Stránka 1 z 2

Razeni obecne

Napsal: 03.11.2013 15:56
od C4R3W
V posledni dobe jsem se (ani nevim proc) zameril na to, jak ruzni lide radi. At taxikari nebo ridici s mokrym ridicakem, prijde mi, ze spousta lidi praci s pedaly a saltpakou absolutne neovlada:

- prudke razeni pres odpor synchronizace
- rychle pousteni spojky pri razeni nahoru
- rychle pousteni spojky/nesrovnani otacek pri razeni dolu
- razeni jednicky v rychlostech kolem 20 km/h (a samozrejme bez meziplynu)

A proto se ptam: jsem uchyl, kdyz nahoru radim pomalu (zejmena u 1.0 EB s jeho pomalym padanim otacek je to skoro nutnost*), podrazuji jen a pouze s falesnym meziplynem, aby se srovnaly otacky a motor se neroztacel pres spojku, a, pokud uz skutecne potrebuji zaradit jednicku za jizdy, pouzivam poctivy meziplyn?

Muzete to vzit jako anketu, podelit se o sve zkusenosti, dojmy a nazory :) Neco jsme rozebirali na obecnem vlaknu o 1.0 EB, ale myslim, ze by si to zaslouzilo vlastni vlakno. Hledal jsem k tematu neco na foru, ale obvykle se toho diskutujici dotykaji jen v tematech o dvouhmotovem setrvacniku nebo o nejakem konkretnim problemu s prevodovkou.

* Myslim, ze na rychle razeni nahoru mame my, trivalcovi fetisiste, sve techniky :)

Re: Razeni obecne

Napsal: 03.11.2013 17:48
od mikki
zřejmě jsi jezdil na vojně s Pv3s :D

Re: Razeni obecne

Napsal: 03.11.2013 20:18
od phofy
Když řadím nahoru, tak taky řadím pomalu, to musím závodit, nebo rychle jet abych řadil rychle.
Když podřazuju, tak s falešným meziplynem :mrgreen: Jedničku dávám hodně výjměčně z hodně prudkýho kopce a s meziplynem, většinou ze 2ky dám rovnou N
Jo některý lidi bych fackoval za styl řazení a jízdy

Re: Razeni obecne

Napsal: 03.11.2013 20:58
od C4R3W
mikki píše:zřejmě jsi jezdil na vojně s Pv3s :D
:D Ja jsem prvni rocnik, kterymu se vojna vyhla! Resp. ne prvni, ale posledni, co musel - akorat jsem byl jeste na stredni, takze klika :D

Phofy: Aspon nejsem sam :) Jj, o prazdninach jsem byl kripl na jednu nohu a pri jedny ceste, kdy ridil nekdo jinej, me to normalne bolelo za ty synchrony :D

Re: Razeni obecne

Napsal: 03.11.2013 21:09
od 321910336
nahoru rychle jinak to při pouštění spojky cuká, nevím proč. dolů s meziplynem, bez toho už si to nedokážu představit

Re: Razeni obecne

Napsal: 03.11.2013 21:30
od hunger
Poslední dobou mě řazení dost se..., tak řadím pouze 2 rychlosti ve městě, 2 a z tý rovnou na 4 :D

Re: Razeni obecne

Napsal: 08.11.2013 23:51
od C4R3W
A zdalipak jste si, majitele FoFo3, vsimli, ze kdyz date pri podrazeni falesnej meziplyn, elektronika vam pomaha? :) Neni to vzdycky, je potreba se zhruba trefit do otacek (kdyz se clovek fakt netrefi, nepomuze mu nic), ale vetsinou se mi dari pred pustenim spojky proslapnout plyn a otacky vyskoci uplne presne tam, kde byt maji, takze se pri samotnym uvolneni pedalu rucicka otackomeru ani nehne...

Re: Razeni obecne

Napsal: 24.11.2013 21:59
od C4R3W
Jedna neprijemna vlastnost 1.0 EB - minimalizovane vnitrni odpory jsou sice fajn vec, ale pri potrebe rychleho vytaceni a razeni je to peklo. Napriklad dvojka vytocena k 6000 rpm pri potrebe razantniho zrychleni a nasledne prerazeni na trojku se odviji nasledovne:

Bud proste rychle preradim, ale diky pomalymu padani otacek jsou pri pousteni spojky stale o 1500-2000 vys, nez by bylo zahodno (a to i presto, ze sundam nohu z plynu treba o vterinu driv, nez slapnu na spojku), takze to s autem skubne a spojka z toho moc nadsena nebude. Nebo si pockam, nez sklesaji, ale to trva klidne 5 vterin...

Samozrejme tohle je extrem, normalne 2ku do 6000 rpm nevytacim a i pri hodne svizny akceleraci staci, kdyz jde noha z plynu o pul vteriny driv, nez slapu na spojku, ale i tak...

Nekdo nejake zkusenosti nebo komentare?:)

Re: Razeni obecne

Napsal: 24.11.2013 22:09
od enjoy
Tak ony ty podržené otáčky jsou vlastně pro akceleraci dobře, přece se při řazení nahoru nechceš sbírat zase z nižších otáček. A co na to řekne spojka? Snad to občas vydrží ne? Musel by si být extra velký prase, aby si jí ublížil.

Re: Razeni obecne

Napsal: 24.11.2013 22:48
od C4R3W
Ze ty otacky neletej dolu okamzite je dobre, diky tomu se radi krasne plynule, ale v popisovanym pripade je ten rozdil fakt dost velkej (otacky treba porad visej kolem 5000rpm, ale po pusteni spojky to spadne na 3500rpm). Spojka to urcite vydrzi, pokud tak clovek nejezdi porad - ten motor je pomerne lehkej, takze zpomalit ho neda takovou praci. Dulezity je akorat ten zlomek vteriny pockat, aby aspon ze setrvacnosti jeste nefoukalo turbo. Pak by uz neslo jen o pribrzdeni motoru pres spojku, ale jeste by se to pralo s jeho tahem.

Re: Razeni obecne

Napsal: 25.11.2013 07:53
od stano.
Turbo z toho vynechaj! :D
Ale vazne. Ak vytocit motor na 6000ot/min a roztoci aj turbo na niekolko stotisic otacok a ty zrazu pustis plyn a stlacis spojku, okamzite zavrie skrtiacu klapku. A je jedno co dalej robis s otackami motora a ako padaju (neratam rozdiel prietoku vzduchu medzi 1000ot/min a 3000ot/min, ktory je pri nezatazenom motore maly a v takomto pripade nepodstatny). Prave preto benzinove preplnovane motory maju tzv BOV ventil, ktory tento pretlak medzi turbom a skrtiacou klapkou prepusti. Stare auta ho mali mechanicky, dnesne elektronicky. Niekedy sa tam dava aj "pistalka" - to je to odfuknutie alebo zapiskanie pri preradeni u niektorych hlavne sportovych aut.

Re: Razeni obecne

Napsal: 25.11.2013 08:04
od smoula
Ad rychlé řazení nahoru- tak pokud jedu rychle, tak jinak, než rychle řadit nejde ne? Ale auto mi necuká nic, tak snad to dělám správně.

Ad podřazování dolů - dělám to přes between gas, ten falešný, prošlápnu plyn, at srovnám otáčky a pustím spojku. Už to mám vcelku naučené, takže auto necuká nic.

Ad řazení jedničky - jestli tam mám dát dvojku, a úplně slyšet jak se to auto nelíbí, tak radši prošlápnu plyn, hodím tam jedničku a pustím spojku, a můžu i okamžitě vystřelit.

Tuhle sem auto pučil kamarádovi, úplně jsem trpěl a ještě, že to bylo jen tak na 2-3km, to řazení bylo šílené :palec_dolu: :| :evil:

Re: Razeni obecne

Napsal: 25.11.2013 08:06
od smoula
hunger píše:Poslední dobou mě řazení dost se..., tak řadím pouze 2 rychlosti ve městě, 2 a z tý rovnou na 4 :D
Auto tě musí milovat :roll: Jsi normální? Asi moc nejsi...

Re: Razeni obecne

Napsal: 25.11.2013 08:14
od hunger
Ano jsem normální narozdíl od tebe, auto beru jako věc, ono slouží me ne ja jemu... Nemazlim se s nim jako ty, je mi úplně jestli me miluje...

Re: Razeni obecne

Napsal: 25.11.2013 08:18
od smoula
Nejsi normální. Nevážíš si věcí! :wink: Ono ta jednička v autě asi nebude jen tak, ne?