doufám, že nalezneme řešení. Jsem už vážně v koncích (a nejsem automechanik).
Pro doplnění ještě co jsem zjistil pomocí FORScanu: hodnoty MAF sensoru: 780 ot./min = 7g/s, 1500 ot./min = 13g/s, 2000 ot./min = 16g/s, 3000 ot./min = 34 g/s nevím, zda jsou tyto hodnoty správné. Nevěděl by někdo, kolik bych měl naměřit? V případě, že je senzor v pořádku, jak se zbavit neustálého obnovování chyby?
Děkuju moc za všechny rady a pomoc
Chyba se objevuje pravidelně po ujetí několika km = > PP hlásí: „Motor – neodkladně servis“, po zastavení a vypnutí motoru stačí znovu zapnout zapalování a výstraha (i oranžová ikona „i“) samovolně zmizí a motor zase šlape jak hodinky, tedy opět jenom několik kilometrů, kdy se chyba objeví znovu a většinou už vypnutí a zapnutí zapalování nepomůže a chyba se musí vymazat diagnostikou.
Nerad s tím v tomhle stavu jezdím a proto se na vás obracím a doufám, že nalezneme řešení. Jsem už vážně v koncích (a nejsem automechanik).
Pro doplnění ještě co jsem zjistil pomocí FORScanu: hodnoty MAF sensoru: 780 ot./min = 7g/s, 1500 ot./min = 13g/s, 2000 ot./min = 16g/s, 3000 ot./min = 34 g/s nevím, zda jsou tyto hodnoty správné. Nevěděl by někdo, kolik bych měl naměřit? V případě, že je senzor v pořádku, jak se zbavit neustálého obnovování chyby?
Děkuju moc za všechny rady a pomoc
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 444
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
P1102 Možné príčiny
Chybný snímač hmotnostného prietoku vzduchu
Znečistený snímač hmotnostného prietoku vzduchu
Znečistený vzduchový filter
Svazek snímača hmotnostného prietoku vzduchu je otvorený alebo skratovaný
Obvod snímača hmotnostného prietoku zlé elektrické pripojenie
Únik nasávaného vzduchu
Chybný snímač hmotnostného prietoku vzduchu
Znečistený snímač hmotnostného prietoku vzduchu
Znečistený vzduchový filter
Svazek snímača hmotnostného prietoku vzduchu je otvorený alebo skratovaný
Obvod snímača hmotnostného prietoku zlé elektrické pripojenie
Únik nasávaného vzduchu
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
UPDATE:
Vyměnil jsme váhu vzduchu (nová originál Ford - jinou jsem nesehanl) => naměřené hodnoty víceméně totožné jako s původní a problém přetrvává
Jako další pokus jsem zkusil prověřit těsnost sacího potrubí => odpojil jsem hadici u škrtící klapky a zaslepil ji, v místě spojení příruby a váhy vzduchu jsem „vytvořil“ redukci na připojení kompresoru (vyndal jsem komplet airbox) a potrubí natlakoval na +/- 0,5-1,0 bar. Nikde v potrubí žádný únik, ALE vzduch unikal zevnitř škrtící klapky
A tak se ptám: Je to normální?
Ještě jsem si všiml během přípravy na natlakování, že je uvnitř příruby turba olej, ne moc, ale je tam. To je taky v pořádku/normální?
Dalším zjištěním je, že jakmile se objeví chyba a motor „spadne“ do nouzového režimu, tak začne váha najednou měřit vyšší (normální?) hodnoty, ale vůbec nechápu PROČ?
Každopádně myslím, že jelikož váha měří a hodnoty se mění s otáčkami motoru, asi můžu vyloučit problém s elektrikou.
Nicméně ještě jsem vypozoroval, že chyba se objeví při tzv. brždění motorem prostě stačí sundat nohu z plynu a během chvíle vyskočí chyba
Zatím to nevzdávám a poslední šance je originál servis Ford, ale tomu bych se rád vyhnul
Omlouvám se za možná naivní/laické dotazy a budu rád za každý návrh co ještě prověřit.
Vyměnil jsme váhu vzduchu (nová originál Ford - jinou jsem nesehanl) => naměřené hodnoty víceméně totožné jako s původní a problém přetrvává
Jako další pokus jsem zkusil prověřit těsnost sacího potrubí => odpojil jsem hadici u škrtící klapky a zaslepil ji, v místě spojení příruby a váhy vzduchu jsem „vytvořil“ redukci na připojení kompresoru (vyndal jsem komplet airbox) a potrubí natlakoval na +/- 0,5-1,0 bar. Nikde v potrubí žádný únik, ALE vzduch unikal zevnitř škrtící klapky
A tak se ptám: Je to normální?
Ještě jsem si všiml během přípravy na natlakování, že je uvnitř příruby turba olej, ne moc, ale je tam. To je taky v pořádku/normální?
Dalším zjištěním je, že jakmile se objeví chyba a motor „spadne“ do nouzového režimu, tak začne váha najednou měřit vyšší (normální?) hodnoty, ale vůbec nechápu PROČ?
Každopádně myslím, že jelikož váha měří a hodnoty se mění s otáčkami motoru, asi můžu vyloučit problém s elektrikou.
Nicméně ještě jsem vypozoroval, že chyba se objeví při tzv. brždění motorem prostě stačí sundat nohu z plynu a během chvíle vyskočí chyba
Zatím to nevzdávám a poslední šance je originál servis Ford, ale tomu bych se rád vyhnul
Omlouvám se za možná naivní/laické dotazy a budu rád za každý návrh co ještě prověřit.
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3940
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
EGR demontován (hrozná práce) a vyčištěn, takže by asi měl být OK
Ještě mě napadá jestli to nemůže dělat turbo?
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 444
- Registrován: 04.05.2013 16:57
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
Díky za odkaz
Mimochodem co je to za soft? Freeware to zjevně není
Asi půjdu zkusit vytvořit podobný záznam pro porovnání - mám takový tušení, že některý věci mám jinak
Mimochodem co je to za soft? Freeware to zjevně není
Asi půjdu zkusit vytvořit podobný záznam pro porovnání - mám takový tušení, že některý věci mám jinak
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 444
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
https://forscan.org/download.html
Get free Extended License - 2 months trial.
Po zaregistrovani ti to schvalia na 2 mesiace zadarmo ale chvilu to trva.
Get free Extended License - 2 months trial.
Po zaregistrovani ti to schvalia na 2 mesiace zadarmo ale chvilu to trva.
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
FORScan mám (v2.3.42) i rozšířenou licenci, akorát že dnes vypadá jinak, tak jsem myslel, že je to něco jinýho
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
-
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
mozes dat VIN auta ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
Žádný problém:
WF06XXGCC6FP01302
WF06XXGCC6FP01302
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
Právě jsem zkusil projet auto se zapnutým FORScanem a těmito PIDy ve snaze něco zjistit:
TP_REL Relativní poloha škrticí klapky
EGRTP_MES Škrticí klapka recirkulace výfukových plynů - změřená
TAC_PCT Řízení ovladače škrticí klapky
THR_MTR_SIG Signál PWM motoru škrticí klapky - řízeno
EGRTP_CMD Přikázaná poloha škrticí klapky EGR
TIP_PRS-Boost Změřený přeplňovací tlak na vstupním tlakovém snímači škrticí klapky
EGR_VAL_DES Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – požadovaná
EGR_VAL_MEA Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – naměřená
EGRBPDC Pracovní cyklus ventilu obtoku chladiče EGR
MAP_A Absolutní tlak sacího potrubí A
BOOST_A_CMD Přikázaný tlak plnicího vzduchu A
CIMAP Upravený absolutní tlak v sacím potrubí
RPM Otáčky motoru za minutu
FPSB Snímač tlaku paliva B – základní
FRP_A Tlak palivové lišty A
FRP_A_CMD Přikázaný tlak palivové lišty A
APP_D Poloha pedálu akcelerátoru D
APP_E Poloha pedálu akcelerátoru E
APP_REL Relativní poloha pedálu akcelerátoru
MAF Průtokové množství vzduchu
MAF_A Snímač hmotnosti vzduchu A
a natočil jsem si z toho video k analýze. Výsledek je, že ať na to koukám jak chci, nikde nevidím zásadní rozdíl Co mě ale zaráží je, že škrtící klapka je stále na 100% a naměřená hodnota EGR zase 0
Je tedy možné, že EGR nefunguje, nebo mám nastavit jiné PIDy?
TP_REL Relativní poloha škrticí klapky
EGRTP_MES Škrticí klapka recirkulace výfukových plynů - změřená
TAC_PCT Řízení ovladače škrticí klapky
THR_MTR_SIG Signál PWM motoru škrticí klapky - řízeno
EGRTP_CMD Přikázaná poloha škrticí klapky EGR
TIP_PRS-Boost Změřený přeplňovací tlak na vstupním tlakovém snímači škrticí klapky
EGR_VAL_DES Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – požadovaná
EGR_VAL_MEA Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – naměřená
EGRBPDC Pracovní cyklus ventilu obtoku chladiče EGR
MAP_A Absolutní tlak sacího potrubí A
BOOST_A_CMD Přikázaný tlak plnicího vzduchu A
CIMAP Upravený absolutní tlak v sacím potrubí
RPM Otáčky motoru za minutu
FPSB Snímač tlaku paliva B – základní
FRP_A Tlak palivové lišty A
FRP_A_CMD Přikázaný tlak palivové lišty A
APP_D Poloha pedálu akcelerátoru D
APP_E Poloha pedálu akcelerátoru E
APP_REL Relativní poloha pedálu akcelerátoru
MAF Průtokové množství vzduchu
MAF_A Snímač hmotnosti vzduchu A
a natočil jsem si z toho video k analýze. Výsledek je, že ať na to koukám jak chci, nikde nevidím zásadní rozdíl Co mě ale zaráží je, že škrtící klapka je stále na 100% a naměřená hodnota EGR zase 0
Je tedy možné, že EGR nefunguje, nebo mám nastavit jiné PIDy?
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
-
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
omg natacat video, pokial nejsi autista tak tam nic neuvidis ...
Na tie data z logov si sprav graf v exceli alebo pouzi https://bit.ly/3gqak2w, teda aspon dufam ze .csv , .fsl ti nieco hovori .
Ten kod P1102 generuje monitor vierohodnosti signalu, ktory trva nieleko sekund tak asi to nebudu nejake kratke vypadky/zmeny signalu.
Ja by som na zaciatok logoval polohu EGR spolu s pozadovanou polohou EGR, MAF, MAP, skrtiacu klapku ,RPM, APP,polohu variability turba, teplotu nasavaneho vzduchu a BARO tlak .
"EGR_VAL_MEA Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – naměřená" toto nie je to co mas merat. Obtokovy ventil EGR nie je ventil EGR .
Hadicu medzi airboxom a turbom si asi zbezne pozrel ci je ok , potom tam mas len turbo ktore je ovladanie podtlakovym ventilom, ale ten nemas ako zmerat. Ten by mohol byt problem, ale pochybujem zeby sa len takto prejavoval.
Dalej uz len klapka a egr, co ti mozu znizit prietok. Vyfuk a dpf zatial asi nema vyznam riesit.
Mas aktualny soft pre pcm, tak predpokladam ze tam chyba nebude aj ked Ford vie niekedy prekvapit .
Na tie data z logov si sprav graf v exceli alebo pouzi https://bit.ly/3gqak2w, teda aspon dufam ze .csv , .fsl ti nieco hovori .
Ten kod P1102 generuje monitor vierohodnosti signalu, ktory trva nieleko sekund tak asi to nebudu nejake kratke vypadky/zmeny signalu.
Ja by som na zaciatok logoval polohu EGR spolu s pozadovanou polohou EGR, MAF, MAP, skrtiacu klapku ,RPM, APP,polohu variability turba, teplotu nasavaneho vzduchu a BARO tlak .
"EGR_VAL_MEA Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – naměřená" toto nie je to co mas merat. Obtokovy ventil EGR nie je ventil EGR .
Hadicu medzi airboxom a turbom si asi zbezne pozrel ci je ok , potom tam mas len turbo ktore je ovladanie podtlakovym ventilom, ale ten nemas ako zmerat. Ten by mohol byt problem, ale pochybujem zeby sa len takto prejavoval.
Dalej uz len klapka a egr, co ti mozu znizit prietok. Vyfuk a dpf zatial asi nema vyznam riesit.
Mas aktualny soft pre pcm, tak predpokladam ze tam chyba nebude aj ked Ford vie niekedy prekvapit .
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 22.09.2020 23:00
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
Díky za vyčerpávající odpověď
Doporučený PIDy zkusím zalogovat a uvidím, zda to něco ukáže. Bohužel se s FORScanem teprve seznamuji a těch PIDů je tam víc než dost a připadá mi, že některý jsou tam i nefunkční - teda alespoň mě některý ukazujou nesmysly/chyby.
Co se hadic týká jak jsem psal v prvním příspěvku od airboxu až ke škrtící klapce natlakováno a bez úniku = netěsnost potrubí vyloučena (alespoň něco).
Každopádně zatím jsem odpojil konektor od EGR (aby se dalo jezdit, kdyby se muselo) a mám slíbený "nový" na test od známého, tak ho zkusím vyměnit a uvidím co to udělá.
A já si právě myslel, že to je krátkodobá "špička"Ten kod P1102 generuje monitor vierohodnosti signalu, ktory trva nieleko sekund tak asi to nebudu nejake kratke vypadky/zmeny signalu.
Doporučený PIDy zkusím zalogovat a uvidím, zda to něco ukáže. Bohužel se s FORScanem teprve seznamuji a těch PIDů je tam víc než dost a připadá mi, že některý jsou tam i nefunkční - teda alespoň mě některý ukazujou nesmysly/chyby.
Co se hadic týká jak jsem psal v prvním příspěvku od airboxu až ke škrtící klapce natlakováno a bez úniku = netěsnost potrubí vyloučena (alespoň něco).
Každopádně zatím jsem odpojil konektor od EGR (aby se dalo jezdit, kdyby se muselo) a mám slíbený "nový" na test od známého, tak ho zkusím vyměnit a uvidím co to udělá.
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 30.08.2021 13:28
Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102
Zdravím ,vyřešil jste něco ? mám stejný problém akorát jsem vypozoroval, že za studena mi to nedělá vyměněno od turba až po saní vše včetně EGR a stále nic
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů