Špatné teplé starty - čím to může být?
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 12.09.2012 07:46
- Bydliště: Holice - Pardubický kraj
Špatné teplé starty - čím to může být?
Ahoj chlapi, jsem šťastým majitelem FoFo Mk1 2003 s motorem Zetec 1.6, najeto cca 200 tisíc. Auto mám 2 roky a celou dobu se potýkám se zajímavou "závadou". Když je teplo (čím víc nad nulou, tím je to horší), motor dost špatně startuje. Musím ho točit třeba i 4-5 vteřin a i když naskočí, má ze začátku dost nepravidelný chod. Když je -20, motor naskočí ihned, jen na ťuknutí a od začátku jde krásně pravidelně.
Už se mi na to dívalo hodně mechaniků a nikdo na nic nepřišel (krom nabídky výměny všeho co je napadlo), ale vyměnit všechno umím taky. Měnily se jen svíčky, byly tam originál Motorcraft, teď jsou tam nějaké s platinovými elektrodami, ale problém to nevyřešilo. Taky mám vyčištěný volnoběžný ventil, ale to mělo asi jen placebo efekt.
Jedna teorie byla, že protékají vstřiky. Když auto stojí, lišta je pod tlakem a do válců se dostane benzín. V zimě to je k užitku, proto naskočí bez problémů, ale v létě to takhle zlobí. Je to možné?
Všiml jsem si, že když je třeba 20 nad nulou a čekám že motor nebude startovat, stačí ho krátce protočit, chvíli počkat a pak chytne líp.
Když jedu z kopce se zařazenou pětkou tak 80-90, všiml jsem si, že aktuální spotřeba není 0, ale třeba 1l/100km, nemohlo by to s tím mít souvislost?
Nevíte někdo co by s tím mohlo být? Mám možnost si půjčit Fordiag, ale potřeboval bych návod pro tupouna co tam měřit Dík moc za každý nápad.
Už se mi na to dívalo hodně mechaniků a nikdo na nic nepřišel (krom nabídky výměny všeho co je napadlo), ale vyměnit všechno umím taky. Měnily se jen svíčky, byly tam originál Motorcraft, teď jsou tam nějaké s platinovými elektrodami, ale problém to nevyřešilo. Taky mám vyčištěný volnoběžný ventil, ale to mělo asi jen placebo efekt.
Jedna teorie byla, že protékají vstřiky. Když auto stojí, lišta je pod tlakem a do válců se dostane benzín. V zimě to je k užitku, proto naskočí bez problémů, ale v létě to takhle zlobí. Je to možné?
Všiml jsem si, že když je třeba 20 nad nulou a čekám že motor nebude startovat, stačí ho krátce protočit, chvíli počkat a pak chytne líp.
Když jedu z kopce se zařazenou pětkou tak 80-90, všiml jsem si, že aktuální spotřeba není 0, ale třeba 1l/100km, nemohlo by to s tím mít souvislost?
Nevíte někdo co by s tím mohlo být? Mám možnost si půjčit Fordiag, ale potřeboval bych návod pro tupouna co tam měřit Dík moc za každý nápad.
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Ta spotreba s tim nema co delat, zalezi jakej je to kopec apod.
Taky jsem mival tyhle problemy na stary 1.6ce a nikdy jsem to nevyresil.
Taky jsem mival tyhle problemy na stary 1.6ce a nikdy jsem to nevyresil.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13092
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Jednotka přestává dávat palivo až někde od 2500 otáček nahoru, při brzdění motorem.
Pokud "teče" benzín do válce, tak než nastartuješ, vytáhni libovolnou svíčku a dovnitř strč třeba kousek vaty namotaný na špejli. Jestli bude mokrý od benzínu. I když toho benzínu by tam musela být aspoň velká štamprle v každém válci, aby to mělo nějaký vliv.
edit: odkud jsi?( doplnit bydliště do podpisu). Někde se mi tu válela celá lišta, tak by se dala domluvit zápůjčka na zkoušku, ale poštou se mi to posílat nechce.
Pokud "teče" benzín do válce, tak než nastartuješ, vytáhni libovolnou svíčku a dovnitř strč třeba kousek vaty namotaný na špejli. Jestli bude mokrý od benzínu. I když toho benzínu by tam musela být aspoň velká štamprle v každém válci, aby to mělo nějaký vliv.
edit: odkud jsi?( doplnit bydliště do podpisu). Někde se mi tu válela celá lišta, tak by se dala domluvit zápůjčka na zkoušku, ale poštou se mi to posílat nechce.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Je třeba nově načíst ŘJ. Tato podobná vada je i u prvních typů 1,8 a 2,0L trojkové řady Mondea, kdy po bezproblémovém startu a ujetí jen 2 km je pak problematický nový start. ŘJ vyhodnotí zahřátý motor a přestane dávat povel pro bohatší směs, přitom je na pracovní teplotě jen v místě čidla . Mě to dělá taky ale Wizi, když ještě měl mondeo načetl nově ŘJ a měl pro problému.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 12.09.2012 07:46
- Bydliště: Holice - Pardubický kraj
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Díky za nápady, dneska jsem se dočetl, že když se při startu zmáčkne plyn na podlahu, ECU nedává do válců benzín a je to přesně pro případy, když je to "uchalastané".
Tak jsem to zkusil (startoval jsem asi 6x s pauzami víc jak hodinu):
1) plyn na podlahu
2) klíček do startovací polohy
3) po cca vteřině točení motorem jsem plynový pedál pustil
4) chytlo to ihned a naprosto krásně!
Vypadá to opravdu na ty vstřiky, ale do Třince to mám fakt daleko a nic se mi do motoru moc strkat nechce Šlo mi o to, jestli je ta závada aspoň teoreticky možná. Nedají se vstřiky nějak zrepasovat/přetěsnit?
ballu:
Minule jsem ještě nenapsal, že když motor startuju třeba jen po 10 minutách klidu, chytne taky bez problémů, to by opět napovídalo té diagnóze se vstřiky. Jestli to dobře chápu, tak u Mondea to bylo přesně obráceně - 1. start OK a následný už s problémy.
Mimochodem, co myslíš pod pojmem "načíst ŘJ"?
Tak jsem to zkusil (startoval jsem asi 6x s pauzami víc jak hodinu):
1) plyn na podlahu
2) klíček do startovací polohy
3) po cca vteřině točení motorem jsem plynový pedál pustil
4) chytlo to ihned a naprosto krásně!
Vypadá to opravdu na ty vstřiky, ale do Třince to mám fakt daleko a nic se mi do motoru moc strkat nechce Šlo mi o to, jestli je ta závada aspoň teoreticky možná. Nedají se vstřiky nějak zrepasovat/přetěsnit?
ballu:
Minule jsem ještě nenapsal, že když motor startuju třeba jen po 10 minutách klidu, chytne taky bez problémů, to by opět napovídalo té diagnóze se vstřiky. Jestli to dobře chápu, tak u Mondea to bylo přesně obráceně - 1. start OK a následný už s problémy.
Mimochodem, co myslíš pod pojmem "načíst ŘJ"?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Vypnutý motor po jízdě, kdy je prohřát, taky mě chytá na drc, ale tu jde třeba o ranní start, kdy pak popojedu 2 km k první trafice s novinama. Pak tento nový start je problematický, jelikož není ještě celý motor stejnoměrně prohřát a ŘJ na popud teplotního čidla sníží bohatost směsy. Nové načtení ŘJ spočívá v tom, že přes kabel vymažou veškerá data a nahrají novější verzi s novéma mapama, kde již táto chybička není.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 12.09.2012 07:46
- Bydliště: Holice - Pardubický kraj
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Tak s tím problém nemám, když jen popojedu pár metrů a motor se ani trochu neohřeje, chytne to pak bez problémů. Ale mapy jsem měl taky trochu divoký, i když to bylo možná volnoběžným ventilem.
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Přesunuto. Příště lépe hledej, kam dotaz umístit, nehledě na to, že podobných témat je tam již založených dost.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1097
- Registrován: 25.02.2014 21:11
- Bydliště: Letovice
Re: Špatné teplé starty - čím to může být?
Někdo z okolí Brna, kdo by uměl přehrát ŘJ?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů