Nízká hladina chladící kapaliny

Uživatelský avatar
E.Bulis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 29.01.2015 21:04
Bydliště: Brno

Nízká hladina chladící kapaliny

Příspěvek od E.Bulis » 06.02.2015 17:08

Zdravim Forďáci,

před týdnem jsem koupil Focusa Mk2 před FL a zatím se s autem seznamuji. Můj dotaz je. Když jsem auto kupoval bylo tam určité množství chladící kapaliny, nebylo mezi ryskami, rikal jsem si ted je stejne zima a moc s nim jezdit nebudu necham to az na servisovani. Včera jsem byl v servise na oleji a mechoš mi doplnil i chladici kapalinu mezi rysky. Dneska jsem jěště chtěl dolít vodu do ostřikovačů,když jsem najednou zjistil, když otevřu kspotu, že chladici kapalina je opět na stejné hladině, jak před dolitím. Chtěl bych se zeptat, je možné, že by to bylo třeba prasklou expanzní nádržkou? Nebo jestli třeba si motor včera jěště po dolití a nastartování natáhl další kapalinu a proto jsem zase pod minimem? Koukal jsem na okolí chladící soustavy a u spoju, ale ničeho mokreho sem si nevšiml. Je možné, že se to za noc vypařilo.

Díky za rady
Ford Focus II Combi, 1.6 TDCi (66kw), RV: 7/2006

Uživatelský avatar
E.Bulis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 29.01.2015 21:04
Bydliště: Brno

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od E.Bulis » 06.02.2015 19:38

Teď mě jěště k tomu napadá, že od doby jak to auto mám, tak jsem sledoval ručičku teploty a i po delší jízdě (třeba 50 km) jsem ji nikdy neměl uprostřed, ale třeba tak ve 3/4 půlky. Jako říkal jsem si, že by to asi mohlo být normální. Může to být důsledkem nedostatku kapaliny nebo to je normální?
Ford Focus II Combi, 1.6 TDCi (66kw), RV: 7/2006

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od Skodax » 06.02.2015 22:48

Tak zkusit odvzdušnit (nejlevnější scénář). Pak to ohřívání je moc dlouho tak zjistit funkci termostatu a taky zkontrolovat těsnost chladiče. No a nakonec zkontrolovat jestli nežere vodu (dým, tlakování do nádržky atd.)
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

vita.polak24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2015 11:02
Bydliště: Vajglov

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od vita.polak24 » 07.02.2015 11:31

Zdravím měl jsem stejný problém,ale zjistil jsem že byl povolený termostat takjsem ho rovnou i přetěsnil a chtěl bych se zeptat jak se to ovzdušňuje nebo jestli se to ovzdušňuje samo??díky za radu

vita.polak24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2015 11:02
Bydliště: Vajglov

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od vita.polak24 » 07.02.2015 12:18

ještě jsem se chtěl zeptat nevíte někdo jaký typ termostatu patří na Focusa 1.6TDCi /66kw našel jsem dva vstupy dva vývody a teploměr nahoře,ale na autě mám tři vstupy tři vývody a teploměr dole.Ale když se dívám i na termostaty peugeot,citroen tak mají všechny jen dva vstupy a dva výstupy na hadice díky za radu

Uživatelský avatar
E.Bulis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 29.01.2015 21:04
Bydliště: Brno

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od E.Bulis » 07.02.2015 12:59

Dneska jsem to byl projet s tim, že jsem to šel zkusit odvzdušnit. Dolil jsem do max destilkou a jel to projet. Po jizdě už skoro nic neubylo. Pak jsem si všiml že z krytu motoru pod autem stejně trochu něco prokapavalo. Stejně se budu muset na ten termostat podívat, protože ani potom po delší jízdě jsem se s rafičkou nedostal na 90 stupňů. Chtěl bych se zeptat po tom přetěsnění to přestalo? Čím jste to přetěsňoval? Ja sem na to nic nenašel. A nevím jestli nekoupit rovnou ten termostat.

Jo a odkud se k tomu termostatu da dostat? zespodu? aspon na to abych zkontroloval jestli je to jen uvolněné.
Ford Focus II Combi, 1.6 TDCi (66kw), RV: 7/2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od stano. » 07.02.2015 16:23

vita.polak24 píše:ještě jsem se chtěl zeptat nevíte někdo jaký typ termostatu patří na Focusa 1.6TDCi /66kw našel jsem dva vstupy dva vývody a teploměr nahoře,ale na autě mám tři vstupy tři vývody a teploměr dole.Ale když se dívám i na termostaty peugeot,citroen tak mají všechny jen dva vstupy a dva výstupy na hadice díky za radu
Ty asi myslis komplet cely domcek termostatu. Lebo samotny termostat je len ten "ventil" vo vnutri.

Moze byt prasknuty domcek termostatu. Malinko prerazeny chladic. Tesnenie pod hlavou. Miznut voda moze aj obycajnou netesnostou na spoji hadice. Ked je to na teplej strane (pri vyfuku) alebo tecie dostatocne pomaly, hned sa aj stihne odparovat a nikde nie je vidiet mokro. Hlada sa to odpodu, ci niekde nie je vidiet utecene flaky od vysuseneho fridexu

Uživatelský avatar
E.Bulis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 29.01.2015 21:04
Bydliště: Brno

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od E.Bulis » 07.02.2015 17:29

Tak už jsem zjistil problem, kudy mi to teklo. Před sundáním spodniho krycího plastu to vypadalo na netěsnící termostat. Po sundání jsem však zjistil, že se uvolnil vypouštěcí šroub v chladiči. Kolem termostatu, bylo to bylo suche. Uvidime, jestli bude kapalina dal utikat. Stejne ovsem nevim, jak je to s tim termostatem. Budiky ukazuji nizkou teplotu, v diagnostickym menu vyssi. Budík je napojenej přímo na termostat nebo na teplotní čidlo?
Přílohy
DSC_0025 (1024x576).jpg
Ford Focus II Combi, 1.6 TDCi (66kw), RV: 7/2006

dalibor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.07.2011 16:47

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od dalibor » 05.03.2015 22:46

Mám podobný problém na FoFo II 1.6 TDCi 66 kW. Poradíte mi jak se dostanu k tomu čerpadlu, popř. kam se mám podívat. Děkuji

Michal_K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 05.06.2015 21:19
Bydliště: Jižně od Brna

Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky

Příspěvek od Michal_K » 18.06.2015 11:39

Zdravím všechny, nechci zakládat nové téma tak se zeptam tady. U motoru 1,6 TDCi 66 kW jsou v horní části expanzky na vodu dva úzké vývody. Teď jsem viděl jeden motor, který měl jeden vývod zaslepený (ten blíž k motoru). Je to z výroby nebo je to nějaké nouzové řešení nějakého problémů?
Děkuji za informace
Ford Focus combi 1,6 TDCi 66kW, 2007

Sanc
Příspěvky: 1
Registrován: 15.01.2017 14:46

Nízká hladina chladící kapaliny

Příspěvek od Sanc » 15.01.2017 15:53

Ahoj,kdyz jsem šel kontrolovat hladinu chladící kapaliny, tak byla asi 2cm pod min. Když jsem odšroubovat víčko,tak ušel tlak a chladící kapalina se dorovnala na MAX. Je to normální? Díky za odpověď.
Focus 1.6tdci

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nízká hladina chladící kapaliny

Příspěvek od stano. » 15.01.2017 21:27

Viecko sa neuvolnuje pri rozohriatom motore. Ked si to neschytal do xichtu/na ruky, mas tam aspon bubliny.

kouki123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 03.03.2010 20:14
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízká hladina chladící kapaliny

Příspěvek od kouki123 » 16.01.2017 21:28

Cau chci se zeptat kde se nachazi u focus 2 vypousteni na chladici kapalinu a jaky typ chladici kapaliny je to focus 2 1.6 tdci 80kw 2007 dik

Uživatelský avatar
viduka55
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1985
Registrován: 17.03.2013 13:38
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od viduka55 » 17.01.2017 09:41

Vypustak je zespoda na chladici na straně u řidiče. Kapalina G12
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Obrázek Obrázek

kouki123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 03.03.2010 20:14
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízká hladina chladící kapaliny

Příspěvek od kouki123 » 17.01.2017 17:51

muže byt tato Antifreeze Sheron Maxi D

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host