Vysoká teplota
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Vysoká teplota
Čaute,
dnes som po dlhšej oprave zložil moj focus mk1 1.6 benzin.
Mal som dole hlavu - tá šla na generálku. Pri tejto príležitosti som tiež prekrúžkoval piesty, vymenil rozvody a vodnú pumpu. Po opätovnom zložení som začal pozorovať prehrievanie hlavy motora - teplota vyčítaná software-om Fordiag (PID OBD.ENG_TEMP - Engine coolant temperature) mi stúpla pomaly až na 110 stupňov, a začala mi vrieť voda. Samozrejme motor som okamžite vypol a začal riešiť problém. Počas tejto výmeny som sa ani nedotkol termostatu. Auto stálo s vypustenou vodou cca 3 týždne na dvore. Vypustil som teda systém, a termostat som vytiahol. Skúšal som ho ponoriť do vedra s vriacou vodou - neotvoril sa... až po manuálnom stlačení sa začal javiť že chodí. na voľnobeh sa mi motor ale aj tak ohrieva na cca 99 stupňov - niekedy aj 100, a počas jazdy som už pár krát bezpečnostne musel zastaviť, bo pri vacšej akceleracii mi teplota skocila aj na 105st (vyššie som nemal odvahu to nechať bežať). Prístrojová doska pritom ukazuje ručičku aj pri stave prehrievania sa stále kolmo na stred stupnice, ako by bolo všetko OK. Taktiež ani v stave prehriatia sa neaktivovali sahara ventilatory na chladiči. (funkčné však sú, nakoľko pri spustení klimatizácie sa rozbehnú).
Vedeli by ste mi v tejto zložitej hádanke poradiť? aký je Váš názor na vec? Termostat mám objednaný nový, verím, že jeho výmenou teplotu motora sklepnem.
Z akého dôvodu sa budíky snažia presvedčiť ma, že je všetko v pohode?
Napadlo ma ešte, či nemôže byť potrebné niečo odvzdušniť. Pri vypúšťaní a tiež nalievaní do systému mi totiž do motora vošlo len cca 2.5L vody. (možno 3 max).
Za každú radu vopred vďaka.
dnes som po dlhšej oprave zložil moj focus mk1 1.6 benzin.
Mal som dole hlavu - tá šla na generálku. Pri tejto príležitosti som tiež prekrúžkoval piesty, vymenil rozvody a vodnú pumpu. Po opätovnom zložení som začal pozorovať prehrievanie hlavy motora - teplota vyčítaná software-om Fordiag (PID OBD.ENG_TEMP - Engine coolant temperature) mi stúpla pomaly až na 110 stupňov, a začala mi vrieť voda. Samozrejme motor som okamžite vypol a začal riešiť problém. Počas tejto výmeny som sa ani nedotkol termostatu. Auto stálo s vypustenou vodou cca 3 týždne na dvore. Vypustil som teda systém, a termostat som vytiahol. Skúšal som ho ponoriť do vedra s vriacou vodou - neotvoril sa... až po manuálnom stlačení sa začal javiť že chodí. na voľnobeh sa mi motor ale aj tak ohrieva na cca 99 stupňov - niekedy aj 100, a počas jazdy som už pár krát bezpečnostne musel zastaviť, bo pri vacšej akceleracii mi teplota skocila aj na 105st (vyššie som nemal odvahu to nechať bežať). Prístrojová doska pritom ukazuje ručičku aj pri stave prehrievania sa stále kolmo na stred stupnice, ako by bolo všetko OK. Taktiež ani v stave prehriatia sa neaktivovali sahara ventilatory na chladiči. (funkčné však sú, nakoľko pri spustení klimatizácie sa rozbehnú).
Vedeli by ste mi v tejto zložitej hádanke poradiť? aký je Váš názor na vec? Termostat mám objednaný nový, verím, že jeho výmenou teplotu motora sklepnem.
Z akého dôvodu sa budíky snažia presvedčiť ma, že je všetko v pohode?
Napadlo ma ešte, či nemôže byť potrebné niečo odvzdušniť. Pri vypúšťaní a tiež nalievaní do systému mi totiž do motora vošlo len cca 2.5L vody. (možno 3 max).
Za každú radu vopred vďaka.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vysoká teplota
Tento motor se má odvzdušnit sám, ale není to tak docela pravda. Už se to tady řešilo. Při vypuštění systému a opětovném napuštění vznikne před termostatem bublina vzduchu. Ten pak nemá co ohřát a tudíž se neotevře. Pomůže, pokud teplota šplhá i nad provozní, vytočit motor na chvíli do vyšších otáček. Vrtule čerpadla naprská vodu na termostat a ten se otevře a vzduch unikne do expanzky. Ta ručička je dost orientační a neukazuje přesně stupně, jak by sis myslel. Systém je přetlakový, takže se kapalina začne varit při více jak 100°C. Po každém vypuštění kapaliny jsem tento postup musel udělat taky, jinak šla ručička do červeného.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Vysoká teplota
Vďaka Miki,
zajtra to skúsim, ešte pred výmenou termostatu:)
Nevieš, pri akej teplote má naprogramované tá ručička na prístrojovke, že by mala konečne začať ukazovať prehrievanie a zopnúť saharu? Prípadne, do akej teploty je ešte bezpečné to trápiť?
Bo, keď mi ukazovala diagnostika okolo 107... tak voda v hlave začala už bublinkovať, a v nádržke tiež rapídne stúpla + začalo vracať bublinky hornou hadičkou do expanznej nadrzky od hlavy.
Keďže servis hlavy nebol zrovna úkon na jeden deň, nerád by som to pokazil, a nebodaj hlavu či tesnenie praskol vysokou teplotou.
zajtra to skúsim, ešte pred výmenou termostatu:)
Nevieš, pri akej teplote má naprogramované tá ručička na prístrojovke, že by mala konečne začať ukazovať prehrievanie a zopnúť saharu? Prípadne, do akej teploty je ešte bezpečné to trápiť?
Bo, keď mi ukazovala diagnostika okolo 107... tak voda v hlave začala už bublinkovať, a v nádržke tiež rapídne stúpla + začalo vracať bublinky hornou hadičkou do expanznej nadrzky od hlavy.
Keďže servis hlavy nebol zrovna úkon na jeden deň, nerád by som to pokazil, a nebodaj hlavu či tesnenie praskol vysokou teplotou.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vysoká teplota
Nemusíš to nijak trápit. Stačí na chvíli prošlápnout plyn, chvilku počkat a zase.
Uvařit by se to jen tak nemělo, protože to hlídá elektronika. Ta při přehřívání nejprve odstaví dva válce a rosvítí kontrolku, pokud teplota pořád stoupá, tak vypne motor. už se to tady párkrát řešilo.
search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&key ... d%5B%5D=67
viewtopic.php?f=67&t=29131&start=0&st=0 ... %A1n%C3%AD
Uvařit by se to jen tak nemělo, protože to hlídá elektronika. Ta při přehřívání nejprve odstaví dva válce a rosvítí kontrolku, pokud teplota pořád stoupá, tak vypne motor. už se to tady párkrát řešilo.
search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&key ... d%5B%5D=67
viewtopic.php?f=67&t=29131&start=0&st=0 ... %A1n%C3%AD
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vysoká teplota
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Vysoká teplota





Aby som doplnil toto zvláštne chovanie vozidla, dnes som prišiel na ďalšiu anomáliu, ktorú neviem či mám s vyššou teplotou spájať a už vôbec neviem ako ju riešiť. Počas jazdy vo vyššom výkone (a niekedy aj len tak v obci) sa mi PCM prepne do režimu open loop. Adaptácie paliva sa abnormálne zvyšujú, a lambda sa občas trochu hýbe, ale necvičí hore-dole, alebo v tom horšom prípade je prilepená na nule. Ručička bohatosti zmesi mi ukazuje vo velkej miery do stavu bohatá..to že jazdím s bohatou zmesou dosvedčuje aj to, že po zastavení z auta cítim nespálené palivo. Mám podozrenie na lambda sondu, zajtra sa pokúsim ju vymeniť a sledovať zmeny chovania (už som ju raz pred časom zbyytočne menil tak mám doma aj starú - zrejme dobrú). Pri volnobehu je však všetko v pohode, systém stále closed loop, a lambda robí na osciloskope pekné obdĺžniky. Uvítam akýkolvek tip, čo ešte testnúť. Zamýšlal som sa aj nad MAF senzorom, no čo som čítal, jeho test si vyžaduje vytočenie motora na maximum, čo sa mi nechce moc riskovať skrz nové krúžky. Až si spomeniem, spravím a hodím sem nejaké obrázky alebo video z budíkov fordiagu počas jazdy.
P.S: Ten link je vykopírovaný správne? stránka sa mi nedá zobraziť.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Vysoká teplota
Čaute, tak som konečne rozlúštil rébus s chladením a tiež aj problém s adaptáciami.
Ford Forus Mk1 1.6 Zetec má na určovanie prevádzkových teplôt len jedno jediné čidlo. Je to senzor našrubovaný medzi sviečkami, konkrétne medzi 2 a 3 valcom. Toto čidlo nesie názov CHT Sensor (cilinder head temperature sensor). Toto čidlo meria skutočnú teplotu hlavy. Všetky ostatné teploty - teplota chladiacej kvapaliny na diagnostike, alebo teplota chladiacej kvapaliny v servisnom režime budíkov, ako aj poloha ručičky s teplotou chladiacej kvapaliny sú prepočítavané podľa aktuálnej teploty hlavy, a jej dynamického priebehu. (čiže vlastne teplotu vody v chladiacom okruhu nikdy nepoznáme, jednotka ju stále len odhaduje - preto sa ručička na budíkoch stále drží ako prikovaná v strednej polohe). Miki, správne si poznamenal tých 120 stupňov na zopnutiee sahary. Overoval som to aj na iných fórach. Do teploty hlavy 120 stupňov motor berie prevádzkovú teplotu motora ako úplne normálnu. Samozrejme hlava síce má 120 st. no voda, ktorá ju ochladzuje by mala byť chladnejšia, a keďže sme v uzavretom systéme, nemala by ešte vrieť. Taktiež v prípade zovretia vody by mala nastať situácia, že v hlave sa začnú hromadiť bubliny, bude sa zle chladiť a keďže sa začne hlava prehrievať, budíky to oznámia, a motor sa začne či už samočinne chladiť zopnutím sahary, odpojením zapalovania 2 a 3 valca, alebo úplným vypnutím. V konečnom dôsledu boli moje obavy z prehriatia zbytočné. Prvý krát mi zovrela voda kvôli tomu, že pri dopĺnaní vody a prvom spustení som mal otvorenú vyrovnávaciu nádžku (nebol v systéme tlak a voda začala vrieť), a druhý faktor, ktorý túto vec podporil bola skutočnosť, že po 3 týždňoch vypusteného systému sa mi zlepil termostat - musel som ho ručne rozlepiť. Odvzdušnenie pomohlo Podľa Mikiho rady - pár krát so zahriatou chladiacou zmesou vytočiť motor okolo 5000ot/min, a termostat sa začal otvárať.
Ku koncu svojho referátu by som rád ešte v krátkosti spomenul riešenie dvíhajúcich sa adaptácií a divných hodnôt lambdy. Preventívne som vymenil lambda sondu za pôvodnú, ktorú som kedysi zbytočne vymenil a odložil, a tiež som prečistil MAF senzor na sacom potrubí. Po tejto akcii som zmazal adaptácie, a odvtedy sa dávkovanie paliva, adaptačné mapy a pod. tvária poslušne:)
Miki, vďaka Ti za cenné rady, snáď aj tieto moje skúsenosti niekomu v budúcnosti pomôžu.
P.S: Držte palce, nech sa motor podarí v pohode zabehnúť s novými krúžkami
Ford Forus Mk1 1.6 Zetec má na určovanie prevádzkových teplôt len jedno jediné čidlo. Je to senzor našrubovaný medzi sviečkami, konkrétne medzi 2 a 3 valcom. Toto čidlo nesie názov CHT Sensor (cilinder head temperature sensor). Toto čidlo meria skutočnú teplotu hlavy. Všetky ostatné teploty - teplota chladiacej kvapaliny na diagnostike, alebo teplota chladiacej kvapaliny v servisnom režime budíkov, ako aj poloha ručičky s teplotou chladiacej kvapaliny sú prepočítavané podľa aktuálnej teploty hlavy, a jej dynamického priebehu. (čiže vlastne teplotu vody v chladiacom okruhu nikdy nepoznáme, jednotka ju stále len odhaduje - preto sa ručička na budíkoch stále drží ako prikovaná v strednej polohe). Miki, správne si poznamenal tých 120 stupňov na zopnutiee sahary. Overoval som to aj na iných fórach. Do teploty hlavy 120 stupňov motor berie prevádzkovú teplotu motora ako úplne normálnu. Samozrejme hlava síce má 120 st. no voda, ktorá ju ochladzuje by mala byť chladnejšia, a keďže sme v uzavretom systéme, nemala by ešte vrieť. Taktiež v prípade zovretia vody by mala nastať situácia, že v hlave sa začnú hromadiť bubliny, bude sa zle chladiť a keďže sa začne hlava prehrievať, budíky to oznámia, a motor sa začne či už samočinne chladiť zopnutím sahary, odpojením zapalovania 2 a 3 valca, alebo úplným vypnutím. V konečnom dôsledu boli moje obavy z prehriatia zbytočné. Prvý krát mi zovrela voda kvôli tomu, že pri dopĺnaní vody a prvom spustení som mal otvorenú vyrovnávaciu nádžku (nebol v systéme tlak a voda začala vrieť), a druhý faktor, ktorý túto vec podporil bola skutočnosť, že po 3 týždňoch vypusteného systému sa mi zlepil termostat - musel som ho ručne rozlepiť. Odvzdušnenie pomohlo Podľa Mikiho rady - pár krát so zahriatou chladiacou zmesou vytočiť motor okolo 5000ot/min, a termostat sa začal otvárať.
Ku koncu svojho referátu by som rád ešte v krátkosti spomenul riešenie dvíhajúcich sa adaptácií a divných hodnôt lambdy. Preventívne som vymenil lambda sondu za pôvodnú, ktorú som kedysi zbytočne vymenil a odložil, a tiež som prečistil MAF senzor na sacom potrubí. Po tejto akcii som zmazal adaptácie, a odvtedy sa dávkovanie paliva, adaptačné mapy a pod. tvária poslušne:)
Miki, vďaka Ti za cenné rady, snáď aj tieto moje skúsenosti niekomu v budúcnosti pomôžu.
P.S: Držte palce, nech sa motor podarí v pohode zabehnúť s novými krúžkami

Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vysoká teplota
Nemáš zač, pomůžu rád. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů