Stránka 1 z 2

Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 10:27
od kratales
Ahoj klubáci,

chtěl bych Vás poprosit o radu. Teď když jsou nižší teploty, tak auto začalo docela dost kouřít. Myslím si, že olej spalován není (kouř z výfuku nesmrdí po spáleném oleji) a vodu to také nebere. Spotřeba oleje je cca. 0,3l/1000km. Z pohledu laika bych řekl, že by to mohlo být těsnění pod hlavou, ale to by se ztrácela voda, nebo se pletu?

Motor: Zetec 1.6 16V, 74kW

Nevíte tedy čím by to mohlo být?

Mnohokrát děkuji.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 12:01
od rromann
No 0.3l/1000km je sakra dost, takže ti to olej žere. Mohly by to být simeringy na ventilech.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 12:11
od kratales
No tak předchozí motor mi bral 1 - 1,5l/1000km, tak tuhle spotřebu beru jako ok. Navíc dnes u nových aut je i v manuálu napsáno, že 1l/1000km je ok. Tak 0,3l/1000km mi přijde jako ok.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 12:20
od rromann
Neříkej že když od výměny do výměny (15000km) doliješ 4,5l, přijde ti to OK ? U předchozího motoru teda 15-22,5l mezi výměnami :nixw:

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 12:22
od kratales
Tak jo přijde mi to ok. To je dle mého názoru běžné, že starší motory si prostě něco malinko vezmou. Ale třeba jen žiju v omylu a nebo je to u tohoto motoru jinak. A jak prosím zjistím, jestli se jedná o ty simeringy na ventilech?

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 12:57
od stano.
To mozu byt aj piestne kruzky. Predpokladam, ze mas auto z bazaru. Stav kilometrov bude ma 99,9% znacne vyssi. 1.4 a 1.6 (hlavne 1.6) motory pri vyssom najazde brali olej, to je ich choroba/vlastnost.

0.3l/1000km je dost. Ale nic strasne. Dymit to kvoli tomu nebude.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 13:02
od kratales
Jojo auto mám z bazaru, ale motor mám asi před 2 měsíci měněný za motor s tacho 140tis. km. Také si nemyslím, že by to kvůli tak nízké spotřebě oleje tolik hulilo.

Jinak děkuji za rady a za odpovědi.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 13:59
od miki21
Sledovat hladinu oleje a chl. kapaliny a případně při příští výměně přejít na 5w40 (pokud se tak již nestalo).
Ono když jsou ty nižší teploty, tak i ta pára z výfuku je líp vidět.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 14:20
od gargulakj
Já myslím že je to klasické kouření co je každým benziňákem v zimě a vy ho tu vyplašíte že má KO motor :palec_dolu:

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 15:12
od kratales
Mockrát Vám děkuji za odpovědi :)

Jo vypadá to jako pára bez oleje. Akorát té páry je dost, kouří to jak několik favoritů vedle sebe. A co sleduji ostatní Fíky, tak ty jsou v pohodě.

Ještě mě napadá jestli to nemůže souviset s výfukem. Auto má teď poslední 2 měsíce takovej mírně hlasitější a hlubší zvuk, myslím, že bude někde u katalizátoru dirka.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 15:47
od VH123
Kouří to pořád nebo jen těsně po nastartování? Nemůže to být vodní pára z kondenzátu v tlumiči než se celý výfuk pořádně prohřeje? Ale 3 deci na 1000 km jsou docela dost.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 07.11.2013 15:49
od kratales
Kouří to stále, nevšiml jsem si, že by to zakouřilo víc po nastartování.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 09.11.2013 01:30
od Abrc
kouri mi taky ale jen chvilku,cca nez se zahreje motor,ujedu proste 5km a uz ne.jinak me kdyz vzal cca 0,4l po cca 10 000 tak jsem se zdesil :F.

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 09.11.2013 13:36
od Dingo-zetec se
za chladnych ran a pod 10°c ti para z vyfuku pojde hlavne pri studenom aj mierne zohriatom motore,
ja som nedavno isiel podvecer mestom stojim v kolone na semafore a dymili sme asi desat aut a to akoze dost :D

Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V

Napsal: 23.12.2013 13:39
od kratales
Ahoj,

tak mám znovu dotaz ke kouřivosti auta. Dnes je cca. 3°C a auto stále kouří i když je motor prohřátý. Nějak se mi to nelíbí, tak přikládám video. Můžete to prosím nějak zhodnotit? Spotřeba oleje je zhruba kolem 0,3 - 0,4l/1000km, voda se neztrácí. Bohužel první motor mi odešel zhruba po 160tis. km a současný motor mám v autě tak 4 měsíce a měl by mít najeto 140tis. km, ale zřejmě bude mít víc.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N7mTioRrLLM[/youtube]