- spustit Torque
- menu, Nastavenia-Spravovat Extra PIDy/Senzory
- menu, Pripojit svoj PID, a teraz pride to zaujimave
- zadat hexadecimalnu adresu senzoru, alebo nechat prazdne, ked chcem pouzit kombinaciu viacerych PIDov
- zadat nazov, pod ktorym bude PID v zozname
- zadat skrateny nazov, ktory bude v budiku
- zadat minimalnu, maximalnu hodnotu a mierku
- zadat jednotku veliciny (psi, bar, HP, kW atd.)
- zadat rovnicu, pomocou ktorej je vypocitavana hodnota. PIDy mozu vracat viac hodnot v hexadecimalnom formate za sebou bez oddelovania. Prva hodnota je A, druha B atd. pokial sa cita priamo PID. Ak je vysledna hodnota vypocitava z viacerych zloziek, treba pouzit vzorec - napr. (A+256*B)-14.7 Ked chcem ale PIDy kombinovat, dam adresy senzorov do hranatych zatvoriek, nasledne mozem pouzit matematicke operatory na pracu s nimi. Ako priklad udavam vypocet vykonu potrebneho na jazdu urcitou rychlostou alebo s urcitym zrychlenim, pretoze standardna velicina vypocitavana cez TORQUE nezohladnuje aerodynamicky odpor (vysledkom je 0 HP pri jazde konstantnou dvojstovkou, co je samozrejme blbost) :
(1.36*0.00001*[0D]*[0D]*[0D]+[ff1226])*1.15 kde :
vysledok je v konskych silach (HP)
[0D] je PID pre VSS - senzor OBD rychlosti
[ff1226] je interny PID pre hruby vykon na kolesach - jedna sa o interny PID Torque vypocitavany zo zmeny rychlosti a hmotnosti pomocou znamych vztahov F=m*a, resp. P=F*v, pricom autor zabudol uvazovat s aerodynamickym odporom, ktory sa pocita :
Fd=0.5*ro*ACx*v^2 kde :
ro - hustota vzduchu, pre vyssieuvedeny vzorec uvazujem hodnotu 1.23 kg/kubik
A - sucin redukovaneho celneho profilu a koeficientu Cx, pre FFII a Mondeo Mk. IV je to cca 0.77
v - rychlost vozidla v metroch za sekundu - tu pozor, pretoze VSS vracia km/h, treba preratat na m/s
Kedze hodnoty A a Cx, resp ich sucin ACx nie je kam zapisat, pracujem s nimi ako s konstantou vypocitanou :
0.5*1.23*0.77/3.6^3*0.001*1.36*1.15, kde :
1.23 -priemerna hustota vzduchu
3.6^3 je prevod rychlosti z km/h na m/s umocnene na tretiu, dovod vid vyssie ohladom Fd a P
0.001 je koeficient pre prevod vykonu z wattov na kilowatty
1.36 je prevodovy koeficient z kW na HP
1.15 do vypoctu zanasa fakt priemernych 15%-nych strat prenosu z klukovky na asfalt, v tom je zabaleny valivy odpor pneu, odpor vo vsetkych loziskach atd. Ked ma niekto pre svoje auto presny udaj percenta strat, moze pouzit ten, vysledok bude presnejsi
- ostatne udaje nechame nevyplnene a PID ulozime
- v RealTime Information potom tento novy PID uz znamym postupom pridame do layoutu, v zozname je pod menom zadanym v PID editore. Ak chcem tento udaj logovat, nie je problem ho pridat aj do logu v menu Nastavenie-Logovanie a Upload-Vybrat, co logovat
Dufam, ze tento navodik niekomu pomoze, sorry za slohove cvicenie a mensiu fyzikalnu prednasku (ja viem, Hawking a Feynman prednasali lepsie

Vzorec sa da dalej upravit tak, ze vysledkom bude velky budik s hodnotou rezervy vykonu, ako to ma Rolls Royce
