Freies Fahren in Lausitzring (D) 2013
... nechtěně Top Gear Track Day Challenge po česku.
Právě jsem se vrátil z východního Německa. V uších mi zní album Achtung Baby hudební skupiny U2. V myšlenkách se vracím o pár hodin zpět. Stojím u Charlieho Checkpointu a dívám se na pozůstatky Berlínské zdi, nenáviděného symbolu generace mých rodičů. Stojím na pomyslné čáře východního a západního světa. Prožívám bláznivou neplánovanou, ale nezaměnitelnou noc. Možná se ptáte, proč začínám své vyprávění o dalším motoristickém zážitku takto! Někdy se stávají nedomyšlené bláznivé výlety ještě bláznivější. Ráno vyjíždíme s osvědčeným parťákem Scarym a Martinou z Prahy. Oblečen do posledního módního výstřelku, trička Qatar M-Sport teamu. Blembák, pár eur a cestovního průvodce balím sebou. Sedám si do vozu, kurtuji se závodními pásy. Přepínám obrátky závitů mozku na stav „racing“. Navigaci a správnou volbu trasy předávám do druhého vozu. Příští zastávka moderní východoněmecký okruh Lausitzring, perla dederónů.
Okruh vznikl koncem 90let minulého století na poput dynamicky se rozvíjejícího se severoamerického formulového šampionátu CART. Expanze do Evropy a Asie byla nevyhnutelná. Stávající evropské přírodní okruhy nevyhovující, čímž vznikl prostor pro vybudování nového oválného autodromu s vnitřní dráhou.
Ohlušující řev se jeví vedle mne. To může být jedině Chevy motor v NASCARu. Zavírám okno. Výfukové laufy vydávají zvuky jedovaté jak májský šíp. A je odmáváno! Vystřeluji do zaváděcího kola jak z praku. Bičuji pravou nohou pedál plynu čímž uvádím rychlé oře pod kapotou do obrátek a zároveň ctihodné dámy u trati do pokušení. Přilepen na přede-mnou jedoucí vůz. Stínuji jeho stopu. Ve vnitřní oblasti okruhu se jej držím jako klíště. Bohužel v prvním delším rovném úseku se mu úspěšně daří mne setřást. Tam citelně zaostávám. Souboj je ztracen. Nulový trénink na počítači si vybírá svou daň. Brzdné body spíše tipuji. Při nájezdu do první šikany následujícího kola prováhám správné místo k zpomalení. Děsím se! Zřejmě i nějaký ten vlas mi z vysokého čela vypadl. Letmý pohled vedle sebe ukazuje zadní světla BMW 318i E30 přes příliš optimisticky driftujícího Turka blížící se až nebezpečně rychle do míst, kde se zrovna nacházím. Adrenalin v krvi prudce stoupá. Nezbývá než fandit. O decimetry se míjíme. Pouštím toho … před sebe, aby se mu zadohrab spakoval o pár zatáček dále, ale už bez mé účasti. Získávám v řízení šerbelu opět potřebnou jistotu. Dostávám se do rytmu. Koordinace pohybů rukou na volantu a nohou na pedálech tvoří symfonii harmonického orchestru. Auto na limitu přilnavosti se jemně smýká. Radost z pěkné jízdy mi nic nekazí. Najíždím do poslední zatáčky před cílem. Klopené. Nechávám se vynést odstředivou silou na vnějšek. Je to zvláštní pocit, jako na centrifuze. Další kolo již nepřibude. Šachovnicová vlajka značí konec jízdy. Děkujeme za zážitek. Bylo to zase něco nového a jiného.
Co s načatým odpolednem? Zpět domů se nám ještě nechce. Proč nezajed do Berlína vzniká návrh! V cupu letu studuji průvodce, zatímco Scary vybírá nejlepší místo P+R parkovaní se zastávkou metra.
Na známé ulici Unter den Linden dávám pác přerostlému chlupatému medvědovi, maskotu města. Tvářím se u toho „Německy s úsměvem“. Profesorka němčiny z gymplu by ze mě měla jistě radost. Pod Braniborskou bránou lidí jako smetí. Bez vstupenky nikam! Tohle bude velká párty pomyslím si. Nicméně kvůli té zde nejsme. Ani nevíme oč se jedná. A proto ideme dalej.
O pár desítek minut později nastupujeme do U-Bahnu. Vlaku směřujícího na Französische Straße. Ale co pak? Jedeme opačně. Že by to byl špatný vlak? Na následující zastávce přesedáme do jiného, abychom se dostali ještě o kus dále od místa kam jsme plánovali dojet. Impozantní. Jezdí tudy vlaky i na druhou stranu? Systém Berlínského metra bývá občas poněkud zvláštní. Kde jen to udělali soudruzi z DDR chybu? Až třetí pokus nám konečně vychází. To aby se v tom muslim vyznal, říkám si nahlas od plic.
Ráno se řítíme zpět. Poloprázdná dálnice nám nedá spát. K čertu s jízdou na spotřebu. Bez dlouhého pobízení trápíme stroje na maximálními rychlostmi. Řádíme na třinácte jak smyslu zbavení. Tradiční metr soustružníku s Audi se povážlivě protahuje. Pantátové a manažeři s Porsche přebírají pravý jízdní pruh i proto pokračujeme dále vstříc Drážďanům a státním hranicím nebývale kvapně.
Až teď po dojezdu mi vlastně dochází, jak moc se náš výlet podobal Track Day Challenge britského seskupení Top Gearu. Dokonce i bavorské občany holdující rezavému moku jsme měli také. Braniborský Oktoberfest připadl na tohle, „naše“, podzimní datum. Co dodat? Snad jen Viel spass und gutten apetit.
Fotogalerie z Lausitzringu zde:
http://janhavlat.rajce.idnes.cz/Freies_ ... 5.10.2013/
Fotogalerie z cesty zde:
http://janhavlat.rajce.idnes.cz/Berlin% ... 6.10.2013/
Odkaz na TopGear Track Day Challenge zde:
http://www.youtube.com/watch?v=XG1K-1Zq290
Freies Fahren in Lausitzring (D) 2013
- Johnik
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 29.06.2009 17:09
- Bydliště: Už zase v teple domova
Freies Fahren in Lausitzring (D) 2013
Příspěvek od Johnik » 15.10.2013 22:38
Ford Puma 1.7VCT
Ford Mondeo II 1.8
Fotogalerie z motoristických akcí
Videogalerie z motoristických akcí
https://www.STDRIVERS.cz
Ford Mondeo II 1.8
Fotogalerie z motoristických akcí
Videogalerie z motoristických akcí
https://www.STDRIVERS.cz
Přejít na
- Vše o klubu a fóru
- ↳ Jak na fórum
- ↳ Klub
- ↳ Poznej ho !!!!
- ↳ Čechy-Morava
- ↳ Slovensko
- ↳ Ostatní státy
- ↳ Narozeniny
- ↳ Soutěže
- ↳ Soutěže
- ↳ Pokec k soutěžím
- ↳ Club - shop
- focus / Cmax / kuga
- ↳ Karoserie
- ↳ Focus - karoserie 1998 - 2004
- ↳ Focus - karoserie 2004 - 2011
- ↳ Focus - karoserie 2011 - 2018
- ↳ Focus - karoserie 2018 >
- ↳ Motor
- ↳ Focus - benzínové 1998 - 2004
- ↳ Focus - naftové 1998 - 2004
- ↳ Focus - benzínové 2004 - 2011
- ↳ Focus - naftové 2004 - 2011
- ↳ DPF a vše okolo
- ↳ Focus - benzínové 2011 - 2018
- ↳ Focus - naftové 2011 - 2018
- ↳ Focus - benzínové 2018 >
- ↳ Focus - naftové 2018 >
- ↳ Podvozek
- ↳ Focus - podvozek 1998 - 2004
- ↳ Focus - podvozek 2004 - 2011
- ↳ Focus - podvozek 2011 - 2018
- ↳ Focus - podvozek 2018 >
- ↳ Focus - pneumatiky a disky
- ↳ Interier
- ↳ Focus - interier - 1998-2004
- ↳ Focus - interier - 2004 - 2011
- ↳ Focus - interier - 2011 - 2018
- ↳ Focus - interier - 2018 >
- ↳ Focus - budíky (palubní počítač, kontrolky)
- ↳ Focus - rádio a muzika
- ↳ Focus - klimatizace a ventilace
- ↳ Tuning
- ↳ Focus - tuning - 1998 - 2004
- ↳ Focus - tuning 2004 - 2011
- ↳ Focus - tuning 2011 - 2018
- ↳ Focus - tuning 2018 >
- ↳ Technické informace + diagnostika
- ↳ Diagnostika a SW
- mondeo
- ↳ Karoserie - Mondeo
- ↳ karoserie - mondeo mk1+2
- ↳ karoserie - mondeo mk3
- ↳ karoserie - mondeo mk4
- ↳ karoserie - mondeo mk5
- ↳ Motor - Mondeo
- ↳ motor - mondeo mk1+2
- ↳ motor - mondeo mk3
- ↳ motor - mondeo mk3 diesel
- ↳ motor - mondeo mk3 benzín
- ↳ motor - mondeo mk4
- ↳ motor - mondeo mk4 diesel
- ↳ motor - mondeo mk4 benzín
- ↳ motor - mondeo mk5
- ↳ motor - mondeo mk5 diesel
- ↳ motor - mondeo mk5 benzín
- ↳ Podvozek - Mondeo
- ↳ Interier - Mondeo
- ↳ Audio v našich fordech - Mondeo
- ↳ Denso navigace
- ↳ Blaupunkt navigace
- ↳ Audio systém sony
- ↳ Audio ford systém 5000,6000 a ostatní...
- ↳ SYNCx
- ↳ Tuning - Mondeo
- fiesta / fusion / Bmax
- ↳ Karoserie
- ↳ Motor + Podvozek
- ↳ Interier
- ↳ Nezařazené
- galaxy / Smax / edge
- ↳ Karoserie
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Všeobecné
- ST a RS
- ↳ ST a RS legenda žije
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek
- ↳ Karoserie
- ↳ Technické informace
- Forum
- ↳ Ford
- ↳ Servisy
- ↳ Střední Čechy a Praha
- ↳ Jižní Čechy
- ↳ Západní Čechy
- ↳ Severní Čechy
- ↳ Východní Čechy
- ↳ Morava
- ↳ Slovensko
- ↳ Pohonné hmoty, benzin, nafta...
- ↳ Rady prodej - nákup
- ↳ recenze prodejců a autobazarů
- ↳ Rady, nápady a dotazy
- ↳ Pokec
- ↳ Vlákno pro členy, kteří už nevlastní forda
- ↳ PC hry
- ↳ Vánoce a Nový rok
- ↳ Dovolená
- ↳ Zajímavé odkazy
- ↳ Vzkazy
- ↳ Odcizení - krádež
- ↳ .. aneb co nelze nikam zařadit
- ↳ Sociálno
- ↳ Spřátelené weby
- Fotogalerie členů
- ↳ Focus
- ↳ Fotogalerie focus mk1 1998 - 2004
- ↳ Fotogalerie focus mk1 3dv.+5dv.
- ↳ Fotogalerie focus mk1 kombi
- ↳ Fotogalerie focus mk1 sedan
- ↳ Fotogalerie focus mk2 2004 - 2011
- ↳ Fotogalerie focus mk2 3dv.+5dv.
- ↳ Fotogalerie focus mk2 kombi
- ↳ Fotogalerie focus mk2 sedan + CC
- ↳ Fotogalerie focus mk3 2011 - 2018
- ↳ Fotogalerie focus mk3 5dv.
- ↳ Fotogalerie focus mk3 kombi
- ↳ Fotogalerie focus mk3 sedan
- ↳ Fotogalerie focus mk4 2018 a novější
- ↳ Fotogalerie focus mk4 5dv.
- ↳ Fotogalerie focus mk4 kombi
- ↳ Mondeo
- ↳ Fotogalerie - Mondeo mkI
- ↳ Fotogalerie - Mondeo mkII
- ↳ Fotogalerie - Mondeo mkIII
- ↳ Fotogalerie - Mondeo mkIV
- ↳ Fotogalerie - Mondeo mkV
- ↳ Ostatní Fordy
- ↳ Jiné značky
- ↳ Ostatní
- Srazy
- ↳ Srazy - Celorepublikové
- ↳ Srazy - Praha a Střední Čechy
- ↳ Srazy - Západní Čechy
- ↳ Srazy - Severní Čechy
- ↳ Srazy - Jižní Čechy
- ↳ Srazy - Východní Čechy
- ↳ Srazy - Morava
- ↳ Srazy - Slovensko
- ↳ Srazy - Zahraniční
- Bazar
- ↳ Prodej - komerce
- ↳ Vrakoviště
- ↳ Služby
- ↳ Prodej
- ↳ Prodej - auta
- ↳ Prodej auta Focus/Cmax
- ↳ Prodej auta Mondeo/Smax/Galaxy
- ↳ Prodej auta Fiesta/Bmax/Fusion
- ↳ Prodej auta - ostatní fordy
- ↳ Prodej auta - bouračky
- ↳ Prodej auta - ostatní
- ↳ Prodej - náhradní díly
- ↳ Prodej ND Focus/Cmax
- ↳ Prodej - náhradní díly - 1998 - 2004
- ↳ Prodej - náhradní díly - 2004 - 2011
- ↳ Prodej - náhradní díly - 2011 - 2018
- ↳ Prodej - náhradní díly - 2018 >
- ↳ Prodej ND Mondeo/Smax/Galaxy
- ↳ Prodej ND Fiesta/Bmax/Fusion
- ↳ Prodej ND ostatní
- ↳ Prodej - pneu, alu, ráfky, poklice atd.
- ↳ Prodej pneu
- ↳ Prodej disků
- ↳ Prodej ALU disků 4x108
- ↳ Prodej ALU disků 5x108
- ↳ Prodej plechových disků 4x108
- ↳ Prodej plechových disků 5x108
- ↳ Prodej celých kol
- ↳ Prodej pneu + ALU 4x108
- ↳ Prodej pneu + ALU 5x108
- ↳ Prodej pneu + plech 4x108
- ↳ Prodej pneu + plech 5x108
- ↳ Prodej příslušenství pneu a ráfky
- ↳ Prodej - ostatní
- ↳ Daruji
- ↳ Blacklist
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host