Stránka 1 z 3
Dobíjení
Napsal: 17.08.2018 23:31
od vbery
Ahoj
Mám dotaz jaká je pojistka na řízené dobíjení v s-maxu mk1?
Chci aby to dobíjelo normálně ne jen když sundám nohu z plynu
Re: Dobíjení
Napsal: 18.08.2018 08:10
od ZaQik
vypinam to diagnostikou v centralni konfiguraci auta
Re: Dobíjení
Napsal: 18.08.2018 11:45
od vbery
škoda že jsem si na to nevzpomněl když jsem byl u tebe

Re: Dobíjení
Napsal: 19.08.2018 23:14
od Kaizer
Jak se jmenuje to políčko pro řízene dobíjení které vypínáš ?
Re: Dobíjení
Napsal: 20.08.2018 08:15
od ZaQik
battery monitor sensor ... ale u Smax mk1 (mondeo mk4) neni omezovani dobijeni tak vyrazne jako u novejsich aut
Re: Dobíjení
Napsal: 26.08.2018 20:40
od charlie007
Ahoj ve spolek,chci se zeptat, jestli je normální, když mi auto po nastartování dobíjí kolem 13,9V, ale při delší jízdě dobíjení klidně padne až na 13,1V. Něco sem tady vyčetl, že auto je vybaveno smart charge, ale tohle se mi zdá opravdu málo. Dělá vám to někomu taky tak? Díky za info
Re: Dobíjení
Napsal: 27.08.2018 11:01
od Ondrej1
Mám to na S-MAXu s dobíjením podobně. V zimě tam je to vyšší napětí déle a klesne většinou při delší cestě. Nebo naopak se zvýší při větší proudové zátěži (vyhřívané sklo, sedadla, el. topení) k těm 14.5V.
Batorku to podle mě dobíjí dobře. Zkoušel jsem jí jednou dobít a nabíječka nabíjela cca 30minut, než se přepla do udržovacího režimu.
Re: Dobíjení
Napsal: 27.08.2018 12:34
od charlie007
A taky ti někdy v těch vedrech dobíjení padne na 13,6V nebo dokonce i k těm 13,1V? Já mám baterku už právě horší, drží jen něco kolem 12V, ale zatím startuje v pohodě, tak sem byl přesvědčenej o tom, že by si právě měla brát z alternátoru těch voltů víc...
Re: Dobíjení
Napsal: 27.08.2018 12:40
od Ondrej1
Těma 13.1V si teď nejsem úplně jistej. O víkendu na to kouknu. Ještě je zvláštní, že údaj o napětí na palubáku je o cca 0.5V nižší než skutečné naměřené voltmetrem, nebo co ukazuje diagnostika.
Re: Dobíjení
Napsal: 27.08.2018 13:57
od CHiP
charlie007 píše:A taky ti někdy v těch vedrech dobíjení padne na 13,6V nebo dokonce i k těm 13,1V?
Moje Mondeo umí i 11,8V

Na 12V to padá docela často a když delší dobu jedu po dálnici aniž bych přibrzdil motorem, tak to dokáže klesnou z 12V až na těch zmíněných 11,8-11,9V
Na druhou stranu, když běží 20 minut před startem Webasto, tak to první kilometry po startu umí i 15,4V

Re: Dobíjení
Napsal: 27.08.2018 14:45
od charlie007
Tak to jste mě trochu uklidnili

,budu to sledovat. Pokud palubák proměřuje cca o těch 0,5V, tak by to relativně odpovídalo předepsaným mezním hodnotám. Díky chlapi
Re: Dobíjení
Napsal: 17.01.2019 14:23
od otík
jak je nabíjení řízeno , když na autě nemám BMS? A jak toto řešit při výměně baterky..
Re: Dobíjení
Napsal: 17.01.2019 17:42
od phofy
Nemusíš to vůbec řešit, pouze vyměníš baterku, maximálně zadáš kód rádia a naučíš dojezdy oken.
Klasickým regulátorem

Re: Dobíjení
Napsal: 21.04.2020 14:31
od foker
Ahoj.
Neni toto "inteligentne" dobijanie chobotina? Auto mi startuje v pohode,ale ked chvilu mam zapnute zapalovanie tak mi hlasi slabu baterku.Svietia tusim vtedy ledky na aute ale to predsa nema taky odber aby to vyrazne scuclo baterku.Stve ma to lebo auto startuje tak naco kupovat novu baterku.Odporuca to niekto vypnut?
Odoslané z LG G7
Re: Dobíjení
Napsal: 20.07.2020 23:21
od otík
Dobrý den,
mám Galaxy MKIII. Cca měsíc zpátky jsem si všiml podivného chování auta při startování, jakoby odcházela baterka. Motor se chvilku převaloval a moc se mu nechtělo se probrat. Začal jsem tomu věnovat pozornost a baterku pro jistotu nabil a jezdil dál. Koupil jsem si jen tak i čínský voltmetr do zapalovače a všiml jsem si, že s rostoucí venkovní teplotou venku klesalo napětí i na 13,5-13,8V a nevylezlo výš než na 14,1V. Je to sice čínský šunt, ale i tak podezření narůstalo.
Pak jsem si všiml, že mi nejde zapnout tempomat. A při odemykání auta mě cvakají nějaké relátka vzadu v kufru. Při startování na mě pak svítila kontrolka ESP a ABS. Tak jsem to dnes napichl na diagnostiku a viděl jsem mimo jiné chybu "nízké dobíjení v CCMii - Modul tempomatu", číslo chyby si teď nepamatuji.
Připojil jsem baterku na voltmetr a nastartoval. Startovací napětí OK = něco pod 11V, ale alternátor nedával víc jak cca 12,9-13,2V v podstatě v tomto rozmezí se pohyboval v zátěži (klima + ventilátor, světla, vyhřívání předního +zadního skla) i bez a na volnoběh a pak i na 2-2,5 tis otáček. Dá se říct, že se zátěží napětí lehce klesá. Více na videu
https://uloz.to/file/QOlUnU8u9Wqo/vid-2 ... 195334-mp4 (omlouvám se za kvalitu a za délku - má cca 7minut)
Baterku mám novou od letošního ledna. V autě není battery monitoring system BMS. Kontrolka dobíjení se chová standardně = svítí kdy má a nesvítí kdy nemá.
Po prostudování fora a prolezení internetu mám podezření na regulátor nebo diodový blok v alternátoru. Máte s tímto někdo zkušenosti?