Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 08:49

Ahoj.
Předem se omlouvám.
určitě se tu najdou témata kolem chcípání motoru,altíku atd.
Bohužel jsem z toho tak vynervovanej,že bych se v tom ztratil a v závěru věděl prd....
Popřípadě mě někdo prosím nasměrujte nebo přesuňte...

Před svátky jsem měl problém s dobíjením,občas svítila kontrolka akumulátoru až nakonec došlo k uplnému vybití baterky.
Nechal jsem si to opravit a nabít baterku,prý problém v altíku(uhlíky)
3 dny jsem normálně jezdil,čtvrtý den mi auto chcípno po vyšlápnutí spojky do zatáčky ale šlo nastartovat.Dnes,tedy pátý den po opravě se mi to stalo znovu a asi o 15 minut později auto zdechlo zase a už nenastartovalo,ani se neprotočil startér.

Tímto tedy prosím o vše možné,co vás v souvislosti s popsanými problémy napadne.
V rámci možností bych se na to buď podíval sám,nebo zkusil známého.Servis bych rád nechal jako poslední možnost po určitých zkušenostech :roll:

S autem jinak problémy nejsou,občas blbne tachoměr(podle všeho čidlo rychlosti),nestahuje okno u řidiče a malá díra ve svodech..

Co napadlo mě jako uplného laika.. pojistky,baterka sama o sobě(altík by dobíjet měl,kontrolka nesvítí),někam to probíjí,tím pádem slabá baterka(ale startovat šlo i po 12ti hodinách stání)

Nemohlo se při opravě někde něco přerušit,odpojit,oholit?
Také jsem byl upozorněn,že bude časem potřeba vyměnit napínák a řemen...nějaká souvislost :?:

Omlouvám se za romány ale chci to co nejlíp popsat...
Předem díky za rady :palec_nahoru:
FF MK1 1,6 r.03

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 08:59

Prosím adminy,neLOCKněte mě hned...
Vím že ty témata tu jsou a něco jsem četl,bohužel jsem nepřišel na souvislost např.proč by to zdechlo jednou a šlo hned nastartovat a podruhé už ani neškrtl startér .... a jak by to celé mělo či nemělo souvislost s tou opravou alternátoru,do té doby to za 3 roky neudělalo ani jednou.
Děkuju
FF MK1 1,6 r.03

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od petulak » 25.01.2016 11:03

zjistit, zda to opravdu dobíjí.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 11:07

Děkuju za reakci.
Zkusím to tu pohledat.
Nebo kdyby to šlo napsat sem...jestli to zvládnu sám a jak...
Už to trochu řeším v sekci Baterie ale nerad bych to tu zaplácal dvakrát tím stejným,raději bych aby to bylo třeba v tomto příspěvku dohromady,celá ta "operace" :)
.
.
.
Teď jsem našel toto :Pokud se vám v automobilu zjevně nadměrně vybíjí baterie, může to být samozřejmě tím, že se především dobře nenabíjí..
Takže nejdříve změřte hodnotu napětí na výstupu z alternátoru. Napětí, kterým se dobíjí baterie by mělo být vyšší než 14V pro 12V systémy (většina aut)a při túrování motoru mírně kolísá .. Kolem těch 14V jej drží regulátor napětí na alternátoru.
Pokud tam 14 voltů není, může být špatný regulátor, nebo diodový můstek.. Případně jsou už krátké uhlíky alternátoru, takže nesbírají vytvořené napětí

tak že tak? :)
Naposledy upravil(a) Dirt87 dne 25.01.2016 11:13, celkem upraveno 1 x.
FF MK1 1,6 r.03

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od vladka1 » 25.01.2016 11:12

To může být víc věcí.. Jako první bych ověřil dobíjení, pak se podíval na startér. Na baterku taky. Chcíplo v zatáčce by mohl být i snímač polohy kliky = shánět nový motor... Ale to by dělalo i pod plynem...
Nedobíjí = vybije se baterka = pokles napětí a elektronika zdechne... Kontrolkou dobíjení se nenech zmást, ta je jen na okrasu - řeší komunikaci alt - ŘJ, ale už ne jestli to dobíjí nebo ne (geniální :D)
Baterku hned nabít ať neumře.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od vladka1 » 25.01.2016 11:19

Dirt87 píše:Děkuju za reakci.
Zkusím to tu pohledat.
Nebo kdyby to šlo napsat sem...jestli to zvládnu sám a jak...
Už to trochu řeším v sekci Baterie ale nerad bych to tu zaplácal dvakrát tím stejným,raději bych aby to bylo třeba v tomto příspěvku dohromady,celá ta "operace" :)
.
.
.
Teď jsem našel toto :Pokud se vám v automobilu zjevně nadměrně vybíjí baterie, může to být samozřejmě tím, že se především dobře nenabíjí..
Takže nejdříve změřte hodnotu napětí na výstupu z alternátoru. Napětí, kterým se dobíjí baterie by mělo být vyšší než 14V pro 12V systémy (většina aut)a při túrování motoru mírně kolísá .. Kolem těch 14V jej drží regulátor napětí na alternátoru.
Pokud tam 14 voltů není, může být špatný regulátor, nebo diodový můstek.. Případně jsou už krátké uhlíky alternátoru, takže nesbírají vytvořené napětí

tak že tak? :)
jj
Jako první změř napětí na baterce, jestli je vybitá tak hned na nabíječku. Jinak ti umře i ta baterka ;) Pak můžeš zkoumat altík jestli dobíjí správně. Témat k němu tu je víc než dost :D
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 11:22

vladka1 díky za reakci :)
Tak jako první tedy kouknout na to dobíjení a doufat...ok
Bohužel nabít můžu až za dva dny,tak že baterku budu řešit novou,po debatě kterou vedu v sekci Baterie to vím už na 100% ...
Ten snímač...ach jo,to si mě moc nepotěšil :) Ale jak jsem psal,do toho repasu altíku vše ok,tak snad ne :)
FF MK1 1,6 r.03

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 11:28

Málem bych zapomněl :wallbash:
Od té opravy mi lehce svítilo podsvícení ukazatele km i po zamknutí auta,občas lehce probliklo ale nikdy nezhaslo.
Vůbec netuším jak podstatná je to informace ale dělo se to,taky až po tom repasu.
Mám tu na to už tři dny téma bez reakce,tak zatím nic nevím.Někde jsem četl spoj v palubce vyčistit ale záhada je,že se to projevilo až po tom repasu...
FF MK1 1,6 r.03

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od vladka1 » 25.01.2016 11:36

necituj primo predesle prispevky!!!
ZaQik


Někomů to blikací podsvícení údajně zmizelo po očištění tišťáku v palubce. Může to být kombinací s repasem - změna napětí a elektronika blbne. Může i přebíjet a něco odpálit...
Mmch. koukni na ceny MK1 - nemá smysl cpát do toho víc peněz... Jak se začne sypat tak pryč s tim a vzít jinej funkční.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 12:02

Ano.. máš určitě pravdu že do toho nemá smysl moc cpát,kvůli tomu zatím nechci do servisu,kde by mi na 1000% našli dalších 150 závad.
Začal jsem nejdřív tady a jsem rád,že se našel někdo,kdo dokáže dát užitečnou radu a já měl alespoň šanci zjistit,jestli to není nějaká věc,kterou zvládnu sám,popřípadě s kamarádem co se trochu v autech hrabe,tak má alespoň pořádný nářadí a dílnu.
Teď jsem do toho dal 2500 za repas a práci,jsem ochotný koupit i tu baterku + max 5000 pokud by bylo nezbytný něco vyměnit....víc se mi asi nevyplatí.Je to moje druhé auto kupované do 50 000 Kč a další už bych rád na delší dobu (6-7 let).Čeká mě ale hypotéka na dům,tak že to bude muset být zase ojetina,max do 150 000 kč.
Někdo by možná řekl hoď to do servisu a nes*r se s tím...jelikož každá má zkušenost s návštěvou jakéhokoliv servisu byla vesměs negativní,tak se s tím budu klidně sr*t aspoň do té doby,než zjistím,jestli má smysl nebo nemá do toho něco vrazit.
FF MK1 1,6 r.03

Johnyy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 809
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Johnyy » 25.01.2016 12:19

Stalo se mi neco podobneho, byla v prdeli baterka, pres kabely nastartujes?
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 12:19

Abych to shrnul.
Zjistím kolik má ta baterka ale podle mě už je stejně zralá na výměnu..
Seženu novou baterku a zjistím to dobíjení.
Pokud se dobíjení bude tvářit jak má,tak asi po pár dnech uvidím,jestli se to bude vše opakovat nebo bude klid.Snad nezničím úplně novou baterku :?
Chlápek co mi to opravoval samozřejmě dobíjení měřil po té opravě a podle něj dobíjí.
Tím pádem by to měla dělat ta baterie ale....
Hned jak bude něco nového tak napíšu.
Díky za pomoc :palec_nahoru:
FF MK1 1,6 r.03

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 12:22

Johnyy : To jsem neměl možnost zkusit.
Prostě když mi to zdechlo v křižovatce,tak jsem hned normálně nastartoval bez problému,to se stalo dvakrát.Když se to stalo potřetí,tak jsem nenastartoval ale o cca 15-20 minut jsem to zkusil natočit a povedlo se,jen to po chvilce zas chcíplo.
FF MK1 1,6 r.03

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 25.01.2016 15:33

A co říká klasická diagnostika?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Dirt87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 22.01.2016 08:33

Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje

Příspěvek od Dirt87 » 25.01.2016 16:05

vita_k: Zatím nemohla říct nic,k autu se dostanu nejdříve ve středu,teď můžu maximálně navádět kamaráda na dálku ale asi s tím nikam nedojede jestli je vytlučená baterka :/
Co takovej ten test na palubce?Vyčte se z něj něco zajímavého?
FF MK1 1,6 r.03

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 0 hostů