Zamrznutí palubní desky-stočené km?
Napsal: 21.01.2013 16:37
Zdravím.
Chci se přeptat, teď jak spadly teploty k bodu mrazu a níž, se mi stává u mého FoFo 1.6 (r.v. 2000), že po delší době (přes noc) se zaseknou na chvilku všechny budíky.
Prostě vyletí až do maxima při startování, tam vydrží cca 1-2 vteřiny a pak spadnou.
Bral bych to prostě tak, že zamrznou, ale ještě mě napadla jedna otázka.
Nemůže to znamenat něco s přetočenýma kilometrama? Nedávno jsem viděl reportáž, že se přetočený tachometr pozná i tím, že se občas zasekne apod. S tím si říkám, jestli nemůže souviset i to, že občas při studeném motoru (i přes léto) se otáčkoměr jakoby trhá- není úplně plynulý, ale to se nedá skoro vůbec poznat, dělá to jen při slabší akceleraci.
Focuse jsem koupil před rokem, byl dovezen z Německa od starší paní prý, která měla pohybové problémy, proto i výbava Ghia "prý". Focus měl najeto pouze 90km, což na těch 12 let bylo opravdu málo, ale tak vím, že důchodci najedou klidně jen 10tis ročně i míň - prarodiče maj novou fábku a po 4 letech najeto 31tis.km
. Motor byl pěkně zasviněnej od soli (šedý povlak) - na to mi hned známej řekl, že má rozhodně víc (avšak si myslím, že jelikož se v Německu dost solí a auto nemá kryt motoru, stačilo jen, aby byl zastříkanej a pokud se nechal pár dní stát, mohlo to takto dopadnout, po pár opakováních) ale jinak šlapal a šlape velmi dobře. Co jsem se koukal do servisky, tak vše ok. Co se týká celkového stavu, byl až nadprůměrně v dobrém stavu, až na zrezlý výfuk,zadní brzdy, jelikož vše bylo ještě origo. Ale jinak žádná rez, tlumiče a ostatní bez problému, už na pohled se dá poznat, že se o to auto staralo. Interiér nepoškrábaný, nezaprasený. Ten co mi ho přivezl od té paní byl velmi přátelský mladík v montérkách a narovinu řekl, o těch brzdách apod. Cena byla taky poměrně vyšší, ale bral jsem to na úkor těch málo kilometrů a perkeftním stavu.
Teď se prostě jen bojím, že Focusek v tuto chvíli nemá najeto 108k, ale klidně 200.
Můžou ty budíky být tím přetočením, nebo jde prostě jen o zimu a mráz?
Díky za reakce!
Achiler
Chci se přeptat, teď jak spadly teploty k bodu mrazu a níž, se mi stává u mého FoFo 1.6 (r.v. 2000), že po delší době (přes noc) se zaseknou na chvilku všechny budíky.
Prostě vyletí až do maxima při startování, tam vydrží cca 1-2 vteřiny a pak spadnou.
Bral bych to prostě tak, že zamrznou, ale ještě mě napadla jedna otázka.
Nemůže to znamenat něco s přetočenýma kilometrama? Nedávno jsem viděl reportáž, že se přetočený tachometr pozná i tím, že se občas zasekne apod. S tím si říkám, jestli nemůže souviset i to, že občas při studeném motoru (i přes léto) se otáčkoměr jakoby trhá- není úplně plynulý, ale to se nedá skoro vůbec poznat, dělá to jen při slabší akceleraci.
Focuse jsem koupil před rokem, byl dovezen z Německa od starší paní prý, která měla pohybové problémy, proto i výbava Ghia "prý". Focus měl najeto pouze 90km, což na těch 12 let bylo opravdu málo, ale tak vím, že důchodci najedou klidně jen 10tis ročně i míň - prarodiče maj novou fábku a po 4 letech najeto 31tis.km

Teď se prostě jen bojím, že Focusek v tuto chvíli nemá najeto 108k, ale klidně 200.
Můžou ty budíky být tím přetočením, nebo jde prostě jen o zimu a mráz?
Díky za reakce!
Achiler