Hlasný klepot v motore TDDI

Odpovědět
Uživatelský avatar
jozuo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 17.12.2012 18:18

Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od jozuo » 26.10.2014 21:17

Ahojte. Mám taký problém s mojím Focusom 1,8 TDDI, 66kW. V rámci jednej jazdy mi začalo hnusne klepať v motore, zvuk viac identifikujem v časti na vodičovej strane. Otáčkami sa zvuk zvyšuje, nikdy neprestane, vyšliapnutie spojky nič nerieši. Stretol sa s tým niekto? Na videu je to zreteľne počuť.

https://www.youtube.com/watch?v=dRDEW9MrMmA
Ford Focus mk3 Combi 1.6 TDCi Econetic 77kW MT6 Titanium Plus

PKEnergy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2010 16:15
Bydliště: Praha

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od PKEnergy » 27.10.2014 11:21

Hmm, zní to hnusně a nevěští to nic dobrého. Jako první pomoc bych sundal řemen a zkusil to nastartovat. Je to za chvilku a alespoň zjistíš, jestli je to v motoru, nebo v něčem na řemenu (altík, servo, klima, pumpa atd.).
Kolik si s tím klepáním najel?
PK
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia

Uživatelský avatar
jozuo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 17.12.2012 18:18

Příspěvek od jozuo » 27.10.2014 17:17

Cca 60 km cestou domov.
Ford Focus mk3 Combi 1.6 TDCi Econetic 77kW MT6 Titanium Plus

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9479
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od phofy » 27.10.2014 17:59

Zní to jako ventil

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13473
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od stano. » 27.10.2014 20:08

Takto znela Fiatka, ked mala pripchaty hydrostel. Takze tiez sa priklanam za ventil.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od Jardak » 27.10.2014 20:29

Vzhledem k tomu, že tento motor nemá hydroštely ale pevný zdvihátka s podložkami, tak to ventil pravděpodobně nebude. U těchto motorů občas odejde pouzdro pístního čepu v ojnici a tohle bude pravděpodobně ten samej případ. Po demontáži hlavy to jde poznat tak, že pístem jde ve válci pootáčet.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
jozuo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 17.12.2012 18:18

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od jozuo » 27.10.2014 21:34

Keď som s tým prišiel do servisu, povedali, aby som najprv vymenil olej, ak nepomôže a bude to pokračovať sú dve možnosti:

1. Nechať rozobrať motor, aby sa konkrétne prišlo na opravu ( cena do 1000€ )

2. Hodiť to na internet a predať.

Druhá možnosť ma absolútne neláka, nakoľko auto potrebujem. Ešte dodám že má najazdených necelých 192 000 km ( auto máme doma cca 10 rokov)
Ford Focus mk3 Combi 1.6 TDCi Econetic 77kW MT6 Titanium Plus

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od Jardak » 27.10.2014 22:03

Výměna oleje pokud ho byl dostatek a nemá přejetej výměnej interval nic nevyřeší - vyhozený peníze.

Shodit víko ventilů a zkontrolovat vůle ventilů. Pokud bude vůle v normě, shodit hlavu a zkusit pootáčet pístama. Na jednom pístu bude asi pouzdro pístního čepu vymlácený.
Pak je otázka jestli je snazší vyměnit ojnici s pístem, nebo sehnat jinej motor. Motor musí z auta v každým případě, protože skrz vanu se na ojnici nedá dostat. Blok se musí rozpůlit v rovině klikovýho hřídele a to se na autě nedá udělat.
Osobně bych asi sháněl jinej motor, nemůže bejt problém ho sehnat v dobrým stavu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
jozuo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 17.12.2012 18:18

Re: Hlasný klepot v motore TDDI

Příspěvek od jozuo » 28.10.2014 07:54

Počítam s tým, že motor pôjde von. Mechanika na to by som aj mal. Pomaly sa už pozerám po nete po schopnom TDDi, 66kW. Len ma prekvapilo že také niečo sa stalo pri takom nájazde. Všade som počúval o tom aký je ten motor málo poruchový.
Ford Focus mk3 Combi 1.6 TDCi Econetic 77kW MT6 Titanium Plus

Uživatelský avatar
jozuo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 17.12.2012 18:18

Příspěvek od jozuo » 31.10.2014 18:57

Po diagnostike sa zistil posunuty rozvod
Ford Focus mk3 Combi 1.6 TDCi Econetic 77kW MT6 Titanium Plus

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti