FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač
Napsal: 06.10.2015 15:12
Ahoj všem,
jsem čerstvým majitelem FoFo 2004 1,8i, ještě té první generace, a chtěl bych se Vás zeptat na jednu věc. Modelová situace - mimo město, jedu z dlouhého mírného kopce dolů, zařazená 5ka, 100km/h na tachometru, otáčky někde mezi 2 a 3 tis, a jen si průběžně přibržduji pro dodržení bezpečné vzdálenosti od vozidla přede mnou. Jel jsem asi v 10 autech, kde ve stejné situaci palubní počítač ukazoval okamžitou spotřebu 0l/100km. Palubní počítač ve FoFo ukazuje v 9 případech z 10 takovýchto situací něco v rozmezí 2-4l/100km. V tom jednom případu, kdy to skutečně ukazuje 0l/100km to platí jen do doby, než otáčky klesnou pod 2tis...poté to ukazuje např. 0,5l / 100km při 1900 ot - až třeba 4l /100km pokud otáčky klesnou někam na 1200. Motor samozřejmě zahřátej, tak min po 15min. jízdy to vždy začnu sledovat.
Já zastávám názor, že bych v takovémto případě, kdy je zařazená rychlost, motor roztáčí kola a nešlapu na plyn, měl jet "zadarmo" a palubní počítač tu 0/100km ukazovat (pokud nehrozí zhasnutí motoru při +- 800ot. a motor by si sám nepřidal). Technik v autorizovaném servise mě odbyl s tím, že motor přece vrčí a něco spaluje vždycky, a že si s tím nemám dělat hlavu, že palubní počítače ukazujou vždy nepřesně ať ukazujou cokoliv.
Nevíte, co by mohlo být špatně? Nebo je to opravdu normální?
Díky,
Jirka
jsem čerstvým majitelem FoFo 2004 1,8i, ještě té první generace, a chtěl bych se Vás zeptat na jednu věc. Modelová situace - mimo město, jedu z dlouhého mírného kopce dolů, zařazená 5ka, 100km/h na tachometru, otáčky někde mezi 2 a 3 tis, a jen si průběžně přibržduji pro dodržení bezpečné vzdálenosti od vozidla přede mnou. Jel jsem asi v 10 autech, kde ve stejné situaci palubní počítač ukazoval okamžitou spotřebu 0l/100km. Palubní počítač ve FoFo ukazuje v 9 případech z 10 takovýchto situací něco v rozmezí 2-4l/100km. V tom jednom případu, kdy to skutečně ukazuje 0l/100km to platí jen do doby, než otáčky klesnou pod 2tis...poté to ukazuje např. 0,5l / 100km při 1900 ot - až třeba 4l /100km pokud otáčky klesnou někam na 1200. Motor samozřejmě zahřátej, tak min po 15min. jízdy to vždy začnu sledovat.
Já zastávám názor, že bych v takovémto případě, kdy je zařazená rychlost, motor roztáčí kola a nešlapu na plyn, měl jet "zadarmo" a palubní počítač tu 0/100km ukazovat (pokud nehrozí zhasnutí motoru při +- 800ot. a motor by si sám nepřidal). Technik v autorizovaném servise mě odbyl s tím, že motor přece vrčí a něco spaluje vždycky, a že si s tím nemám dělat hlavu, že palubní počítače ukazujou vždy nepřesně ať ukazujou cokoliv.
Nevíte, co by mohlo být špatně? Nebo je to opravdu normální?
Díky,
Jirka