Stránka 1 z 2

Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 22.01.2019 15:56
od Hombre
Zdravím všechny,

s přituhujícími mrazy tu mám jeden aktuální dotaz. Před nedávnem jsem zjistil že mi na Mondeu mk5 nevyhřívá přední okno (když jsem auto koupil fungovalo to normálně). Obě 40A pojistky jsou OK, vyhřívání zadního okna i sedaček funguje. Den předtím jsem akumulátor nabil a poté ujeto cca 50km v kuse. V manuálu se píše o tom, že když je vybitý akumulátor tak se vyhřívání nemusí aktivovat. Bohužel ani od zákaznické podpory fordu jsem se nedozvěděl jakým způsobem auto pozná že je akumulátor vybitý. Dostal jsem jen standardní odpověď: Zajeďte s vozem do autorizovaného servisu. Protože tuším jak by to dopadlo, tak se nejdřív zeptám zde :) .Přidávám pár obrázků průběhu napětí měřeného na dvou místech. V zásuvce u řidiče a na svorkách baterie. Chtěl jsem ještě přidat měření proudu, ale nemám kleště co by se daly nasadit na kabeláž, snad příště. Když jsem zkoušel po nastartování zapínat různé zátěže, vše se zdálo být v pořádku. Nenaměřil jsem žádný pokles napětí, altík tedy evidentně dobíjí jak má.

Pokud máte nějaké návrhy kde by mohla být chyba, budu Vám vděčný. Obrázky s lepším rozlišením v odkazu dole. Předpokládám,že kvalitu (nabití) aku měří řídící jednotka podle poklesu napětí při startu.

http://www.uschovna.cz/zasilka/JGAINMYB5X7RZ6UG-4ZS/

Díky MS

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 22.01.2019 21:53
od ZaQik
vyhrev predniho skla s bezicim motorem MUSI jit ... kdyz zmacknes tlacitko vyhrivni, tak se rozsviti kontrolka? pokud ano, je na 40A pojistkach 12V?

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 23.01.2019 06:18
od Hombre
Kontrolka svítí, s tím napětím na pojistce si nejsem jistý. Pojistka je na spodní straně pojistkové skříně a abych se k ní dostal musím odpojit veškerou kabeláž připojenou konektorem. Změřím to a dám vědět.

MS

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 23.01.2019 09:13
od robbert
Nevím, jak to je u zapojeno u nového Mondea, ale u starších fordů se objevil problém s napojením skla na elektriku. Mechanický problém kabeláže.

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 23.01.2019 14:31
od Raada
S timhle problemem (ze nevyhriva predni sklo) mi volala zena. Pak se ukazalo, ze nemela nastartovano a vse delala jen pres baterku :bebng: . No nic, to jen pro odlehceni...

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 23.01.2019 14:36
od Hombre
Díky za odlehčení, nastartováno mám :D

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 26.01.2019 20:29
od Hombre
Tak nové informace:
- na pojistkách jsem nenaměřil žádné napětí
- zkoušel jsem i nastartovat s připojeným S-Maxem kvůli snížení úbytku napětí při startu. Dostal jsem to na 10,3V, ale žádná změna. Stále nevyhřívá.

Díval jsem se i na relé, ale nenašel jsem v seznamu (manuálu) žádné sloužící ke spínání vyhřívání předního okna. Zatím jsem čerpal info pouze z tohoto odkazu.

http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=CZE

Napadá někoho co zkusit dál?

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 26.01.2019 21:59
od ZaQik
to mas blby ... rele spinajici vyhrev predniho skla jsou vnitrni soucasti motorove pojistkovnice (kazda pulka skla ma svoje rele)
muzes zkusit ukostrit pin 29 (GY-YE) a 30 (WH-BN), jestli alespon jedno rele sepne (kostru tam posila ovladac z kabiny, kdyz rozsviti kontrolku vyhrivani) - da se pak merit v patici pojistek vyhrevu skel nebo na pinu 6 (BU-GY) a 5 (BU-WH)

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 27.01.2019 08:59
od Hombre
Ahoj,

Předpokládám, že pojistkovnice v motoru je jenom jedna a to ta kterou jsem odpojoval. Nezkoumal jsem jestli jde rozebrat "nedestruktivní" metodou, ale mrknu na to. Nebylo by nějaké schéma zapojení? Jako slaboproudaři je mi tak nějak proti srsti zapojovat něco aniž bych viděl co kam zapojuji. Jen pro kontrolu jestli jsem to pochopil správně

29 (GY-YE) po ukostření sepne relé pro jednu polovinu
30 (WH-BN) po ukostření sepne druhé relé

6 (BU-GY) výstup z relé na jednu polovinu okna
5 (BU-WH) výstup pro druhou polovinu okna

Díky
MS

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 27.01.2019 09:10
od ZaQik
nejde o rozebirani, spis bude rele napajeno na nekolikavrstve desce :roll:

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 03.02.2019 18:58
od Hombre
Ahoj,

tak jsem se konečně dostal k tomu se podívat na zapojení a bohužel jsem zjistil že konektory ani protikus na pojistkové skříni není očíslovaný a do rozebírání konektorů se pouštět nebudu (ne v mrazech bez vyhřívaný garáže). ZaQiku, nedalo by se připojit k FCIM, která ovládá relé a vyčíst jestli tam není něco v nepořádku? Myslím tím jestli to jde něčím co by se dalo sehnat v okolí (ELM, Fordiag...) nebo je jediná možnost zavítat do servisu.

MS

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 04.02.2019 07:19
od ZaQik
forscan umi nejaka livedata, ale na mondeu mk5 jsem ho jeste nezkousel

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 20.02.2019 18:43
od Hombre
Ahoj,

tak po dalším ježdění a zjištění že:

- definitivně se neaktivuje start/stop systém, ani po 150km jízdy v kuse
- napětí baterie klesne po vypnutí auta po cca 30ti minutách na 12,1V
- když nechám zapnuté rádio bez nastartovaného motoru tak se po cca 2 minutách vypne s hláškou:
"nastartuj nebo se vypnu!" (volný překlad z EN)
- při jízdě se auto snaží pořád dobíjet napětím 14,7V-15V

je objednaná nová baterie.

Auto bylo v Brně ve Fordu na akci "17E09 - 1.5L AND 2.0L DURATORQ DE-SULPHURISATION". Vyčtení závad ze všech ECU - bez závad. Dále provedena aktualizace některých řídících jednotek apod... ale to by asi nemělo mít vliv.

Podle toho co bylo vidět za live data, tak řídící jednotka předních ovladačů FCIM sice registruje na vstupu stisknuté tlačítko vyhřívání předního okna, ale výstup neaktivuje. U zadního okna je vidět i aktivovaný výstup. Kabeláž je prý OK. Co prostě nechápu (pokud to bude tou baterií) tak že to nikde nehodí hlášku o jejím stavu. To i ta vybydlená Fabie hodí info na panelu.

Jestli nepomůže nová baterie, tak zkusím asi kartářku :dih: . Dám vědět jestli to pomohlo.

Nakonec něco pro pobavení: Návrh ceny na výměnu baterie origo Ford 70Ah/AGM byl 8.900Kč :irre: No nekupte to.

M.

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 06.03.2019 07:46
od Hombre
Ahoj,

postřehy z posledních dní před výměnou.

- Baterie stále nabíjena napětím 15,2V
- Po několikahodinovém vypnutí bylo napětí na 11,8V

Po výměně baterie a resetu BMS funguje vyhřívání jak má. Bohužel s tím začal zase fungovat i Stop/Start. Dost možná by na nějakou dobu pomohlo i nabít baterii externí nabíječkou a resetovat BMS, ale pokud je baterie K.O., tak asi nemá cenu se ji snažit oživit. Byla to originální Ford 70Ah a vydržela 3 roky (předpokládám s aktivním stop start systémem)

- baterie po zapnutí druhý den 12,3V
- dobíjení při provozu 13,7-14,7V

Baterii jsem dal Exide EK800 AGM 80Ah, tak uvidím co vydrží. Hlavně že auto je v cajku a jede se dál. :cooler:

Re: Stav AKU vs. vyhřívání předního okna

Napsal: 07.03.2019 05:43
od jenikHK
Bohužel, životnost baterie s aktivnim smart charge a start stop kolem 3 let je normální.

Někde jsem zaregistroval i článek ve Světě motoru, ve snaze vyzkoumat, zda by nestačila obyčejná levná baterie i za cenu nizsi zivitnosti.
Auto (tusim Rapid) ji ale odrovnal v radu měsíců (tj. Do roka).
Hlavně ale, ze ten tvůj příběh ma dobry konec a vse funguje...