Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 15.11.2016 22:59

Zdravím ve spolek,
mám následující problém: Po výměně prokluzující spojky jsem si všiml, že je motor (Tddi 66kW) najednou hlučnější a hůře táhne. Nejdříve (při odjezdu ze servisu) jsem si myslel, že jen zbytečně slyším trávu růst, ale když mi můj dojem opotvrdil soused, který se mne zeptal co že se mi stalo s autem, začal jsme se tím zabývat více a zjistil následující, předtím nepozorované projevy:
  • Motor má najednou traktorový zvuk (zhruba jako staré TDI PD za studena), který nevymizí se zahřátím motoru, což předtím nebylo.
  • při sešlápnutí plynu mezi cca 1/4 - 3/4 se z motoru ozývá mimo obvyklého zvuku také cosi, co bych nazval klepání ventilů, protože mi to připomíná klapání ventilů u škodovky 125, kterou jsem před lety měl a která tohle dělala, když člověk nepřeřadil do kopce a dusil motor v nízkých otáčkách. Při větším zatížení (sešlápnutí plynu) a při jízdě z kopce = brzdění motorem je motor stejně hlučný, jako dříve - bez onoho klepání/rachtání.
  • Pokud jedu po dálnici, motor nad 100 km/h netáhne. Pokud (byť pomalu) sešlápnu plynový pedál až na podlahu, auto má tendenci zrychlovat VELMI vlažně. Tohle zrychlení se zlepší, pokud plynový pedál povolím. Opět mi to připomíná starou škodovku, kdy člověk musel dávat pozor, aby zbytečným přílišným/příliš rychlým šlapaním na plyn neutápěl motor v benzínu. Dostat auto nad 140km/h tachometrových jde v podstatě jen z kopce.
  • Turbo není oproti dřívějšku slyšet. Dříve lehce bylo.
  • Po delší jízdě (řekněme 30 minut) se mi stáva že při zastavení (vyřazeno, spojka sešlápnutá i nesešlápnutá) začne motor běžet nepravidelně. Při jízdě motor necuká.
Celkově mi to připadá, jako by se něco způsobovalo nesprávný poměr vzduch:palivo a to mělo za následek výše popsané projevy.

Dodatek: Nejde o to, že bych si snad myslel, že má spojka přímou souvislost s chodem motoru, ale že možná při její výměně došlo k poškození či změně něčeho, co tyhle trable způsobuje. Prostřednictvím spolužáka co má autodílnu jsem například zjistil, že je prasklý vlnovec na výfukovém potrubí za katalyzátorem. Díl jsme vyměnili, ale zasadní vliv na projevy motoru to němělo - trvají dál.
Děkuji za případné tipy!
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 16.11.2016 01:30

Nepodařilo se jim nějak podelat rozvody?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 16.11.2016 10:44

Nevím. Kamarád říkal, že se poptá u mechaniků Forda. Já byl s výměnou spojky u Valouška. Když jsem se tam pak vrátil o týden později, mechanik se se mnou projel (3 km kolečko v okolní zástavbě) a prohlásil, že mu to přijde normální. Rachotivý zvuk identifikoval jako "detonační spalování". :dih: Na dálnici jsme s autem nebyli. Že prý tam mohu auto nechat, že se v tom případně párkrát svezou, ale že mu na tom nepřipadá nic podivného.
Já teď v podstatě pátrám po způsobum, jak zjistit příčinu bez toho abych se dostal do situace, kdy se tam na můj popud bude náhodně měnit kde co a já to budu platit.
Rozvody mne napadly taky, ale jak jednoduše zjistit, že jde zrovna o ně... :roll:
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od lucky.jack » 16.11.2016 13:24

Proc by sahali při spojce do rozvodu?
Nezapomněli zapojit nějakou hadici nebo senzor, tomu bych se nedivil.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 16.11.2016 22:42

No je to teoretizovani od stolu, na druhou stranu co dál? Každopádně jde na této verzi udělat diagnostika?
To je fakt diletantstvi :(
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 17.11.2016 22:03

Momentálně mám v plánu prolézt kompletně motor a zkontrolovat co jde - že to vizuálně těsní, je propojené, nenaprasklé a za běhu nekape a funguje.
No a pokud nic nenajdu, pak mi stejně nezbude, než vyrazit do servisu. Obávám se ale, že k Valouškovi už ne, protože tohle už je podruhé, co mi tam vrátili auto se závadou.
Jen pro ilustraci - při výměně spojky se musí motor uvolnit z uložení a vyklopit směrem dolů. Přitom došlo k tomu, že narezlý vlnovec za katalizátorem nevydržel a takřka kompletně se utrhnul. V servisu si toho vůbec nevšimli...
Co se týká diagnostiky tak se obávám, že moje auto je ješte typem bez "standardizovaného konektoru"...
Samozřejmě by mne potěšilo, pokud měl někdo z přítomných členů fóra podobnou zkušenost i s úspěšným rozuzlením...

Díky všem za podporu! :palec_nahoru:
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 30.11.2016 13:53

Takže situace se vyvinula tak, že jsme k Valouškovi auto odvezl ještě jednou, tentokrát jsem při jízdě s technikem řídil já a konečně připustil, že auto nejede. Následovalo načtení údajů z motoru s výsledkem, že je špatné vstřikovací čerpadlo. Takže nabídli výměnu za 35k+ Kč, nebo že to mohu odvézt jinam, kde umí čerpadla opravovat.
Takže jsem se objednal k Hale do Holešovic a s autem odrachotil domů. Alespoň že nechtěli nic za diagnostiku...
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4033
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 30.11.2016 15:41

Hale neni zadna hitparada...

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od Andymaniac » 01.12.2016 23:14

Neni, ale Hale je jedinej autorizak v Praze, ktery dela vstrikovani a cerpadla. Ostatni to k nim jenom posilaji.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 28.12.2016 11:11

Takže situace se vyvíjí následovně:
V Hale mi vyndali z auta vstřikovací čerpadlo, otevřeli ho a opravili co bylo rozbité. Namontovali ho zpět a je znát rozdíl. Z kopce už auto na 160 km/h rozjedu (po rovině tak na 145 - 150, ale trvá to tak minutu a půl), ale pořád je něco špatně se směsí = motor nad 120 km/h zrychluje jen o něco méně ochotně než před poslední opravou, ale největší zrychlení se odehrává v momentě, kdy po pomalém sešlápnutí plynového pedálu až na podlahu pedál zase o kus povolím zpět. Odhaduji z toho přebytek paliva ve směsi = buď slabé turbo, nebo vadné nějaké čidlo. Předpokládám, že škrtící klapka by při maximálních výkonech byla plně otevřená, takže ta by to asi být neměla.
Každopádně mi vrtá hlavou - co je nutné udělat, aby při výměně spojky odešlo vstřikovací čerpadlo + ještě něco dalšího... :roll:

EDIT: Ještě dodatek - volnoběh pořád nepravidelný...
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od pepannn » 28.12.2016 12:58

Každopádně mi vrtá hlavou - co je nutné udělat, aby při výměně spojky odešlo vstřikovací čerpadlo + ještě něco dalšího... :roll:

-třeba v tom servisu potřebovali dobré vstřikovací čerpadlo nebo vstřiky
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 28.12.2016 17:18

No o tom se mi nechce ani přemýšlet, že by to bylo možné...
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 13.01.2017 12:11

Tak malý update - teď mi volali z Hale, že bude ještě potřeba udělat rozvodový řetěz (rozvody udělali minule s opravou vstřikovacího čerpadla). Mají k tomu prý nějakou hlášku z diagnostiky.
Pokud to vyřeší problémy, tak super, ale stále mi to vede k tomu, že když u Valouška měnili spojku, mechanik udělal něco, co neměl...
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 13.01.2017 17:02

Zajímavé, keep us posted
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Hlučný a slabší motor po výměně spojky

Příspěvek od DanCZer » 20.01.2017 11:47

Tak zatím poslední vývoj není nijak dramatický. Po týdnu se mi ozvali, zda nemám fakturu od Valouška, aby se podívali na čísla náhradních dílů použitých pro opravu spojky. Že prý (a teď použiji jejich popis situace) jim diagnostika hází pořád chybu, že motor neustále padá do nouzového režimu a že by to moho být způsobeno tím, že na dvouhmotovém setrvačníku je něco co spíná jakési čidlo, které dává signál řídící jednotce a že to vypadá, jako by tato žádný signál nedostávala. Pokud bude díl na faktuře OK, tak prý rozeberou spojku a podívají se na montáž. Fakturu jsem jim posílal ve středu a zatím je ticho.
No každopádně mne zatím výměna spojky a následné opravy vyšly už na cca. 60000 Kč... :?

Update 27.1.: Hale autoservis mlčí a neozývá se (ač předtím tvrdili, že se ozvou). Na můj telefonický dotaz sdělují, že neví a z rozhovoru vyplývá že na to prdí, protože ani nevedou v patrnosti fakt že jim byla požadovaná faktura zaslána, protože se mne ptají, zda jí náhodou nemám. :wallbash:
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů