Kompletně zavzdušněné brzdy MK4
- eizo
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15.03.2010 20:03
Kompletně zavzdušněné brzdy MK4
Ahoj všem, prosím o radu, vytekla mi brzdovka a teď je to celé zavzdušněné. Má někdo zkušenost jak to odvzdušnit doma takzvaně na koleně. Dík za rady.
Ford Mondeo 2.0 TDCi (1998ccm/96kW/130HP) r.v.2002
- Jaroslavv
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 06.03.2017 18:36
- Bydliště: Uničov
Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4
Ahoj, začni tím že doplníš brzdovou kapalinu. Musíte být nejmíň dva, jeden sešlápne brzdový pedál třikrát po sobě a podrží stlačený. Druhý povolí odvzdušňovací šroub, jakmile vyteče kapalina hned ho utáhni. První povolí pedál a opět třikrát našlápne pedál, který musí být stlačený když povoluješ ten odvzdušňovací šroub. Začíná se od kola které je nejdál od nádobky. Nezapomeň dolévat brzdovou kapalinu, jinak se to zase zavzdušňování. Jestli jsi to nkdy nedělal zajeď do servisu, tam to odvzdušní zapár minut.
Focus III 1,6 TI - VCT 92kw
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1685
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4
...a ještě postup z ETISu:
POZNÁMKA: Systém sestává ze samostatných obvodů pro každé přední a úhlopříčně proti němu umístěné zadní kolo. Každý okruh je možno odvzdušnit nezávisle.
1/ UPOZORNĚNÍ: Nádržka brzdové kapaliny musí být během odvzdušňování stále naplněna novou čistou brzdovou kapalinou.
Namontujte odvzdušňovací trubku na odvzdušňovací šroubení.
2/ Ponořte konec odvzdušňovací trubky do odvzdušňovací nádoby, obsahující malé množství předepsané brzdové kapaliny.
3/ Umístěte základ odvzdušňovací nádoby alespoň 300 mm nad odvzdušňovací šroubení pro udržení tlaku kapaliny a pro zabránění unikání vzduchu za závitem odvzdušňovacího šroubení.
4/ Povolte odvzdušňovací šroubení o polovinu otáčky.
5/ Naplno sešlápněte brzdový pedál (čímž se vyčerpá brzdová kapalina a vzduch do odvzdušňovací nádoby) a nechte brzdový pedál vrátit do klidové polohy.
6/ Naplňte nádržku brzdové kapaliny až po značku MAX.
7/ Pokračujte v sešlapávání brzdového pedálu, dokud nebude do odvzdušňovací nádoby vytékat kapalina bez vzduchu.
8/ Naplno sešlápněte brzdový pedál a utáhněte odvzdušňovací šroubení.
UPOZORNĚNÍ: Dejte pozor, aby po odvzdušnění brzdového potrubí byla namontována čepička odvzdušňovacího šroubení. Zabrání se tím korodování odvzdušňovacího šroubení. Nedodržení tohoto pokynu může vést k zadření odvzdušňovacího šroubení.
Opakujte postup pro zbývající brzdová potrubí.
POZNÁMKA: Systém sestává ze samostatných obvodů pro každé přední a úhlopříčně proti němu umístěné zadní kolo. Každý okruh je možno odvzdušnit nezávisle.
1/ UPOZORNĚNÍ: Nádržka brzdové kapaliny musí být během odvzdušňování stále naplněna novou čistou brzdovou kapalinou.
Namontujte odvzdušňovací trubku na odvzdušňovací šroubení.
2/ Ponořte konec odvzdušňovací trubky do odvzdušňovací nádoby, obsahující malé množství předepsané brzdové kapaliny.
3/ Umístěte základ odvzdušňovací nádoby alespoň 300 mm nad odvzdušňovací šroubení pro udržení tlaku kapaliny a pro zabránění unikání vzduchu za závitem odvzdušňovacího šroubení.
4/ Povolte odvzdušňovací šroubení o polovinu otáčky.
5/ Naplno sešlápněte brzdový pedál (čímž se vyčerpá brzdová kapalina a vzduch do odvzdušňovací nádoby) a nechte brzdový pedál vrátit do klidové polohy.
6/ Naplňte nádržku brzdové kapaliny až po značku MAX.
7/ Pokračujte v sešlapávání brzdového pedálu, dokud nebude do odvzdušňovací nádoby vytékat kapalina bez vzduchu.
8/ Naplno sešlápněte brzdový pedál a utáhněte odvzdušňovací šroubení.
UPOZORNĚNÍ: Dejte pozor, aby po odvzdušnění brzdového potrubí byla namontována čepička odvzdušňovacího šroubení. Zabrání se tím korodování odvzdušňovacího šroubení. Nedodržení tohoto pokynu může vést k zadření odvzdušňovacího šroubení.
Opakujte postup pro zbývající brzdová potrubí.
- eizo
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15.03.2010 20:03
Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4
Jj dík, to je klasika, ale četl jsem problém s ABS, nebo se to prostě odvzdušní tímto postupem?
Ford Mondeo 2.0 TDCi (1998ccm/96kW/130HP) r.v.2002
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- eizo
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15.03.2010 20:03
Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4
Nojo, ale to doma nemám, no zkusím to s nahozeným motorem a uvidím, při nejhorším se snad dokodrcám do servisu.
Ford Mondeo 2.0 TDCi (1998ccm/96kW/130HP) r.v.2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti