Stránka 1 z 1

nefunkcni elektrika

Napsal: 26.07.2017 09:24
od Venca75
Zdravím všechny.
Prosím o radu.... na dovolené najednou přestalo fongovat
všechny stěrače a ostřikovače, ventilace,okna v el. ,světla zpátečky a všechny brzdové!!!

Mám Focus kombi MK1 facelift 10/2002 benzín 1,6

Děkuji mnohokrát za postřehy.


Venca

Re: Problém na dovolené - nutné

Napsal: 26.07.2017 10:47
od vitut
Velka pojistka F1 v motorove pojistkovce. Presne to odpovida vsemu, co napaji ... Pokud praskne znova, je treba hledat zkrat cestou od teto pojistky k pojistkovce u nohou ridice (zelenocerveny vodic, prurez 4 mm2, prochazi dovnitr konektorem C70 pin 1).

Re: nefunkcni elektrika

Napsal: 27.07.2017 18:09
od Venca75
Děkuji za téměř okamžitou reakci, ale pojistky jsem kontroloval jako první a jsou všechny O.K.
Takže to bude někde jinde...... :( :( :(

Re: nefunkcni elektrika

Napsal: 27.07.2017 18:54
od vitut
Kdyz zapnes klicek, je na pojistce F1 nejake napeti? Pokud ano, koukni na napeti na pojistkach F42, F43, F52, F53, F55, F56. Pokud je napeti i tam, hledal bych problem v ukostreni (nejspis uvnitr vlevo a vpravo na A sloupku dole u nohou). Pokud napeti na pojistce F1 neni, zkontroluj rele R1 v motorove pojistkovce (treba tim, ze ho vyndas a propojis piny 3 a 5 nejakym silnejsim vodicem).

Re: nefunkcni elektrika

Napsal: 30.07.2017 18:18
od Venca75
Díky za nasměrování..... :)
Musel jsem to nechat až na doma, byl jsem na Slovensku na dovolené a neměl jsem sebou nic..... :(
Dneska jsem zjistil následující:
Nebylo napětí na pojistce F1 a tak jsem zkoušel to relé R1 - to nespíná ale je v pořádku, protože po vyndání a přivedení proudu na ovládání, normálně sepne!!!Jo a napětí na přívodu na pin 1 a 3 je!!!

Tak fakt netuším

Re: nefunkcni elektrika

Napsal: 30.07.2017 22:05
od vitut
Rele je zapojene nasledovne:
- pin 3 je primo spojeny s kladnym polem baterie, tam bude napeti vzdycky (i bez klicku).
- pin 1 je vodic vedouci od spinacky. Pokud se po zapnuti klicku do polohy 2 objevi na pinu 1 napeti, zbyva uz jen kostra.
- pin 2 je pevna kostra v motorovem prostoru. Pokud by byla zavada na cele kostre motoru, nejspis vubec neodjedes. Je ten pin 2 rele R1 spojeny s kostrou? Pokud ne, bude problem nejspis tam. Zkusil bych ten pin 2 slabym vodicem ukostrit ke kastli, zacvaknout rele na misto a overit, jestli to funguje.