Stránka 1 z 1

Problém s regenerací

Napsal: 21.02.2019 14:09
od x.line
Ahoj chlapi,
řeším problém, se kterým si neví rady ani servis.
Mám Mondeo 2.0 TDCi 103kw, 11/2008, najeto 344k km a před cca měsícem jsem jel do servisu s tím, že mi auto spadlo do nouzáku. Jak mi bylo předvídáno cca půl roku dopředu, kdy turbo dost házelo olej, tak to byla jeho poslední kapka. Takže výměna turba(repas od Gareta). U toho se dal DPF na vyčištění a zjistilo se, že je propálený, takže se měnil DPF za nový. Při montáži rupl snímač teploty, takže se měnil i ten + někde k filtru vede nějaká gumová hadička, která byla ko, tak ta se měnila taky. S tímto se posílaly vstřiky na stolici, aby se zjistilo jak na tom jsou. Vrátily se s tím, že ani jeden nesplňuje hodnoty a jeden je na tom hodně špatně. Tak ok, říkal jsem, že se za měsíc/dva uvidíme. Odjel jsem tedy a zjistil jsem, že auto po každém nastartování a ujetí cca 40i km spustí regeneraci. Po ujetí cca 100km se rozsvítila hláška na interval výměny oleje(měněn asi před 2 měsíci). Takže jsme se s autem vrátil a bylo mi řečeno, že za to můžou vstřiky, že dost pravděpodobně protékají a že přibylo asi 2dcl náplně a že za to můžou ty vstřiky. Tak ok, vyměnily se vstřiky(repas) a problém pokračoval. K tomu po cca 300km opět olej, po pár kilometrech Motor Malfunction a než jsem dojel do servisu tak nouzák.
Zjištěný vadný senzor tlaku na DPF a nezjištěn příbytek olejové náplně, takže za to prý může ten senzor, který vyměnily a mělo by to být ok. Ok to opět není, stále probíhají regenerace a včera(asi 300km od servisu opět interval výměny oleje a Motor Malfunction. Dnes jsem odevzdal auto opět do servisu a čekám s čím přijdou nyní. Ze slov majitele už fakt neví co a jak. Chtěli vyměnit DPF s podezřením, že je vadný a že dodavatel jim řekl, že to je tím, že jak se měnilo turbo, DPF a vstřiky postupně, tak zadávali postupně do diagnostiky hodnoty nové komponenty. Že prý se to musí zadat znovu u všech vyměněných komponent, když už jsou v autě najednou a že to je určitě tím. Upřímně nevím, mechanik nejsem, ale přijde mi to vše přinejmenším divné. Takže dnes tam je auto na ono "nastavení", ale obávám se toho, že výsledek bude stejný a už fakt nevím co dál. Nechal jsem tam už skoro 70k a stále mám nefunkční auto :wallbash:
Jo a od prvního výjezdu ze servisu mám skoro o 2L vyšší spotřebu oproti předchozímu průměru.

Re: Problém s regenerací

Napsal: 21.02.2019 15:42
od ZaQik
ano, pri vymene DPF je potreba v PCM resetovat naucene hodnoty - to same turbo a EGR

Re: Problém s regenerací

Napsal: 21.02.2019 15:52
od x.line
no, to prý dělali. Ale postupně po výměně dané komponenty. A prý chyba byla, že když se vyměnila poslední součást, že to prý neudělali všechno znovu.

Re: Problém s regenerací

Napsal: 23.02.2019 08:50
od x.line
včera mi volali ze servisu, že mají zapůjčenou originál Ford diagnostiku a znovu nastaví všechny hodnoty a že zjistili, že jsou 3 svíčky ve špatném stavu a že by to mohlo mít také za následek :nixw:

Re: Problém s regenerací

Napsal: 25.02.2019 15:05
od memphisto
70t... :wallbash:
Snad nejhorší věc u dieselu, co tě může potkat, když servis neví a začnou tipovat díly na výměnu - (nejdražších dílů). :wallbash:
Držím palce ať rychle a levně dořešíš... :bebng:

P.S. Ty gumový hadice a teplotní čidlo u DPF jsem taky měnil a to "jen" rozsvicovalo kotrolku motoru, bez hlášky engine malfuction.

Re: Problém s regenerací

Napsal: 25.02.2019 16:05
od x.line
dnes si vyzvedávám auto s vyměněnýma žhavičkama. A aby to byla pořádná detektivka, tak v diagnostice nebyl záznam ani o jedné regeneraci :dih:

Re: Problém s regenerací

Napsal: 07.03.2019 13:19
od x.line
Tak s autem jsem najel cca 600km bez sebemenších problémů. Po cca 600km se spustila první regenerace a od té doby vše jak podle kopíráků. Co start, to regenerace, po cca 300km hláška výměny oleje a po pár desítkách kilometrů Engine Malfuncition. Takže auto opět do servisu a včera mi volali, že už si s tím neví rady a že s tím dnes jednou do Fordu :wallbash:

Re: Problém s regenerací

Napsal: 07.03.2019 17:06
od x.line
Tak ve Fordu se z toho taky drbou na hlavě. Zítra mají v plánu přehrát software :nixw:

Re: Problém s regenerací

Napsal: 28.03.2019 13:49
od x.line
Tak problém po 300km opět začal vystrkovat růžky a po 600km opět chybové hlášky. Takže auto opět zpátky v servisu. Přes mé opětovné urgence se tentokrát prý zaměří na DPF, jehož vina to celou dobu dle mě je. Fakt už mě to nebaví. Pořád dokola. Auto vždy v servisu týden až dva, pak mi řeknou, že by to mělo být v pořádku. Auto vyzvednu a za týden ho vezu zpět :wallbash:

Re: Problém s regenerací

Napsal: 22.08.2019 16:53
od x.line
Tak všechno to bylo zapříčiněné vadným/novým DPF filtrem. když už nevěděli co, tak tam dali originál DPF a je po problémech :dih:

Re: Problém s regenerací

Napsal: 23.08.2019 09:59
od jarsvob
...tak to máš teda pevný nervy, zažil jsem něco podobného. Vždy je to boj s větrnými mlýny a hlavně s lidskou neochotou a neznalostí!