Závada motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
meridius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Závada motoru

Příspěvek od meridius » 02.05.2007 19:14

Prosím o radu, při jízdě začaly náhle svítit tři kontrolky (ABS, Olej, třetí nevím, autem jela přítelkyně), po cca 4s přestal jít motor. Nelze nastartovat. Koukal jsem do palivového filtru a je bez nafty. Je možné, že odešlo čerpadlo? Měněno zhruba před 1 rokem:-(. Pokud vím tak čerpadlo je ale za palivovým filtrem. Předem děkuji za radu. Jde mi o to jestli to může být lehká závada, nebo si mám připravit peněženku:-).
<strong>Ford Focus Ghia 1.8TDDi, 66kW, r.v.1999</strong>

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 02.05.2007 19:33

To, ze nejde cerpadlo nemusi byt zrovna jen to, ze "odeslo". Treba k nemu jen nejde proud. Nevim, jak v dieslech, ale v benzinakach je vypinac pro vypnuti cerpadla v pripade nehody, ktery by mohl byt vypadly. Viz navod.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.05.2007 20:45

Otresovy vypinac paliva je jen u benzinu.
Mas v nadrzi naftu? Myslim, ze ve vstrikovacim cerpadle je i podavaci cerpadlo, ktere nasava naftu z nadrze, vstrikovaci potom dale vytvari potrebny tlak. Pokud mas v nadrzi naftu, tak zkus jako 1. zalit palivovy filtr naftou do plna a proved startovani delsi nez normalne - asi i dele nez 1/2 minuty. Pokud cerpadlo funguje, tak by se melo podarit nastartovat. Pokud ne, tak muzes mit silne zavzdusnenou palivovou soustavu a v nejhorsim pripade vadne cerpadlo - teda vetsinou jeho elektronickou jednotku, jak pise Foki.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
meridius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od meridius » 02.05.2007 21:00

Naftu v nádrži mám :). Při pokusu znovu nastartovat nešel ani startér, pouze v něm cvakalo. Určí diagnostika přesnou závadu?

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 02.05.2007 21:11

To tedy vypada spise na zavadu v elektrice. A svetla Ti sviti (naplno) a nepohasnou pri pokusu startovat? Nemrskaji se pri startovani rucicky? Sterace stiraji?
Bud mas vybitou baterku, tak svetla pohasnou (a to dost) pri startovani. Ale spise bych to videl na uvolneny kabel od baterky nebo spatne ukostreni. Pokud nerozumis elektrice, tak si radeji pozvi nekoho, kdo se vyzna.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
meridius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od meridius » 02.05.2007 21:19

Ano svítí všechny kontrolky, ručičky lítají. Světla jsem nezkoušel, ale el. stahování oken a zrcátek funguje. Divné ale je, že pokud bude závada v elektrice, proč je prázdný palivový filtr...

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.05.2007 22:17

Takze jedno po druhem.
1) kontrola baterky nebo hned zkusit jinou, treba jen pripojit paralelne startovacimi kabely (propojeni je v "Jak na to?"
2) zaliti filtru a pokus o nastartovani
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
meridius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od meridius » 02.05.2007 22:21

Ok vyzkouším, bohužel až v pátek, zítra jsem celý den v práci. Každopádně velice děkuji za rady.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 03.05.2007 10:32

Odesel ti nejspis alternator nebo baterka nebo oboji :wink: Pokud klekla uplne, tak by mohl zdechnout i motor. A ze nejde startovat a cvakaji jenom relatka to jenom potvrzuje :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
meridius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od meridius » 04.05.2007 08:27

Včera přítelkyně zkoušela nastartovat a normálně nastartovala :). Nic nesvítí vše se tváří normalně, akorát jde o to co bylo příčinou abych zase někde nezůstal :).

Uživatelský avatar
MartinFocus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Vypínač

Příspěvek od MartinFocus » 04.05.2007 10:10

pelen píše:Otresovy vypinac paliva je jen u benzinu.
Mas v nadrzi naftu? Myslim, ze ve vstrikovacim cerpadle je i podavaci cerpadlo, ktere nasava naftu z nadrze, vstrikovaci potom dale vytvari potrebny tlak. Pokud mas v nadrzi naftu, tak zkus jako 1. zalit palivovy filtr naftou do plna a proved startovani delsi nez normalne - asi i dele nez 1/2 minuty. Pokud cerpadlo funguje, tak by se melo podarit nastartovat. Pokud ne, tak muzes mit silne zavzdusnenou palivovou soustavu a v nejhorsim pripade vadne cerpadlo - teda vetsinou jeho elektronickou jednotku, jak pise Foki.

Jestli myslíš takovou tu páčku, která je u spolujezdce ve výši lýtek na pravé straně :D . V návodu o ní píšou jako o nouzovém vypínači přívodu paliva, nebo tak nějak, tak ho mají i TDDI 8) . Já ho tam mám. 8O
Focus Combi, 1,8 tddi, GHIA, r.v. 2000

Obrázek

Uživatelský avatar
bjuty
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 987
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bjuty » 04.05.2007 10:44

pelen píše:Otresovy vypinac paliva je jen u benzinu.
Mas v nadrzi naftu? Myslim, ze ve vstrikovacim cerpadle je i podavaci cerpadlo, ktere nasava naftu z nadrze, vstrikovaci potom dale vytvari potrebny tlak. Pokud mas v nadrzi naftu, tak zkus jako 1. zalit palivovy filtr naftou do plna a proved startovani delsi nez normalne - asi i dele nez 1/2 minuty. Pokud cerpadlo funguje, tak by se melo podarit nastartovat. Pokud ne, tak muzes mit silne zavzdusnenou palivovou soustavu a v nejhorsim pripade vadne cerpadlo - teda vetsinou jeho elektronickou jednotku, jak pise Foki.
Já "otřesový" vypínač mám. :)
Mondeo GHIA, kombi, black, 2.0 TDCi, 96kW, 2005

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 04.05.2007 13:37

chyba na diagnostice by mela zustat ulozena
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.05.2007 18:14

foki píše:chyba na diagnostice by mela zustat ulozena
to Meridius:
To zunamena, ze diagnostika precte, co se stalo, ze motor nenaskocil, i kdyz ted normalne startujes.
Ja zase zadny otresovy vypinac paliva nemam. Byl jsem ted schvalne v aute a sahnul jsem do te diry pro packu tak hluboko, ze jsem mel potize prst vytahnout.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 05.05.2007 14:05

Ja tam taky zadny spinac nemam, uz jsme o tom nekde debatovali a nikdo se nepriznal, ze ho tam ma 8O
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host