Stránka 1 z 1

Dobíjení

Napsal: 13.03.2006 20:55
od Blekota
Zdravím všechny focusáky a zejména otce těchto stránek - Fokiho!
Jsem majitelem FF 1,6 kombi rv 00 asi 4 měsíce. Samozřejmě, že tyhle stránky jsem objevil asi 2 dny po koupi :wink:, do teď jen pasivně shlížím, sklápím klobouk před znalostma Fokiho a dalších ( driver...) No neva, myslim, že jsem nákup docela zvládl, auto je bezva. až teď se objevil první zádrhel.ˇ
Moje žena ( jezdí s ním cca 80% jízd) mi řekla, že jí při jízdě občas zabliká kontrolka s baterkou a že se ji zdálo, že pohasínávaly světla.
Oznámil jsem diagnózu - závada v dobíjení, a po cestě do práce jsem auto zavezl do autoriz. servisu. (cesta cca 20km - kontrolka blikla 1x asi na 5s) V servisu připojili na diagnostiku a řekli vadný alternátor, nutno vyměnit za nový ( cca 14000,-CZK) To se mi nezdálo, zeptal jsem se, proč ho neopraví ( uhlíky,...), řekli, že se vyměňují, údajně inteligentní altík, komunikuje s řídící jednotkou atd.. Vzal jsem si auto, že ho nechám prověit jinde- v servisu na altíky a startéry - prověřený z historie - O.K.)
zaplatil jsem diagnostiku, a pak jsem si všiml v zak. listě napsáno - alt. odpojen. Na můj dotaz co to je, uvedli, že altík háže do říd.j. chybu a auto bez odpojení alt. nelze nastartovat, při zpětném připojení hrozí poškození ŘJ a pokud chci někam jet, tak pouze kousek na baterku. Odjel jsem, do servisu altíků to bylo cca 5km. tak jsem to riskl. V pohodě dojezd, domlouvám se s pánem, diví se, že by altík omezoval ŘJ, připojuje ho, auto startuje bez problémů, proměřuje dobíjení ve všech režimech, vše v tu chvíli O.K. Říká, že altíky u FF jsou komplikovanější. ale že ho rozdělá, prověří uhlíky a kroužky a pak se uvidí..

Chtěl bych poprosit všechny co do toho trochu vidí o radu:
- je možná oprava alternátoru na FF?
- je možné, aby altík omezoval ŘJ, popř. ji zničil?
- netahali mě v autoriz. servisu za nos?

Děkuje a zdraví Blekota

Napsal: 13.03.2006 21:33
od driver
Alternátor jde bez problémů opravit,to že ti problikávala kontrolka dobíjení je příčinou že jsou opotřebené uhlíky,oni sice nejdou vyměnit,protože jsou komplet s usměrnovačem,to mají pravdu ve Fordu.
Ale zručný elektromechanik to zvládne bez problémů,uhlíky vymění sežene nové a naletuje je zpátky(musí mít měděnou barvu),a alternátor šlape dál.
Tuším že celkový repas alternátoru stojí okolo 3500kč.

V autorizovaném servisu se nebudou párat s něčím co jde opravit,prostě to vymění za nový díl i když jde opravit.

Dobíjení

Napsal: 14.03.2006 21:00
od Blekota
to driver: Díky za odpověď a potvrzení domněnek. To, že v autoriz servisu radši vymění, než opraví, je známá věc se kterou se musí počítat. Spíš mě zarazilo mlžení a odrazování od příp. jízdy - zničení ŘJ, nemožnost nastartovat apod.
Dnes vyzvednuto u pana Alternátora, který po rozdělání a prověření altíku zjistil, že je v dobrém stavu, uhlíky a kroužky O.k., dobíjí tak jak má. Jediná možnost je prý vadné relátko, které se prý bez spec. diagnostiky na altíky nedá zjistit. Takže jezdím dál, dnes cca 50km, kontrolka problikla asi 2x na 1sec. Tak uvidím.....

Napsal: 14.03.2006 21:12
od driver
s tou ŘJ to opravdu nevím,proč by ji to mělo poškodit a nějak ji omezovat.

Napsal: 16.03.2006 20:49
od Blekota
.. vyměňuji altík :? Za neoriginál. Dnes se FF nadobro zastavil, altík opravdu nedobíjí a žádný z okolních servismanů ho nedokáže dát dohromady. Bohužel na to spěchám... Doufám, že už bude klid :wink:

Napsal: 16.03.2006 21:30
od foki
u nas ho kolem 4500 vcetne prace dokazi opravit , mel jsem tam 5ks a jsou v pohode .