Sorry ale logika odírání či zadírání je mi známa ze školy a motor který evidentně trpí na větší tření i při častých startech se vyznačuje i hlučností .
Jistě special oleje za x stovek tohle mohou eliminovat ale stejně tak i aditiva do oleje a častější výměny , to nic nemění na faktu že pro start-stop nejsou kontaktní části motoru suché v oděru to je nesmysl za 1 minutu se olejový film neztratí ani za den.Největší tření se vyznačuje při startu studeného motoru , po zahřátí už to tak hrozné není - vůle jsou větší a olejový film stabilnější.
Ten článek mě docela pobavil - prej suché tření = nesmysl ,prostě výrobce dal do auta start-stop systém a použil nevhodný olej toliko vše, ale dnes už se to dá omezit to tření a nové auto logicky brousí pístní kroužky než si sedne = zajede. Proč v tom článku neukázali jak auto po 100t km vypadá po dalších 100t km chtěl bych vidět ten rozdíl.