Ahojte.
Chcel by som sa podelit so situaciou ktora nastala po vymene vstrekovacov na danu temu -> nepravidelny chod pri volnobehu.
Auto: Mondeo TDCi 85 kW, r.v. 07/2004 M6
Vsetko sa zacalo s blikajucim zhavenim. Diagnostika (Fordiag) ukazala zapalovanie mimo tolerancnych hodnot.

- 1.jpg (16.52 KiB) Zobrazeno 8443 x
Vycital som C2i kody a naprogramoval znova vstrekovac 2 na 3-m valci. Blikajuce zhavenie zmyzlo a s nim aj nudzovy rezim. Ale ked uz sa hodilo auto do nudzoveho rezimu, tak koli niecomu.
Spravil som zaznam z diagnostiky pri beziacom motore. Zameral som sa na offset jednotlivych vstrekovacov a fuel demand. Vysledky su nasledovne:
- Offset (ja to chapem ako korekcia pri vstrekovani aby pri danom mnozstve paliva vstrekovaneho paliva do valca dochadzalo co k najdokonalejsiemu zapaleniu a horeniu zmesi, cim sa dosiahne tichsi chod motora (detonacie vo valci)) na 2-m a 3-m vstrekovaci ukazuju velke korekcie.
- Fuel demand (ja to chapem ako palivo potrebne na korektne zapalovanie podla jednotlivych snimacov – hlavne teda oda detonacneho snimaca) na 2-m vstrekovaci je menej a na 3-m vstrekovaci je viac ako na zvysku vstrekovacov.
CNS je Combustion Noise Sensor?
Potom som spravil prepadovy test. Po 4 minutach uz bola flasticka skoro plna prepadovou naftou na 3-m valci. Ani zvysok nevyzeral najlepsie, ale na danom valci to bolo velmi zle.

- 4.jpg (39.72 KiB) Zobrazeno 8438 x
Rozhodol som sa kupit 2 repasovane vstrekovace a riesit treti a stvrty valec, kedze tam bolo najviac nafty. Repasovane vstreky boli aj s testom so stolice s vygenerovanymi C2i kodmi. (predpokladam ze Hartridge stolica, lebo vygenerovany formular mal v lavom hornom rohu DELPHI znak).
Najprv som vymenil len jeden vstrekovac na 3-m valci. Vymenu som vykonal cisto ako sa len dalo a pri demontazi jednotlivych dielov som puzil uzavery proti znecisteniu (Delphi 9109-912). Dokladne som ocistil aj veko ventilov, tesnenie okolo vstrekovaca pred demontazou. Demontoval som vstrekovac (specialny kluc – predlzeny nadstavec 21 x 85 mm), zalozil novy, dotiahol momentovym klucom na 47 Nm (toto cislo mam z anglickych forumov, kde sa odvolavali na Haynes manual). Spätne som namontoval vsetky diely v opacnom poradi ako pri demontazi.
Nove C2i kody som zadaval podla navodu –> 2 vstrekovac = 3 valec
Po kodovani to pekne nastartovalo. Volnobezne otacky ked boli nieco nad minimom, tak chod bol plynuly, no akonahle ustalili, nepravidelne vynechaval motor. Nepravidelne tak, ze cuklo to 3x potom minute nic, potom zas 2-3x atd. Niekedy drzal otacky aj 2-3 minuty az potom zacuklo a potom nic. Isiel som sa previezt a z 5tich zrychleni 2x zacuklo pri 2800-3000 otackach.
Nasledne som spravil prepadovy test. Na volnobehu to cukalo sem tam a pri 3000 otackach tiez.
- Ako vidime na tretom valci je menej prepadovej nafty, ale napriek tomu, ze repasovany vstrekovac, tak nad limitom. Vtedy som si myslel ze je zly vstrekovac alebo kody su zle.
Spravil som 130 km na dialnici. Tah mal plynuly, ani raz nezavahal, resp. som to nezacitil. No po jazde volnobeh bol znova nepravidelny, dokonca frekventovanejsi.
Na diagnostike to vyzeralo takto:
- Fuel demand na druhom vstrekovaci boli take nizke az poziadavky klesli na 0, cize vobec tam ako keby nechcel palivo vstreknut.
Rozhodol som sa vymenit repasovany vstrekovac za povodny. Demontoval som repasovany, zalozil povodny, nakodoval a nastartoval. Nepravidelny chod zmyzol, v celom spektre otacok. Namerane hodnoty v diagnostike vyzerali takto:
- Offset na 2-m vstrekovaci okolo 0 (rucicka sa hybala). Na 3-m vstrekovaci sa tiez upravil offset ale zato na 4-m vstrekovaci oproti prvemu meraniu ukazoval ine hodnoty.
Spravil som 220 km, na dialnici bez problemov. Ziadne cukanie. Ale silne klepanie bolo pocut ked bol motor studeny (vonku -3) a ked bol zohriaty v mestskom cykle.
Potom som spravil prepadovy test. Bez zavahania na volnobehu ani pri vyssich otackach. Vysledok:
- Podla testu na tretom valci vstrekovac KO.
pokracovanie nizsie...