Prehrievanie
- rask11
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Prehrievanie
Mám FORD MONDEO COMBI 2.0 TDDI 85kW r.v.2002 a mám nasledovný problém: Začalo to z ničoho nič, začal sa mi prehrievat motor. Keď som ráno sadol do auta, prešiel som 7-8-9 km tak mi ručička vyskočila až do červeného, ventilátor hučal nepretržite, tak som zastavil a nechal motor spustený aby ho ventilátor ochladil, potom som znova išiel a po kúsku znova do červeného.....TAKISTO ODVTEDY TO VNúTRI VôBEC NEKúRI!!!
Dnes som sa na to pozrel, myslel som si že by to mohol byť termostat.....tak som vypustil chladiacu kvapalinu, vybral termostat, znovu nalial chladiacu a skúsil som jazdu bez termostatu. Robí to však stále.
Vedel by niekto poradiť, v čom by mohla byť chyba? Poprípade, či náhodou nemám zavzdušnený systém alebo.....???
Dnes som sa na to pozrel, myslel som si že by to mohol byť termostat.....tak som vypustil chladiacu kvapalinu, vybral termostat, znovu nalial chladiacu a skúsil som jazdu bez termostatu. Robí to však stále.
Vedel by niekto poradiť, v čom by mohla byť chyba? Poprípade, či náhodou nemám zavzdušnený systém alebo.....???
- Dany
- Test driver
- Příspěvky: 3790
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Dany
- Test driver
- Příspěvky: 3790
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- rask11
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- rask11
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Takže problém je: vodná pumpa a servočerpadlo je spojené cez tisíchran a práve ten je strhaný, zničený....takže musím vymeniť vodnú pumpu aj servočerpadlo. Vodnú už mám, no servočerpadlo je problém (nové orig ford stojí cez 20000, neznačkové cca 10000). Nemá niekto na predaj takéto servočerpadlo, prípadne kde by sa dalo zohnať lacnejšie, prípadne môže byť aj používané.......
Prípadne, nedá sa nejakým spôsobom vymeniť len ten tisíchran?........
Prípadne, nedá sa nejakým spôsobom vymeniť len ten tisíchran?........
- Dany
- Test driver
- Příspěvky: 3790
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- hiposek
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: ostrava
termostat
no ja mam fofo 99rok 1.6 16ventil a mam podobny problem termostatu mam během možna měsice vyměněno asi deset termostatu,mam srovnanou hlavu vymeněne čerpadlo,ktere bylo v pořadku,vyčištěnej cely chladici system a stale se prehřiva při jizdě když zastavim tak to hned spadne do pulky. nikdo nevi co s tim. mam ho na konec provrtany a je to lepši . i když ručička lita jak zběsila nahoru a dolu. mechanici už nevědi co s tim a to mam dve děti a s autem mam jet za 2 měsice do chorvatska.mam taky havarko na auto a je to několikata zavada na autě během 5 měsicu a asi s toho udělam vrak.samozrejmě sam.
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
ahoj, tady tu závadu už řeší několik lidí pod tématem "zvyšování teploty motoru". Vypadá to, že se chladící systém špatně odvzdušňuje. Mě pomohlo více naředit chladící kapalinu a pak to po zahřátí pořádně vytočit na 6000ot. a chvilku to podržet. až máš opravdu jistotu, že je otevřenej termostat, tak jsem ještě zaškrtil tu slabší hadici (malý okruh) a znovu točil na 6000 tak dlouho až se prohřála i hadice od chladiče. ještě se mi stalo, že když jsem tu slabší hadici přiškrtil za studena (snížil průtok) a termostat ještě nebyl otevřenej, v domění že půjde většina vody přes chladič tak jsem se nestačil divit, protože jsem vlastně snížil přívod teplé vody k termostatu a ten se nemohl dostatečně otevřít, tak se to přehřívalo mnohem víc. Proto se chystám až se trochu oteplí, že převrtám plastové škrcení, které je v té slabé hadici těsně před termostatem. Odborníci tomu říkají "pecka" údajně se tím dodatečně ladí optimální průtok. Mimochodem, taky už jsem vytočenej, že si s tím nevědí rady přímo u Forda. Volal jsem ještě k výrobci Fridexu, jestli to nemůže být tím, že jsem tam nalil Fridex G PLUS a pro vozy ford oni doporučují jiný typ Fridexu. Tak zatím dělají nějaké testy a mají se ozvat, ale spíš si myslím, že to kluci od Forda nezvládli.
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
taky jsem se divil, že je ten termostat až za chladičem, ale kámoš automechanik mi říkal, že se dává před i za, že to dělají různě. Jinak o tom že mi nabízeli term. na nižší a vyšší teplotu jsem už taky psal. Vzal jsem si samozřejmě na vyšší aby to v zimě líp topilo a možná to byla chyba. Chce to vyzkoušet. Zatím mám klid ale čekám, že po výměně kapaliny 50 na 50 budu mít opět problémy, takže ho možná pro jistotu preventivně zavčas vyměním za ten 85C.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů