2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
- zeck
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 03.04.2008 17:55
- Bydliště: okr. Hradec Králové
2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Je tento motor v MK3 i MK4 stejný?
Dočetl jsem se, že MK4 jede hůř díky vyšší hmotnost. Asi bude i víc papat. Je to dost znát oproti MK3? Zkušenost mám mezi FF1 a FF2 1.6 benzín. Tam je rozdíl dost veliký v akceleraci. Prý ve FF2 je motor nastaven jinak, aby splňoval přísnější emise. Děje se toto i u Mondea?
Dočetl jsem se, že MK4 jede hůř díky vyšší hmotnost. Asi bude i víc papat. Je to dost znát oproti MK3? Zkušenost mám mezi FF1 a FF2 1.6 benzín. Tam je rozdíl dost veliký v akceleraci. Prý ve FF2 je motor nastaven jinak, aby splňoval přísnější emise. Děje se toto i u Mondea?
Nyní: Ford Mondeo combi 2.0i, 107kW, 2010, barva šedá
Dříve: Ford Focus combi 1.6, 74kW, 2003, stříbrná metla tmavší
Dříve: Ford Focus combi 1.6, 74kW, 2003, stříbrná metla tmavší
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
FFII je proti FFI cca o 100kg těžší a ani euro předpisy tomu nepřidají. Měli jsme doma Mondeo MkIV (2008) s tímto motorem v hatchbacku a jezdilo kolem 8 - 8,5 l/100 km. Porovnat s MKIII neumím, ale subjektivně, na to jak je to auto velký, tak to rozhodně žádná brzda provozu nebyla.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Mám Mk4 s 2.0i, ale dokážu ti to porovnat jen s MK.I a MkII, co měl otec, ale to byly 96kW zeteky. A jeli líp, než Duratec HE 107kW. Jak se to od 4500ot. do 6500ot. rozjelo bylo v porovnání fakt citelně jiný, než teď s 2.0i 107kW.
Co se týče MK3 a MK4, pokud je tam třeba 100kg rozdíl, tak to prostě už bude u atmosféry poznat.
Co se týče MK3 a MK4, pokud je tam třeba 100kg rozdíl, tak to prostě už bude u atmosféry poznat.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Mám mondeo 2.0 duratec a jsem s tím motorem moc spokojený, jedinou velkou chybou je absence 6st převodovky. Jinak pokud chci předjet tak předjedu, trhač asfaltu to není ale kultivovaností mi to vynahrazuje.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
- zeck
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 03.04.2008 17:55
- Bydliště: okr. Hradec Králové
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Alon: v popisu máš i FF1. Můžeš prosím porovnat FF a Mondeo? Klidně se můžeš rozepsat i víc, ale hlavně chci vědět, jak jsou na tom motoricky.
Nyní: Ford Mondeo combi 2.0i, 107kW, 2010, barva šedá
Dříve: Ford Focus combi 1.6, 74kW, 2003, stříbrná metla tmavší
Dříve: Ford Focus combi 1.6, 74kW, 2003, stříbrná metla tmavší
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Tak hlavně mondeo je oproti focusu úplně jinde, focus pocitově lépe zatahuje je to dost čiperné auto ale zrychlení 0-100 km/h je skoro stejné jako v mondeu. Co se konkrétně týče motorů tak 1.6 má 250 tis a šlape jako hodinky, mondeo teď má okolo 180 tis. a v pohodě jen si veme trochu oleje, jinak je to paráda.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Jak psal Alon, asi nejvetsim negativem je chybejici sestka, ale neni to tak strasny, na nemecke dalnice to ale moc neni. V mk3 jsem mel 1.8 92kw a rozdil citit je. 2.0 tahne lepe odspoda. Ta 1.8ka se dokazala nahore taky rozdovadet, ale dvoulitr je o neco sviznejsi. S 2.0 mam prumernou spotrebu 7,7l/100km pri normalni predpisove jizde a s trochou predvidani. Jinak tichy, pruzny a pro me dostacujici.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Focus 1.6 Ti pocitove lepe zatahuje? Ja s tim jezdil v praci obcas, ale rozhodne bych nerekl, ze je sviznejsi nez Mondeo. Uz jen kvuli delsim kvaltum. Je fakt, ze soucasne jsem ta auta nikdy neuzival, ale s fofo jsem kolikrat zustal v kopci na D1 v levem pruhu a ze 140 se tomu uz moc nechtelo. To s Mondeem neznam.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Určite ano, zálěží jaký převodový poměr měla převodovka... vím že byly dva druhy. S oběma autama jezdím stále, proto si troufám tohle tvrdit.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
To pak jo..staly prevod to dost ovlivni
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Bohužel nedokážu porovnat motory (měl jsem diesely), ale mohu porovnat auta jako taková. Měl jsem Mondea od mkII až ted do mkV a musím říct, že v každé generaci je něco.
Jak už tady bylo psáno, musíš si určit k čemu má auto sloužit. Já chci pohodlí ale zároveň taky aby auto mělo slušné jízdní vlastnosti. Nejezdím pomalu a pro spoustu lidí je to velmi rychle. Ale zpátky k autu. Já bych volil mkIV, protože je to ve srovnání s trojkou auto o třídu dále. Ano, je komfortnější, pro někoho může být, že ztratilo tu přímost předchozí generace, ale řízení je o kus dál, ovládání je jednodušší, sedačky pohodlnější, jízda plavnější a přesto není pomalejší než předchozí generace. prostě ten pokrok je tam hodně znát, takže za mě jednoznačná volba je čtvrtá generace.
Kdyby tě zajímalo něco konkrétnějšího, ptej se, budu-li vědět, odpovím.
Jak už tady bylo psáno, musíš si určit k čemu má auto sloužit. Já chci pohodlí ale zároveň taky aby auto mělo slušné jízdní vlastnosti. Nejezdím pomalu a pro spoustu lidí je to velmi rychle. Ale zpátky k autu. Já bych volil mkIV, protože je to ve srovnání s trojkou auto o třídu dále. Ano, je komfortnější, pro někoho může být, že ztratilo tu přímost předchozí generace, ale řízení je o kus dál, ovládání je jednodušší, sedačky pohodlnější, jízda plavnější a přesto není pomalejší než předchozí generace. prostě ten pokrok je tam hodně znát, takže za mě jednoznačná volba je čtvrtá generace.
Kdyby tě zajímalo něco konkrétnějšího, ptej se, budu-li vědět, odpovím.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Tak zrovna s tou plavnější jízdou si nejsem tak jistý 
MK4 je lépe odhlučněná, ale zrovna s MK3 mi přišlo, že to žehlí nerovnosti lépe (nevím, zda může hrát roli, že MK3 jsem měl Ghia a MK4 Trend, obojí na kolech 16 palců).
Nicméně i přes papírovou nižší výbavu u Mk4 mi přijde praktičtější - pípáky vpředu/vzadu, větší zrcátka, tempomat (do Mk3 jsem musel nechat dodělat).
Kufr u kombi v MK3 mi taky přišel lepší.
Každopádně Mk3 nemá asi smysl dnes kupovat, jedině něco opravdu zachovalého, pokud by se našlo. Mk4 s 2.0 mi pro rodinu přijde jako fajn auto - velké, pohodlné, s nízkými provozními náklady.

MK4 je lépe odhlučněná, ale zrovna s MK3 mi přišlo, že to žehlí nerovnosti lépe (nevím, zda může hrát roli, že MK3 jsem měl Ghia a MK4 Trend, obojí na kolech 16 palců).
Nicméně i přes papírovou nižší výbavu u Mk4 mi přijde praktičtější - pípáky vpředu/vzadu, větší zrcátka, tempomat (do Mk3 jsem musel nechat dodělat).
Kufr u kombi v MK3 mi taky přišel lepší.
Každopádně Mk3 nemá asi smysl dnes kupovat, jedině něco opravdu zachovalého, pokud by se našlo. Mk4 s 2.0 mi pro rodinu přijde jako fajn auto - velké, pohodlné, s nízkými provozními náklady.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Něco mi říká, že se tu zamotáváte do interpretace, co je MK3 a MK4
. Někdo myslí MK3 2001-2007 a někdo zase 2007 - 2014).

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Mk3 byla do roku 2007, od 2007 do 2014 je mk 4 od roku 2014 je mk 5.
Tak je to podle Forda a odpovídá to tomu, že teď je mk 5, ne?
Tak je to podle Forda a odpovídá to tomu, že teď je mk 5, ne?
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 2.0 107kW benzín v MK3 a MK4
Já to taky tak beru.A hlavně je to tak v zájmu kolektivní domluvy asi nejrozumnější
.
Ale fakticky vzato(a bere to tak hodně lidí, kteří jakože o fordech něco vědí) je MK3 vlastně MK2, protože MK1 měla facelift, kterému se chybně říká MK2. Je to mírně složitější

Ale fakticky vzato(a bere to tak hodně lidí, kteří jakože o fordech něco vědí) je MK3 vlastně MK2, protože MK1 měla facelift, kterému se chybně říká MK2. Je to mírně složitější

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host