Stránka 1 z 1

Tolerancia vyváženosti aludisku

Napsal: 30.03.2019 16:59
od fk79
Zdravím, chcem sa opýtať, či existuje nejaký limit na množstvo pridaného závažia na koleso pri vyvažovaní.
Kúpil som totiž nové aludisky Dezent a nové pneu Goodyear a nemilo ma prekvapilo, ze na vyváženie jedného z kolies potrebovali 80 g závažia. Okrem toho, že to špatí disk sa mi to zdá celkom dosť, na nové disky a pneu. Má zmysel to znova nazuť, prípadne skúsiť pootočiť, prípadne skúsiť iný pneuservis? Ďakujem.

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Napsal: 30.03.2019 17:29
od miki21
Nechal bych potočit samotný disk, jestli náhodou nekope. Pak až vyzkoušet pootočit gumu.

Tolerancia vyváženosti aludisku

Napsal: 30.03.2019 18:07
od Adow
Taky jsem to takto na nových Dezentech na Focusu měl. Není to zrovna extra třída.. Řekl bych, že je to ještě normální.
Teď mám hodně starý a vizuálně škaredý disky originál Ford a na jednom kole dokonce 200g. To už teda v servise říkali, že je fakt hodně. Ale nic se nechvěje. Kolo je teda pro jistotu vzadu, ale na vyvažovačce bylo naprosto v klidu.

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Napsal: 30.03.2019 20:44
od jenikHK
Asi bych zůstal v klidu.
Mám teda rafky origo (jsou v poradnu - nehazi) a nedávno jsem nazouval nove pneu. Dunlop (tj. Stejný"koncern" jako GoodYear).
Na vyvážení padlo - na jednotliva kola takto: 10g, 15g, 70g, 70g. Ten rozdíl v poctu zavazi je vcelku značný, mj. Se liší i DOT.
Za jízdy ale vse v pořádku, nic se nechveje, aby taky jo, kdyz jsou kola vyvážena.
Jezdi, uvidíš, je to v záruce, ne?

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Napsal: 31.03.2019 13:56
od fk79
Jasne, v zaruke to je. Otazka, ci je to dovod na reklamaciu, preto som sa pytal, ci je to este v norme. Na prednych kolesach je tych zavazi menej, vibrovanie volantu som zatial nezaznamenal. Technik v pneuservise agrumentoval, ze pri neoriginalnych diskoch je taketo dovazenie normalne... co sa mi teda moc nepaci. Ale OK, asi sa s tym budem musiet zmierit.

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Napsal: 01.04.2019 05:35
od jenikHK
Chlapík v pneuservisu s tím bude mit vic zkušeností, nez my všichni dohromady - ale pokud se s tim chceš zabývat, není jiná cesta, nez sundat pneu a nechat změřit dovyvazky samotnych rafku.
Ideálně ještě taky si poznacit polohu pneu na rafku a nasadit je zpet v jiné poloze.
Spousta práce s nejistým výsledkem - zkus jezdit a podle toho se rozhodni.