TCS/ESP - prosím o vysvìtlení

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
AdsBot [Google]
Junior
Junior
Příspěvky: 401
Registrován: 02.02.2008 03:47

TCS/ESP - prosím o vysvìtlení

Příspěvek od AdsBot [Google] » 22.02.2006 22:12

Nejsem majitelem Focusu (bohužel), ale asistoval jsem pøíbuznému pøi jeho koupí. V nìmecké pøíruèce (str. 61) je uveden popis kontrolky protiprokluzového systému (TCS) tak jako by souèasnì s ním pracoval i stabilizaèní systém (ESP). Je tam uvedeno :
Antriebschlupf-Regelung/Elektronisches Stabilitats-Programm a dále ... Kombiinstrument...
Rozumím tomu správnì ? Opravdu ve Focusu je protiprokluz i stabilizace ? Je mi jasné, že pøíruèka popisuje veškerou možnou výbavu a konkrétní auto nemá všechno, ale mate mì, že pro oba systémy je jediná kontrolka. Jak se potom pozná, co vlastnì kontrolka signalizuje ?
Díky za pouèná slova. Ros

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 23.02.2006 05:58

Lettro.....Focus mohol byt vybaveny bud iba TCS/kontrola preklzu/,alebo iba ESP/kontrola stability/.V pripade ESP je automobil automaticky vybaveny aj TCS.Z osobnej skusenosti viem/jazdil som uz auta roznych znaciek/,ze ziadna automobilka nedava zvlast vystraznu kontrolku na preklz a stabilitu.Vsetko je v pripade aktivovania tychto systemov signalizovane cez jednu kontrolku.

Uživatelský avatar
Frost
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frost » 23.02.2006 11:48

Neví někdo zda jdou tyto funkce do Focusu dodělat dodatečně?

Uživatelský avatar
Mohi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Mohi » 23.02.2006 11:53

Dorobit sa da zrejme kde co, skor by ma zaujimala otazka co to obnasa. Myslim tym co vsetko treba urobit a co by to stalo.
Ford Focus 2.0i 16V HTB made2k Pacific Green
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 23.02.2006 13:49

straaasne vela financii..a pochybujem,ze sa to vobec da...
...ale odbornu radu poskytne urcite nas FOKI :lol:

Uživatelský avatar
Mohi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Mohi » 23.02.2006 14:54

no prave niekde tu na fore som porozumel z jedneho fokiho prispevku ze ma dorobene ESP, ale to skor nech sa vyjadri foki...
Ford Focus 2.0i 16V HTB made2k Pacific Green
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 23.02.2006 15:13

mam dodelane TCS , protiskluz - teoteticky kdyz bude konektor pod tunelem , tak staci vymenit modul ABS , je na nem napsano ABS/TCS nebo jen ABS .

ESP je trochu slozitejsi ma snimace na brzdovem valci a na volante protoze to snima i natoceni kol .

ted jsem se dival do manualu

a je bud TCS nebo ESP s TCS . TCS ale vetsinou maji starsi modely ESP jsem jeste ve focusu nevidel . TCS maji i diesely ale tem nejde vypnout .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
botsman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

TCS u dieselu

Příspěvek od botsman » 23.02.2006 19:25

Ahoj Foki. Mám pro mě zásadní dotaz. Tvoje poslední věta je:"TCS mají i diesely, ale těm nejde vypnout" Před Fokusem jsem jezdil Feldu. Bylo to trošku poladěný, víc koníků, širší podvozek atd. Když jsem táhnul zatáčku pod plynem, tak to kvičelo, kola gumovala asfalt a korekcí volantem a přidáním plynu jsem docílil rychlého projetí zatáčky táhlým klouzavým smykem. Párkrát jsem to zkusil i s Fokusem, ale chovalo se to úplně jinak a do toho smyku mi to nechtělo jít. Musím přiznat, že jsem zatím neměl možnost to vyzkoušet někde v bezpečných podmínkách na okruhu a tak jsem to nenechal jít "na krev a ještě kousek". Prosím tě, jak to je s tím TCS? Mám tvé poslední větě rozumět tak, že všechny diesely mají TCS namontované už z fabriky? Celkem by to vysvětlovalo chování mého vozu.
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 24.02.2006 15:41

vsechny diesely to nemaji , kdyz zahrabes na prachu tak se ti rozblika kontrolka TCS . ale nemas vypinac vedle radicky jako u benzina .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
botsman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od botsman » 24.02.2006 18:39

Díky za odpověď
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 25.02.2006 00:50

To Botsman-

TCS je elektronický samosvor,který si bud vypneš nebo zapneš. proto ti nechtělo jít do zatáčký bokem

když to porovnáš focus s TCS vs. felda bez samosvoru,když pošleš focuse do zatáčky bokem tak ti to TCS pohlídá že ti kola nebudou gumovat tudíž tu zatáčku projedeš rychlej,protože je zaplý samosvor.

Když pošleš feldu do zatáčky,jedeš řízeným smykem,tak se většina kroutícího momentu přenáší na vnitřní odlehčené kolo,které se většinou naprázdno protáčí a gumuje a tím už strácíš v zatáčce.I když má motor dostatečný výkon, tak především na asfaltu se přidání plynu za těchto podmínek projeví spíše řevem motoru a dýmem od vnitřního kola, než akcelerací.

projetí zatáčkyTCS nebo ESP-zkoušel jsem to jak se to chová s vypnutým nebo zapnutým TCS(jenom na sněhu),párkrát sem si projel trat,ta elektronika je prostě rychlejší než já,ale to chce zvyk,jak se to vypne tak to prostě dělá co chce,prostě jak to nemá samosvor tak sito dělá co chce,to už je potom sranda to ukočírovat.

Uživatelský avatar
botsman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od botsman » 26.02.2006 09:04

To driver: je to tak jak píšeš, byl jsem z toho zkrátka tydýt, že to dělá něco za mě. Dík
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi

Uživatelský avatar
Lopik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lopik » 13.12.2006 21:24

a kolik by kostoval dodatecne hodit protikluz na diesela ???
Ford Focus Trend 3.dv
TDci 150 PS r.v. 2002
barva Magnum :)

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 13.12.2006 21:41

Foki mi psal, ze cca 5000,- pokud by jenom stacilo vymenit ten modul ABS za ABS/TCS. Ale pry to u dieselu nejde vypnout.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Lopik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lopik » 14.12.2006 07:29

Tak to by vuuubec nevadilo :} jak je slozita instalace ? Tady na horach ... se bez toho neobejdu :}
Ford Focus Trend 3.dv
TDci 150 PS r.v. 2002
barva Magnum :)

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host