Stránka 1 z 2

Repasování Turba

Napsal: 26.05.2013 10:04
od kamiquickie
Ahoj,

známý automechanik, který se mi stará o auto, mi řekl, že se mu nelíbí pískání mého turba (pravda, je lehce výraznější a píská i v nízkých otáčkách...) a doporučil mi jeho výměnu(repasi).
Říkal, že pokud by se to turbo nechalo tak, může se stát, že se turbo "kousne" a může přitom zničit půlku motoru, což mě trochu vystrašilo. :roll:
Chci se zeptat, jaký na to máte názor, jestli jste už turbo měnili, popř. za jakých okolností.. Díky všem za názor! :perfect:

Re: Repasování Turba

Napsal: 26.05.2013 10:26
od davemomo
no pískání, chtělo by to natočit....já bych zkusil zjistit jestli na ložisku neni výrazná vůle a taky jestli ti nežere olej

Re: Repasování Turba

Napsal: 21.07.2013 12:18
od johnyram
No já jsem měnil turbo při zhruba 190 tis.km, zatuhávali mě lopatky naklápění a vyhazovalo chybu motoru. Zavolal jsem, přivezl jsem, oni to rovnou přehodili za 4 hodiny odjezd s prakticky novým turbem a cena okolo 6 tisíc i s prací, takže spokojenost :palec_nahoru:

Re: Repasování Turba

Napsal: 08.09.2013 22:25
od waterford26
ja som sa stym mojim pohral dnes..kedze tu v Irsku stoji repas 400e a vlozka ma stala 250e tak som si to spravil sam.. tu je tema aj s videom http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 61&t=37425

Re: Repasování Turba

Napsal: 27.09.2013 17:29
od Kosto
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BB9-Zw8Nuk

moje turbo, nehuci to moc ? hlavne ked prechadza z vyssich otacok na nizsie a dozvuky tych otacok.

Re: Repasování Turba

Napsal: 27.09.2013 18:02
od davemomo
No nejak tak mi to houkalo taky, casem se to bude zesilovat a bude se zvetsovat vule, houkat to bude i na volnobeh, pak se muze stat ze lopatky zacnou brat o skrin, ideal vyndat a turboservisem nechat diagnostikovat problem, v lepsim pripade ti jenom prevyvazi rotor ;)

Re: Repasování Turba

Napsal: 27.09.2013 18:18
od Kosto
Volu to nema skoro ziadnu, fakt minimalne ale to som cital ze to ma mat slabu volu, fakt mozno 1 mm do stran.

Re: Repasování Turba

Napsal: 27.09.2013 19:22
od davemomo
No vono to neni moc poznat kdyz je to na aute, kdyz to mas vyndany a zaroven na to koukas tak uz to videt je :) , vule je i na novym, je to kvuli dilataci materialu vlivem teplot (rozdil studenyho a zahratyho turba je kolem 700 stupnu), ale je to podle me tak 0,1, max 0,2mm

Re: Repasování Turba

Napsal: 27.09.2013 19:50
od Kosto
vsak hej hovorim, ze skoro sa mi ta oska vobec nehybe... akurat som teraz zacal pocut taky pisoktavy vzduch, rozmyslam ci to nemoze robit nejaka hadica ta co ide od spodu turba, tlak na raile cez fordiag som mal 1.3 baru pri mojom 85 kw podtlakovo ovladanom turbe

Re: Repasování Turba

Napsal: 28.09.2013 08:39
od davemomo
Jo to muze, jesi nekde nebude treba povolena spona, to bys poznal prolinajicim olejem okolo spoje, i kdyz to uz bude viditelny asi na kazdym spoji... predpokladam ze ten tlak v sani je uz po odecteni atmosferickyho tlaku (kolem 1baru) to mam u moji 2,2 taky

Re: Repasování Turba

Napsal: 28.09.2013 10:47
od Kosto
No neviem ci to odpocifalo ale kamarat mi to meral na tom fordiag a ukazalo max 1.3 baru a jeho 2.2 ka ukazala 1.6 1.7 tak nejak

Re: Repasování Turba

Napsal: 11.02.2014 07:38
od Kóťa
Já už nějakou dobu sleduju, že při přeřazování na vyšší stupeň (tedy spadnutí otáček téměř k volnoběžným) je slyšet mezi 1500 - 1000 ot./min. takové ufouknutí. Není to takové pískání jako tu kluci dávali na youtubu. A nedělá to vždy...někdy je to výraznější, jindy vůbec. S tím si myslím, že trochu povylezla spotřeba a nějak mi přijde, že to netáhne jako tenkját :) A když třeba na čtyřku na to šlápnu do plnejch,tak kolem dvou tisíc otáček je znatelný takový lehký zaváhání, to pravidelně... Filtr vzduchovej je tam od minulého oleje,aktuálně tedy 12 000 km. Ještě jsem si všimnul, že když je auto mokrý, tak je po jízdě vždycky suchej zadní nárazník na straně u vejfuku, i je jeho spodní hrana (místo nejblíž koncovkám výfuku) teplotně zdeformovaná. Nevím, že by to u originálu bylo stejně, ta deformace je určitě až s novým tlumičem výfuku a to ještě po delším provozu... Tak dávám tipovačku,co by to mohlo být? :D Turbo? Něco kolem výfuku? :bebng:

Re: Repasování Turba

Napsal: 11.02.2014 08:14
od Honza89
To Kota: Když jsem měnil nárazník z 2004 na 2005, tak mi výfuk foukal přímo do podnárazníku, bylo slyšet takové fučení zezadu ( a nebyl jsem sám, kdo měl ten problém). Já jsem si tam přidělal kus plechu a stáhnul objímkou. Mrkni kam ti ten výfuk fouká, jestli by to nechtělo trochu odstínit. Nejsem si jist a nevím, kde bych to zjistil, ale myslím, že se po faceliftu musely změnit koncovky výfuku (prodloužit).

To turbo by podle mě stačilo jen vyčistit.

Re: Repasování Turba

Napsal: 11.02.2014 17:05
od johnyram
Odpovídám teda asi zbytečně, protože už je to starý příspěvek, ale vůle rotoru turba 1mm ?? To je už dávno konce turba, je vyřízený, už mělo být dávno vyměněno 8O
Se divím, že se ti nerozsekalo na kusy a nemáš to po celém motoru :!:

Re: Repasování Turba

Napsal: 12.02.2014 02:12
od Kosto
Tak ten 1mm som asi prehnal... tak tovera turbinka. Vobec nie je vidno ze by to niekde drelo. Ale kazdopadne na studeno to huci viacej.