Prehrievanie

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
rask11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Prehrievanie

Příspěvek od rask11 » 31.03.2007 16:57

Mám FORD MONDEO COMBI 2.0 TDDI 85kW r.v.2002 a mám nasledovný problém: Začalo to z ničoho nič, začal sa mi prehrievat motor. Keď som ráno sadol do auta, prešiel som 7-8-9 km tak mi ručička vyskočila až do červeného, ventilátor hučal nepretržite, tak som zastavil a nechal motor spustený aby ho ventilátor ochladil, potom som znova išiel a po kúsku znova do červeného.....TAKISTO ODVTEDY TO VNúTRI VôBEC NEKúRI!!!
Dnes som sa na to pozrel, myslel som si že by to mohol byť termostat.....tak som vypustil chladiacu kvapalinu, vybral termostat, znovu nalial chladiacu a skúsil som jazdu bez termostatu. Robí to však stále.
Vedel by niekto poradiť, v čom by mohla byť chyba? Poprípade, či náhodou nemám zavzdušnený systém alebo.....???

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 31.03.2007 18:36

Buď to tam máš někde ucpané, nebo potom čidlo. Olejem to nebude, páč by ti to svítilo.
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 31.03.2007 18:59

A co vodni pumpa? Ma rotor lopatky? Ma snahu prohanet vodu motorem?
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 31.03.2007 19:03

Právě když jsem odpravil motor na kadettovi, tak mě ta voda taky stála, s tím, že tam prý bylo něco ucpané..
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
rask11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od rask11 » 31.03.2007 21:55

Ešte jedna vec, možno to niekomu niečo napovie. Kovová hadica, ktorá ide dole pod motorom dozadu (mal by to byť okruh vnútorného kúrenia) je stále studená. Skúšal som to na takom istom aute a to po zohriatí malo túto hadicu horúcu. Tak neviem... :?: :?: :?:

Uživatelský avatar
Romano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Romano » 01.04.2007 08:49

Taky si myslim že to bude ta vodni pumpa, topeni ti jde? Určitě ho maš nějaky patek tak bys měl vědět jak topi. Když tak ještě zkus jestli ti to netlakuje hadice od vody.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 115ps r.v. 2003Obrázek

Uživatelský avatar
rask11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od rask11 » 04.04.2007 17:42

Takže problém je: vodná pumpa a servočerpadlo je spojené cez tisíchran a práve ten je strhaný, zničený....takže musím vymeniť vodnú pumpu aj servočerpadlo. Vodnú už mám, no servočerpadlo je problém (nové orig ford stojí cez 20000, neznačkové cca 10000). Nemá niekto na predaj takéto servočerpadlo, prípadne kde by sa dalo zohnať lacnejšie, prípadne môže byť aj používané.......
Prípadne, nedá sa nejakým spôsobom vymeniť len ten tisíchran?........

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 04.04.2007 19:04

Nevím odkud jsi, ale na jižní moravě je specialista přez serva na auta všech značek. Je prý jedinný v republice a není drahý.
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
rask11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od rask11 » 04.04.2007 19:10

kde presne to je? poprípade keby si mal nejaký kontakt na neho...
ja bývam v Bratislave...
Ď.

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

termostat

Příspěvek od hiposek » 05.04.2007 21:23

no ja mam fofo 99rok 1.6 16ventil a mam podobny problem termostatu mam během možna měsice vyměněno asi deset termostatu,mam srovnanou hlavu vymeněne čerpadlo,ktere bylo v pořadku,vyčištěnej cely chladici system a stale se prehřiva při jizdě když zastavim tak to hned spadne do pulky. nikdo nevi co s tim. mam ho na konec provrtany a je to lepši . i když ručička lita jak zběsila nahoru a dolu. mechanici už nevědi co s tim a to mam dve děti a s autem mam jet za 2 měsice do chorvatska.mam taky havarko na auto a je to několikata zavada na autě během 5 měsicu a asi s toho udělam vrak.samozrejmě sam.

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 06.04.2007 13:08

ahoj, tady tu závadu už řeší několik lidí pod tématem "zvyšování teploty motoru". Vypadá to, že se chladící systém špatně odvzdušňuje. Mě pomohlo více naředit chladící kapalinu a pak to po zahřátí pořádně vytočit na 6000ot. a chvilku to podržet. až máš opravdu jistotu, že je otevřenej termostat, tak jsem ještě zaškrtil tu slabší hadici (malý okruh) a znovu točil na 6000 tak dlouho až se prohřála i hadice od chladiče. ještě se mi stalo, že když jsem tu slabší hadici přiškrtil za studena (snížil průtok) a termostat ještě nebyl otevřenej, v domění že půjde většina vody přes chladič tak jsem se nestačil divit, protože jsem vlastně snížil přívod teplé vody k termostatu a ten se nemohl dostatečně otevřít, tak se to přehřívalo mnohem víc. Proto se chystám až se trochu oteplí, že převrtám plastové škrcení, které je v té slabé hadici těsně před termostatem. Odborníci tomu říkají "pecka" údajně se tím dodatečně ladí optimální průtok. Mimochodem, taky už jsem vytočenej, že si s tím nevědí rady přímo u Forda. Volal jsem ještě k výrobci Fridexu, jestli to nemůže být tím, že jsem tam nalil Fridex G PLUS a pro vozy ford oni doporučují jiný typ Fridexu. Tak zatím dělají nějaké testy a mají se ozvat, ale spíš si myslím, že to kluci od Forda nezvládli.

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

Příspěvek od hiposek » 06.04.2007 20:37

u normalniho auta je vždy termo před chladičem,ale u fordu je to naopak.až za chladičem .a to je problem.u fordu my řekly že je tam třeba dat termo na 85stupnu a bude to dobre.jenže ty nejsou. tak nevim

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 06.04.2007 23:46

taky jsem se divil, že je ten termostat až za chladičem, ale kámoš automechanik mi říkal, že se dává před i za, že to dělají různě. Jinak o tom že mi nabízeli term. na nižší a vyšší teplotu jsem už taky psal. Vzal jsem si samozřejmě na vyšší aby to v zimě líp topilo a možná to byla chyba. Chce to vyzkoušet. Zatím mám klid ale čekám, že po výměně kapaliny 50 na 50 budu mít opět problémy, takže ho možná pro jistotu preventivně zavčas vyměním za ten 85C.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 07.04.2007 00:12

Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 07.04.2007 08:38

Ahoj kluci a co zkusit jestli těsní víčko od nádobky na chladicí kapalinu.Je to prkotina,ale jak je špatné,tak nedrží tlak v soustavě a je problém :lol:
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů