Vibrace brzd
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Vibrace brzd
Chci se vyvarovat problému, který mám a to vibrace při brzdění. Minulý rok jsem vyměnil destičky a asi po dvou měsících, kdy jsem určitě najel doporučených min. 500km pro správné zajetí brzd, jsem je zničil na okruhu. Nemyslím destičky, těm ublížit moc nejde, ale kotouče se "zkroutily".
Něco jsem pohledal a u mě nejspíš došlo k přehřátí brzd. Kdy se na kotouči vytvoří vrstva cementitu. Ten je vedlejším produktem litiny, materiálu ze kterého je kotouč. Jedná se o takové černé drážky, které nejdou brzděním vyleštit.
Teď je otázkou proč?
Nedostatečné zajetí nebo nekvalitní kotouče, které nevydržely velkou zátěž. Kotouče to byly ATE a celkem nové. Pamatuji, že brzy začaly vibrovat už po pár kolech a zhoršovalo se to. Pak při normální jízdě se ještě spravily, ale po dalších návštěvách okruhu to bylo jen horší.
Chci jít do EBC brzd. Myslíte, že jsou dostatečně kvalitní, aby vydržely okruhové nasazení? Nebo do jakých kotoučů jít, které to vydrží. Nerad bych vyhodil x tisíc za kotouč, který hned zničím.
Další otázkou je, jak poznám, že jsou brzdy dostatečně zajeté a připravené na okruh?
Něco jsem pohledal a u mě nejspíš došlo k přehřátí brzd. Kdy se na kotouči vytvoří vrstva cementitu. Ten je vedlejším produktem litiny, materiálu ze kterého je kotouč. Jedná se o takové černé drážky, které nejdou brzděním vyleštit.
Teď je otázkou proč?
Nedostatečné zajetí nebo nekvalitní kotouče, které nevydržely velkou zátěž. Kotouče to byly ATE a celkem nové. Pamatuji, že brzy začaly vibrovat už po pár kolech a zhoršovalo se to. Pak při normální jízdě se ještě spravily, ale po dalších návštěvách okruhu to bylo jen horší.
Chci jít do EBC brzd. Myslíte, že jsou dostatečně kvalitní, aby vydržely okruhové nasazení? Nebo do jakých kotoučů jít, které to vydrží. Nerad bych vyhodil x tisíc za kotouč, který hned zničím.
Další otázkou je, jak poznám, že jsou brzdy dostatečně zajeté a připravené na okruh?
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- Tibi
- .
- Příspěvky: 3456
- Registrován: 24.06.2009 04:21
- Bydliště: Velký Krtíš/Italy-Sud Tirol
Re: Vibrace brzd
s ebc nic nepokazis, a nemoze sa ti stat to co sa ti stalo...inac stalo sa mi to iste..cize chapem tvoj dovod vymeny...taktiez ma to casom caka
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace brzd
Jak zajíždět brzdové destičky?
Převzaté z TypeR fóra autor: Dany
Převzaté z TypeR fóra autor: Dany
Pokusil jsem se o takové malé shrnutí...
Je tedy nutné mít na paměti, že je rozdíl, jestli zajíždíte nové destičky s již jetými kotouči (což je paradoxně jednodušší) nebo zároveň nové desky i kotouče, to je na zajetí ještě více náročné. Dále také každý výrobce vyžaduje (a doporučuje) různé zajíždění. Nebudu tedy úmyslně zajíždění zobecňovat a uvedu příklady jen nejběžnějších mnou prodávaných sportovních a závodních destiček, i když se dá říct, že je to hodně podobné, alespoň většinou ...
Jako první se zmíním o kotoučích. Pokud jsou kotouče nové, já osobně doporučuji jejich zajetí tak, že budete zkrátka brzdy šetřit až do té doby, kdy kotouče nezačnou brzdit v celé ploše. Pokud máte i nové destičky, je vhodné dodržet zajížděcí postup pro destičky a pak dále šetřit brzdy do zajetí kotoučů. To, že kotouče brzdí v celé ploše poznáte nejlépe okem. Téměř všechny nové kotouče mají brzdnou plochu zdrsněnou pro rychlejší zajetí destiček, takže stačí počkat, až se tato drsná plocha stane hladkou a lesklou (a třeba u EBC TurboGroove jednoduše zmizí zlatá barva )…
Sériové destičky také nechci moc řešit, u těch většinou stačí je zajíždět pozvolným zatěžováním, řekněme 500km, u nich většinou zajetí až tak moc nerozhoduje o jejich životnosti ani o jejich výkonu, jde jen o to, aby se destička vytvrdila.
Extrémní závodní destičky také necháme nepokoji, protože s těmi se málo kdo z Vás v praxi setká a tam je již hodně důležité zajetí, nicméně se hodně liší jak směs od směsi, tak výrobce od výrobce… U těchto materiálů by Vám měl výrobce nebo prodejce sám říct a poradit, který materiál použít a jak je zajíždět, alespoň já to tak dělám a upozorňuji i na problémy a správné zajetí…
Budeme se tedy zabývat jakýmsi středem a tím nejdostupnějším, s čím se můžete setkat i Vy. Všechny tyto materiály lze při dodržení určité sebekázně úplně v pohodě jezdit v běžném provozu a to dokonce celoročně, již jsem se o tom zmiňoval zde viewtopic.php?f=9&t=20
Obecně bych to definoval, že naprosto nejlepším způsobem zajetí brzdových destiček je postupné zatížení (ale rychlé klidně během pár kilometrů), zahřátí na jejich mezní použitelnou teplotu a nechat vychladnout. Tudíž nejhorší je odhadnout jejich maximální použitelnou teplotu , což bohužel vyžaduje již dost zkušeností a nadprůměrný cit pro ty brzdy. Takže získané zkušenosti jsou přímoúměrné počtu zničených destiček …
Pokud brzdy přehřejete, což je poměrně častý problém, přehřátí způsobí rozpraskání brzdového materiálu již u nových destiček, které se pak dost drolí, odlamují se kraje destiček a málo vydrží. Ani nedostatečné zajetí není pro brzdy dobré, brzdy nebudou mít maximální možný brzdný účinek a navíc nedostatečné zahřátí při zajíždění pak často způsobuje vylučování pojiva (např. pryskyřice) na brzdový kotouč, který se tam hezky nanese a optimální brzdný účinek jde také do kopru
Jak jsme si řekli, jsou materiály, kdy je vlastně zajetí pomalu zbytečné a pak takové kde je nezbytné. Třeba takové EBC BlueStuff, ačkoli to jsou vytrvalostní závodní destičky, jsou na zajetí nejméně háklivé, jejich vlastnosti jsou hodně podobné ať je zajedete dobře nebo špatně. Ferodo DS2500 zajetí vyžadují, ale zase rozdíl u špatně zajetých není tak markatní, naopak je zde poznat (okamžitě), pokud je přepálíte.EBC YellowStuff a RedStuff zajetí nevyžadují, ale pokud je přehřejete, dojde okamžitě ke změně charakteristiky materiálu (zde nikoli k rozpraskání) a okamžité ztrátě brzdného účinku a následného brutálně rychlého opotřebení brzdného materiálu. Je tedy nutné správně vybírat, pokud je nepotřebujete, nebrat zbytečně závodní materiál jen proto, abych o tom mohl psát na fóru, a hlavně je správně zajet...
Pokusil jsem se pro Vás udělat jakousi „kuchařku“ zajíždění destiček. Nechci to nějak moc hodnotit a srovnávat je mezi sebou (ono to je dost individuální), nicméně uvedu pár postřehů a že dle mě optimální pro více než polovinu z Vás je kombinace kotoučů EBC (ať již Premium, pokud není dostatečný budget, nebo TurboGroove) a brzdových destiček Ferodo DS2500…
Dále mám vypozorované, že při zajíždění je vhodné začínat brzdit z rychlosti cca 120km/h, druhou polovinu zajíždění postupně zvyšovat rychlost i klidně na 150km/h, spíš jde o to, aby po opravdu 4s dlouhém brždění 50% tlakem byla ta rychlost někde okolo 50km/h...
EBC desky (GreenStuff, YellowStuff, RedStuff, BlueStuff) ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit...
V případě okamžitého nasazení na okruhu (kam mimochodem kromě BS nejsou moc vhodné) zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 40x (u YS a RS, kvůli sjetí ochranné zajížděcí vrstvy) u BS stačí tak 30x nechá si toho hodně líbit…
Ferodo DS2500 ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit... V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 30x, nicméně dbát na to, aby se zbytečně nepřehřívaly a myslet na skutečnost, že na okruh nejsou úplně nejvhodnější pokud máte ABS nebo auto s hmotností nad 1000kg, tudíž je co nejvíc na okruhu šetřit (což jde většinou dost těžko)...
Ferodo DS3000, DS1.11 ... řekněme 25x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, potom brzdové destičky maximálně ohřát jedním pořádným zabržděním z nějakých 200km/h na nulu a nechat vychladnout. Ideálně to dělám tak, že desky zajedu večer a nechám přes noc vychladnout...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 25x na 50x a při prvním stintu se snažit brzdy nepřehřívat, pak si člověk stejně dá chvíli oraz, desky vychladnou a do druhého stintu jsou v dobré formě...
XYZ Street (šedé) ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit... V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 30x, nicméně dbát na to, aby se zbytečně nepřehřívaly a myslet na skutečnost, že na okruh nejsou úplně nejvhodnější pokud nemáte předimensované brzdové kotouče...
XYZ Race (zelené) ... řekněme 25x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, potom brzdové destičky maximálně ohřát jedním pořádným zabržděním z nějakých 200km/h na nulu a nechat vychladnout. Ideálně to dělám tak, že desky zajedu večer a nechám přes noc vychladnout...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 25x na 50x a při prvním stintu se snažit brzdy nepřehřívat, po vychladnutí jsou desky v pohodě...
Perličky a postřehy z praxe:
Řekl jsem, že nejlepší je zahřát destičky na jejich maximální použitelnou teplotu a nechat vychladnout. Tudíž nejhorší je odhadnout jejich maximální použitelnou teplotu...
Což se v mnoha případech ukázalo jako opravdový problém, zažil jsem totální zničení Ferodo DS2500 za 15min, EBC RedStuff za 10min a YellowStuff za 20min...
Myslel jsem si, že přepálit DS3000 se tak často nepovede
Což se sice potvrdilo, ale vůbec jsem netušil, že lze nové Ferodo DS3000 rozpálit tak, že z disků dokonce "vytekly" středové pokličky a přestože destičky to přežily, výrazně poničily úplně nové brzdové kotouče EBC TurboGroove a zkrátili jejich životnost na 50%.
EBC GS ... opravdu náhrada OEM desek, nelze od ní očekávat velký výkon a špatně funguje na těžkých autech
EBC RS ... slabší směs z rodiny „keramických“ materiálů. Pokud jezdíte s autem na projížďky a ne moc rychle, ani nepoznáte, že brzdný účinek není nijak závratný, ale na druhou stranu oceníte, že moc nepráší a hezky vypadají (jsou přeci červené)…
EBC YS ... směs, které jsem já nepřišel na chuť a vůbec nevím komu ji doporučit. Lidem, kteří se jen vozí, přinese navíc oproti RedStuff pouze více špinavá kola, pokud tuto destičku vezmete na okruh, poměrně snadno ji přehřejete, navíc tyto materiály reagují na přehřátí výrazným úbytkem brzdného účinku a také výrazným zkrácením životnosti…
EBC BS ... jsou opravdu takové nejméně zničitelné, nicméně i jejich brzdný účinek je ze všech závodních destiček nejslabší. Vhodné jsou pro vytrvalostní závody a pro začátečníky na okruhu...
DS2500 ... pokud se v prvopočátku nepřepálí, jsou na normální ostré ježdění po okreskách super a ani nepískají, nicméně většina lidí se přesvědčila, že na okruh nejsou...
DS3000 ... super destička nejvíce náchylná na zajetí, nicméně nejlepší brzdný účinek za cenu menší životnosti jak destiček tak i kotoučů, nedoporučuju je na obyč kotouče, vyzkoušeno na EBC TurboGroove... DS3000 vyžadují zajetí správné, jinak při špatném zajetí brzdí hůř než DS2500…
DS1.11 ... super destička, méně náchylná na zajetí, ale přesto je vhodné to správně provést. Pokud se s ní naučíte brzdit, vydrží hodně dlouho a je pak i hodně šetrná ke kotoučům. Lze použít na sériové, nicméně doporučuju EBC TurboGroove. Hodně používáme v kitech XYZ, destička je hodně univerzální, jezdíme je celoročně. Také vyžaduje ráno po vyjetí z garáže lehké probrždění…
XYZ Street ... jsou destičky svým projevem hodně podobné Ferodu DS2500, brzdný účinek je o malinko menší, ale zase snesou o kousek větší teplotu. Na normální ježdění super, navíc kity mají většinou větší a tudíž i lépe chlazené kotouče, takže teploty jsou pak nižší…
XYZ Race ... destičky nejsou moc náchylné na zajetí, nicméně správné zajetí je pro ně dobré. Na okruhu snesou velké zatížení a hodně vydrží. Brzdný účinek je o něco menší než Ferodo DS1.11, ke kotoučům jsou hodně šetrné. Ježdění v normálním provozu je možné, ale chtějí po vyjetí z garáže lehce probrzdit, aby se trošku zahřály…
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: Vibrace brzd
mam zkusenosti jen s obyc kotoucema od Bremba na Subaru WRX, ktere ma brzdy dost poddimenzovane. Na okruhu v Moste jsem je taky zkroutil a to znacku Brembo neberu jako spatnou.
Pokud nepujdes do vylozene profi delenych kotoucu a brzd celkove, tak je asi znicitelna jakakoliv znacka v jakekoliv kombinaci s destickou. Vzdy to bude o kompromisu, bud to bude brzdit super a bude to neznicitelny, ale zase v beznym provozu neprakticky(pomale zahrivani, nizka zivotnost, vysoka cena) nebo to bude fungovat dobre v beznem provozu, ale na prvnim okruhu to upeces. Samozrejme je i neco mezi, ale vysledek pak neni stoprocentni.
Pokud nepujdes do vylozene profi delenych kotoucu a brzd celkove, tak je asi znicitelna jakakoliv znacka v jakekoliv kombinaci s destickou. Vzdy to bude o kompromisu, bud to bude brzdit super a bude to neznicitelny, ale zase v beznym provozu neprakticky(pomale zahrivani, nizka zivotnost, vysoka cena) nebo to bude fungovat dobre v beznem provozu, ale na prvnim okruhu to upeces. Samozrejme je i neco mezi, ale vysledek pak neni stoprocentni.
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace brzd
Jdu do EBC a budu doufat, že něco vydrží. YellowStuff destičky mi sice pomluvil, ale byli mi doporučeny znalcem z UK takže vyzkouším.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: Vibrace brzd
urcite to vydrzi vic a kdyz se k tomu budes chovat rozumne, neco to vydrzi. Jen to nehnat do extremu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vibrace brzd
Jestli někdo chce divočit na okruhu, nemůže mít klasiku, ikdyž kvalitní, ale kotouče děrované, drážkované pro odvod plynů, to pak nemusí mít ani značkové a okruh vydrží.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace brzd
Chceš mi říct, že když si koupím originální kotouč a na CNCčku si tam nechám udělat drážky (díry) tak se nezkroutí jo
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: Vibrace brzd
tak jednoduchy to prave neni , drazky a diry urcite pomuzou oddalit vadnuti brzd, kdy pri extremnich teplotach brani plyny mezi kotoucem a destickou prenest brzdnou silu, ale zkroutit takovy kotouc jde taky, ne-li mozna snadneji nez plny. Kouknete se co pouzivaji okruhovy nebo rally auta, asi si tam necpou takovy drahy slozitosti s delenym kotoucem, x-pistkovym brzdicem, apod. jen pro paradu
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vibrace brzd
Čteš někde ,že jsem tohle napsal, nepíši o kvalitních a nekvalitních, ale o značkových a neznačkových a ten děrovaný z drážkama nemusí být ani od věhlasného výrobce a vydrží více než od toho věhlasného, bez tohodle odvětrávání.6666667 píše:Chceš mi říct, že když si koupím originální kotouč a na CNCčku si tam nechám udělat drážky (díry) tak se nezkroutí jo
Tepelná deformace - je fyzikální jev materiálu, nestejnoměrným ohřevem nebo opačně nestejnoměrným ochlazováním. Příčin na podvozku může být více.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- petrpetrpetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 528
- Registrován: 11.03.2011 21:16
Re: Vibrace brzd
Na okruh nějaké sériové kotouče ani nekupuj, nemá to absolutně smysl. ST/RS jsou těžké auta a sériová velikost brzd je prostě malá. Dáš 3-5 kol na plno a bude to to samé. Raděj pošetři a kup větší (355mm), které zátěž vydrží.
Ale chybama se člověk učí, jen když ty chyby moc nestojí.
Ale chybama se člověk učí, jen když ty chyby moc nestojí.
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace brzd
Moje ST už je o trochu lehčí
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
-
- .
- Příspěvky: 1093
- Registrován: 03.03.2010 13:54
Re: Vibrace brzd
Nevím, proč si myslíš, že nejdou destičky zničit, myslím si že jsou náchylnější na zničení než kotouč. To že to není hned vidět neznamená, že se tak nestalo. No nebudu se tu zbytečně rozepisovat co a jak, přečti si tohle to, myslím že ti to hodně vysvětlí http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
EBC začlo dělat loni novou řadu disků z oceli s vysokým obsahem uhlíku (výhoda, lepší tepelná vodivost, odolávání vysokým teplotám atd.) pro pár vybraných typů aut. STčko je mezi nimi...
http://www.ebcbrakes.com/automotive/hig ... ndex.shtml
Jinak desky pokud jezdíš často na okruh BlueStuff nebo Ferodo DS2500. DS3000 nevím jestli už neni moc hardcore na obyčejné ježdění.
A stejně, jestli to myslíš s racing vyjížďkami nějak víc vážně, asi by se vyplatilo koupit rovnou big brake kit.
EBC začlo dělat loni novou řadu disků z oceli s vysokým obsahem uhlíku (výhoda, lepší tepelná vodivost, odolávání vysokým teplotám atd.) pro pár vybraných typů aut. STčko je mezi nimi...
http://www.ebcbrakes.com/automotive/hig ... ndex.shtml
Jinak desky pokud jezdíš často na okruh BlueStuff nebo Ferodo DS2500. DS3000 nevím jestli už neni moc hardcore na obyčejné ježdění.
A stejně, jestli to myslíš s racing vyjížďkami nějak víc vážně, asi by se vyplatilo koupit rovnou big brake kit.
-
- .
- Příspěvky: 418
- Registrován: 16.07.2012 13:50
- Bydliště: Brno
Re: Vibrace brzd
Koukam, ze stoji priblizne stejne jako ultimaxy. Uvidime kolik mi vrati z dani, ale asi do toho pujdu, a dost mozna to vezmu i dozaduDevilstorm píše:Nevím, proč si myslíš, že nejdou destičky zničit, myslím si že jsou náchylnější na zničení než kotouč. To že to není hned vidět neznamená, že se tak nestalo. No nebudu se tu zbytečně rozepisovat co a jak, přečti si tohle to, myslím že ti to hodně vysvětlí http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
EBC začlo dělat loni novou řadu disků z oceli s vysokým obsahem uhlíku (výhoda, lepší tepelná vodivost, odolávání vysokým teplotám atd.) pro pár vybraných typů aut. STčko je mezi nimi...
http://www.ebcbrakes.com/automotive/hig ... ndex.shtml
Jinak desky pokud jezdíš často na okruh BlueStuff nebo Ferodo DS2500. DS3000 nevím jestli už neni moc hardcore na obyčejné ježdění.
A stejně, jestli to myslíš s racing vyjížďkami nějak víc vážně, asi by se vyplatilo koupit rovnou big brake kit.
2010 Focus ST 5d
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace brzd
Super článek Dík
BBK je mimo můj letošní rozpočet Ty lepší kotouče jsou dobré, ale kde sehnat BlueStuff destičky nějak je nevidím ani na eshopu výrobce
BBK je mimo můj letošní rozpočet Ty lepší kotouče jsou dobré, ale kde sehnat BlueStuff destičky nějak je nevidím ani na eshopu výrobce
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů