Stránka 1 z 2

Houpání po 115 000 km

Napsal: 18.03.2015 18:21
od honza_
Zdar, cca po najetých 100 000 km jsem začal pozorovat, že se FF začal jakoby vyklánět ze zatáček a trochu se pohupovat do stran - je to znát např. při předjíždění anebo při jakékoliv prudší změně směru. Nyní mám najeto 115 000 a auto se houpe více než např. Renault Megane s podobným nájezdem - když bylo nové tak sedělo zcela v souladu s focusovou pověstí. Co to je? Tlumiče? Silentbloky? Díky za odpověď.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 18.03.2015 23:51
od stano.
Naklana alebo odskakuje? Ak naklana, tak asi tlmice. Stabilizatory su v poriadku?

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 19.03.2015 09:33
od memento
Nespozoroval si mastnotu pri/na kolesach (po odstaveni)? To by bol znak ze tlmice tecu.
Silentbloky - to by si mal pocut buchanie/klepotanie.
Alebo rozladena geometria...?

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 19.03.2015 09:54
od stano.
Dnesne tlmice nepustaju olej ako niekedy. Aj suchy tlmic moze byt v haji.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 20.03.2015 00:14
od ZonixX
prvni, na co bych se podival je, jestli mam spravne nahustene pneumatiky a pak - v jakem stavu jsou silentbloky obou stabilizatoru, staci kdyz jsou hodne vymackane.. mlatit to nemusi

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 23.03.2015 02:08
od honza_
Naklání, neodskakuje. Pneu jsou ok. Stabilizátor, tlumiče, silentbloky - nevím.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 23.03.2015 07:21
od ballu
Na 100% zadní tlumiče , za 300 Kč drobných ti to rozklepou a řeknou stav.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 28.03.2015 13:36
od honza_
To je to, co dělaj s autem např. na technický? Takový to cukání?

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 28.03.2015 14:58
od ballu
Na STK to rozklepou na vůle na nápravách. Test tlumičů nedělají , ale je to něco podobného.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 16.04.2015 17:57
od Fuzzy_Stone
ballu píše:Na 100% zadní tlumiče , za 300 Kč drobných ti to rozklepou a řeknou stav.
Jestli se auto jenom naklani, tlumice to nejsou! Tlumic na aute tlumi pohyby karoserie zpusobene pruzinou perovani. Tudiz pokud ti to dela kdyz jedes vicemene rovne pri akceleraci nebo deceleraci, jsou to zpuchle silentbloky na ramenach ktere cele zaveseni kola nevedou tam kam by meli.

Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.

Nech si vyvesit kola na zvedaku a zkontrolovat ramena.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 16.04.2015 20:33
od rofek
mozem pridat vlastnu skusenost, kt. potvrdzuje to co pisal fuzzy-stone.
najazd podla budikov 103 tis. km, pred 10 tis.km boli vymenene vsetky tlmice a vsetky "kosti" stabikov, k tomu este aj ulozenie zadneho stabiku. Zmena bola iba minimalna, a o nieco sa to zlepsilo po poctivom nastaveni geo (milan jurda).
kazdopadne, aj preto ze zadok na dierach a nerovnostiach este aj hodne "bucha" to vidim tak, ze to budu silenty na ramenach.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 16.04.2015 22:25
od stano.
Fuzzy_Stone píše:Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
Co je na tom blabol? Ked sa casom unavia vnutorne komponenty, tak tlmic nie je vyteceny, ale v podstate uz nefunguje.
A mozem ti odfotit tlmic (ak je este v dielni), ktory dvomi rukami mozes v priebehu 10 sekund 20 krat stiahnut a roztiahnut v dlzke 20-25cm. A ver tomu, ze olej na nom nenajdes. A to nie je unaveny tlmic. To je komplet v haji, ako keby tam ani nebol.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 18.04.2015 10:07
od Fuzzy_Stone
stano. píše:
Fuzzy_Stone píše:Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
Co je na tom blabol? Ked sa casom unavia vnutorne komponenty, tak tlmic nie je vyteceny, ale v podstate uz nefunguje.
A mozem ti odfotit tlmic (ak je este v dielni), ktory dvomi rukami mozes v priebehu 10 sekund 20 krat stiahnut a roztiahnut v dlzke 20-25cm. A ver tomu, ze olej na nom nenajdes. A to nie je unaveny tlmic. To je komplet v haji, ako keby tam ani nebol.
Tlumič zvaž a porovnej s hmotností pokud možno nového kusu. Pokud najdeš rozdíl, je jasné že ten olej musel někam odejít. Za další záleží jestli je to jednoplášťový tlumič nebo dvouplášťový. Podle zdvihu 25 cm to vidím spíš na dvouplášť (ale co vím na Fordy děláme jednopláště - mají lepší odezvu). Jestli najdeš fotky tak nasdílej.

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 18.04.2015 10:13
od Standa.64
Jak má auto tendenci se v zatáčkách pohupovat jsou v háji tlumiče.Po 100 tis.už mají nárok.Vyhni se Monroe. :palec_dolu:

Re: Houpání po 115 000 km

Napsal: 18.04.2015 12:24
od stano.
Fuzzy: Su z Fiata. Ked sa budem najblizsie hrabat v aute a budem v dielni, pohladam ich. To vazenie je dobry napad. Len take iste nove nenajdem. Ked aj, tak za tie roky urcite zmenili niekolkokrat vnutro (optimalizacia vyroby alebo ako usetrit). Takze nemam s cim porovnat...
Este je mozne, ze olej unikal tak pomaly, ze ho rovno aj umylo. Takze sice olej unikol, ale vyteceny nebol - rozumej spinavy od oleja.
Alebo oleja ma rovnako, len tie vnutorne kanaliky, ventilky a ostatne funkcne veci su natolko vymlatene a poskodene, ze uz vobec nefunguju.
Vo vseobecnosti, Fiaty zrovna kvalitou dielov neovplyvaju.