Stránka 2 z 3

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 11:52
od honza_
Ještě mě napadla jedna věc: v servisu mi kromě měření vůlí ještě měřili komprese, což bylo lacinější. Není test kompresí sám o sobě dostatečně průkaznej, že jsou vůle v pořádku/v nepořádku?

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 11:54
od stano.
Kompresia a vole sa meraju za studena. Pri jazde su vole mensie. Ak by si uz mal zle kompresne tlaky, bolo by uz neskoro. Poskodenie by bolo uz dost vazne.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 12:02
od V12
Presne tak - znizene kompresne tlaky = tazka skoda na motore.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 12:35
od sitalik
Honza_ : vidim, ze te nase rady moc neuspokojili, cekals, ze ti poradime nechat to byt, vid? Tim ze to serizeni odlozis ani moc neusetris, stejne te to bude cekat. Doted si usetril ca 50 tis kc na palivu, tak je treba zaplatit LPG dan :twisted:

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 18:25
od petulak
stano. píše:Kompresia a vole sa meraju za studena. Pri jazde su vole mensie. Ak by si uz mal zle kompresne tlaky, bolo by uz neskoro. Poskodenie by bolo uz dost vazne.
kompresia, tlaky, sa měří při min.40 stupních teploty oleje :D :D
Prečítaj servizní normy.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 20:00
od ballu
Spíše bych to definoval " NA ZAHŘÁTÉM MOTORU" :wink:

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 20:07
od petulak
Asi, taky, tak.. :mrgreen: :mrgreen:

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 20:55
od ballu
Znáš to, budou lítat kolem motoru a řešit, jestli má 40 nebo 45 stupňů. :mrgreen:

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 03.09.2014 22:20
od stano.
Stale je to "studeny" motor. Ci ma olej 20 alebo 40 stupnov. Prevadzkova teplota oleja je podstatne viac. Aj tak, stale su ventily (hlavne vyfukove) studene. A kratke. Ked naozaj bezi motor pod zatazou, to maju inu teplotu.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 04.09.2014 11:08
od Nicco
gargulakj píše:Když jsem já dával auto do autorizovaného servisu s tím, že chci přeměřit vůle ventilů a případně to seřídit, tak mi řekli že se to už ani nedělá. Že 300k km to vydrží bez seřizování.
Presne aj moja skusenost, ale mam nesabilny volnobeh od asi 40tisic km - teda otacky drzia, ale trasie to sa autom a trochu sa to zhorsilo. Blizia sa rozvody, tak to necham asi premerat. Jazda iba na benzin 109tisic km.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 04.09.2014 13:55
od jarous350
V servisech s timhle pristupem je nejlepsi vubec nic kontrolovat nenechavat, obzvlast, kdyz si to clovek muze docela snadno zkontrolovat sam. Pak ti reknou, ze to je dobry, ty to zaplatis a oni to pritom ani nerozdelaj.
Serizeni uz je slozitejsi zasah, takze pak teprv kdyz bych sam zjistil, ze jsou tolerance mimo, tak bych to dal do servisu na serizeni.

Jinak u me pri 150tis.km (nebo kolik je ten inteval), bylo vsechno OK.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 04.09.2014 16:34
od Jardak
Při 40°C na oleji má už voda a tím i válce provozní teplotu a pro měření kompr. tlaků je to dostačující.

Při provozu na benzin sedla ani ventily moc netrpí a proto se vůle příliš nezmenšuje. LPG jim ale dává za uši, vůli je tedy třeba pravidelně kontrolovat a seřizovat. Pokud má motor hydraulický zdvihátka, nebo se vůle nechá snadno seřídit není to problém. Pokud se ale začne při výrobě motoru šetřit, tak to trochu problém je....

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 04.09.2014 18:28
od stano.
Jardak píše:Při 40°C na oleji má už voda a tím i válce provozní teplotu a pro měření kompr. tlaků je to dostačující.
Ano. Prevadzkova teplota oleja je ale vyssie. Pri 40 stupnoch je stale "studeny". Ventily su tiez studene, motor nie je v behu, takze ventilova vola je 0.xx milimetra. Pri prevadzke sa moze blizit k nule, dokonca mozu zostat pootvorene. Ale to sa meranim tlakov "za studena" (ano, olej ma 40 stupnov) nezisti.
Preto je urcita minimalna vola, pri ktorej aj pod zatazou ventil este zatvoreny je. 0.25mm za studena moze byt 0.03 za behu.
Tak som to myslel.

Takze meranie tlakov nehovori nic o tom, ci je vola este dostatocna. Ak uz budu tlaky zle, je prilis neskoro.

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 18.09.2014 09:54
od atxm
Jen pro doplnění - kolik jsou dotahovací momenty na vačkách, když už musí dolů??
Když je vůle menší, tak by mělo stačit přebroušení hrnečků na rovinné brusce (upnutí na magnet a má úběr po 0.001 mm) brousím tam nože do srovnávačky, takže bych to tipnul tak na 100,- za 1 ks...

Tohle mi trošku hlava nebere.. ale vlastně bere dneska nejsou mechanici, ale vyměnkáři :perfect:

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Napsal: 29.10.2014 21:22
od atxm
Ahoj, pár info. třeba to někomu pomůže.
Focus má 151 tis km.. sací ventily v pohodě výfuk 28-28 29-32 29-29 28-23 setin takže skoro všechny zaklepaný. Dvakrát jsem to měřil ... vačky mají cca 1-2 setiny házivost, tak záleží jesli spičky směřují nahoru nebo jsou trošku natočený.
Postupně jsem vyndal hrnečky, odstanil lehce bordel, změřil mikrometrem a zbousil stopkovou bruskou na sloupové vrtačce... cca 10 sekund trvala 1 setina. Je to pěkně tvrdý jako prase, ale za 40 minut to bylo hotové a teď je všude předepsaná vůle...