ja osobne som bol vzdy zastancom klasickej starej atmosfery, cim viacej ju tocis, tym viacej ide

ale skoncil som s nou, presedlal som na turbo benzin, kvoli charakteristike, aj kvoli tomu ze som xcel skusit nieco nove (ale dizel som nexcel), sak to poznate

ale ako to uz v zivote byva, nic nie je dokonale a aj svet turbo benzinov ma svoje chyby. nevolajme to priamo chybami ale charakteristikou

po 10t km na turbo benzine musim jednoznacne napisat vyhody:
klasicka stara atmosfera ma oproti turbo benzinu tieto vyhody:
- je ovela citatelnejsia, sprava sa presne podla plynu, cim viacej date, tym viacej slape
- reaguje na plyn okamzite
turbo benzin ma oproti atmosfere tieto vyhody:
- ma brutalny zatah na nizkych otackach (majitelia dizlov toto tiez poznaju, volaju to zatah "vodspodu"

ale presne naopak z tohto plynu nevyhody:
klasicka stara atmosfera ma oproti turbo benzinu tieto nevyhody:
- od nizkych otacok vobec nejde (doslova stoji), majitelia dizlov toto poznaju ked presadnu do benzinu, vid misoka

turbo benzin ma oproti atmosfere tieto nevyhody:
- reaguje zle na plyn (elektronika + turbo), ak nie ste v pasme kde fuka turbo naplno
z tohto celeho potom vyplyva, ze styl jazdenia na benzine a turbo benzine (aj turbo dizli) je vyrazne odlisna.
a obidva tabory si stoja za svojim stylom

z mojho pohladu je turbo benzin nepouzitelny na sportove jazdenie

preto som, po skusenostiach s turbo benzinom, uplne prestal rozumiet hot hatchom ako takym

osobne by som pri nakupe sportoveho auta dal prednost velkoobjemovej atmosfere, pretoze tato bude mat podobne vlastnosti ako turbo benzin z hladiska vykonu pri nizsich otackach a navyse prida aj ostatne vyhody atmosfery, teda citatelnost a skvelu zazitok z jazdy pod plynom na vysokych otackach

(ale opat sme pri probleme, co sa stane ked k V12 prida BMW 2x turbo


naopak, pri beznom dennom jazdeni straca stara atmosfera s nastupom novych turbo benzinov uplne svoje opodstatnenie

na turbo benzine totiz urobim vyrazne dynamickejsiu, aj vyrazne kludnejsiu jazdu (aj akukolvek inu jazdu okrem cisto sportovej) pri nizsej spotrebe a mensom reve od motora
