Mozno by to aj slo. Ale iba po technickej stranke. Prevodovky su ale vyskladane inak :
Prevod 2.0i 1.6TDCI pre porovnanie 1.4i, 1.6i, TiVCT, 18i
1----- 3.67--- 3.80--- 3.58
2----- 2.14--- 2.05--- 2.04
3----- 1.46--- 1.35--- 1.41
4----- 1.03--- 0.92--- 1.11
5----- 0.81--- 0.72--- 0.88
diferak 4.06 3.41 4.06
Vysledkom by bola dynamika 2.0i asi tak na urovni 1.6i
(EDIT : toto nie je celkom pravda, kuk nizsie), pricom spotreba by vobec nemusela ist dolu, mohla by dokonca stupnut. To by sa dalo ale usudit az z grafu BSFC pre 2.0i, bohuzial ho nemam. Ked budem mat cas, skusim urobit simulaciu dynamiky 2.0i so standardnou a dieslovou MTX75, diferak pouzijem z benzinovej.
EDIT 1 :
Simulacia zrychlovania 50 - 150, zaciatok na dvojke
1.6i - 24.9s
2.0i standard 18.1s
2.0i diesel MTX 18.6s - moje obrovske prekvapenie, toto som necakal
EDIT 2 :
50-100, zaciatok na dvojke
1.6i - 7.8
2.0i std - 6.2
2.0i dMTX - 6.3 - kua, to je dooobreeee, zacina ma to zaujimat viac, nez je zdrave
EDIT 3 :
80 - 120 na stvorke
1.6i - 10.3
2.0i std - 9.5
2.0i dMTX - 11.1 tfuuuuj !!! Tak toto nieeee !!!
Pre zaujimavost 2.0TDCI 6.6 sekundy
1.6i 8.3, 2.0i std 6.2 - toto ale na trojke, co je zaujimavy dokaz, ze sikovny sofer s 2.0i porazi 2.0TDCI.
EDIT 4 :
Tah na patke pri 90 km/h a kolesach 205/55 R16:
1.6i - 1320 N
2.0i std - 1494 N
2.0i dMTX - 1266 N
Z uvedeneho vyplyva, ze 2.0i s diesel MTX by podradoval uz v mensich kopcoch, ako 1.6i (!!!)
EDIT 5 :
Simulacia maximalky :
1.6i - 183 km/h
2.0i std - 205 km/h
2.0i dMTX - 199 km/h -

hmmm, kde som urobil chybu, ked som dal dieslovu prevodovku za benzinovu ?
Zaver :
Ja do svojho 2.0i dieslovu MTX nechcem. O znizeni spotreby totiz pochybujem, keby aj bolo, tak je rozdiel tak maly, ze navratnost takejto investicie je dlhsia, ako moja ochota vlastnit FFII 2.0i. Prijal by som ale ine - do FFII 2.0i sestkvalt z Mondea III 1.8 96 kW SCi...
EDIT 6 :
Do prilohy prikladam charakteristiku 2.0i, z nej je zrejme, ze toho krutiaku je v oblasti od 2500 do 3500 cca 170 - 175 Nm.