Stránka 1 z 1

Výběr benzinového motoru.

Napsal: 03.12.2012 20:40
od Skodax
Ahoj všichni,
Chci se zeptat na rady ohledně motorů.
Mám vybrané FoFo II 1.8 FFV 92KW rv.2005, ale nejsem si jistý kvalitou a volbou motoru (vířivé klapky). Sice jsem slyšel, že od roku 2005 se to zlepšilo, ale i tak se ptám.
Je to jediná chyba motoru nebo mám hledat chyby i jinde? A lze poznat zvukově či pocitově vadná klapka?
Či je lepší to neřešit a jít do 1.6 Vc-Ti?
A dále nějaké obecné neduhy Focusu od rv. 2005.

Díky moc za rady :)

Re: Výběr benzinového motoru.

Napsal: 03.12.2012 20:53
od tym
Nevzpomínám si, že by někdo v novém FoFo po r. 2005 řešil klapky :nixw: Poznají se po zvuku, někde jsou na youtube i videa zvuku, ale to bych asi u FF2005+ neřešil. Záleží taky, kde budeš jezdit. Do města ti bohatě stačí 1,6 74 kW. Pokud dálnice a delší trasy, šel bych do 2.0 z důvodu malinko lepší převodovky v dálničním tempu. Ti-VCT bych asi bral jen v případě, že má méně najeto, přeci jen má trošičku vyšší možnost problémů, než klasická 1,6, ale na druhou stranu se taky nedá říct, že je to vyloženě blbý motor. My ho máme doma a je v pohodě, máme ale najeto necelých 70000. Jestli uvažuješ o 1,8, šel bych už do 2,0 kvůli té převodovce, ale to musíš vědět ty, jak a kde budeš jezdit. :nazdravi: A pokud koupíš zachovalý kousek, myslím, že se nemusíš vůbec takhle ptát na neduhy Focusů, moc podstatných jich nenajdeš.

Re: Výběr benzinového motoru.

Napsal: 03.12.2012 21:04
od Skodax
Líbí se mi možnost Ethanolu a zvýšený výkon. Teď vlastním 80KW 1.6 a chtěl bych trochu více :)
2.0 je moc už kvůli pojištění. Jezdím město a dálnice.

Re: Výběr benzinového motoru.

Napsal: 03.12.2012 22:05
od MaxSand
Tak 2.0 te u CSOB vyjde stejně jako 1.8. Rozdíl je cca 5-10%, aspoň teda to tak bylo. 1.8 má problém s kolísáním otáček, ale to vyřeší nový soft řídící jednotky. 2.0 má stejnou spotřebu jako 1.8 a vyšší výkon. Má ale dvojhmat, který se může prodražit. O těch vířivých klapkách jsem taky něco slyšel, ale asi to není tak častý problém. Ono tuším, že první modely měly plastové a ty to moc dlouho nevydržely. Ale tohle nevím jistě. Já mám teda VCT a nemůžu si stěžovat. Každopádně 1.4 a 1.6 jsou původem Yamaha a 1.8 a 2.0 je Mazda. První má dobrou spotřebu, ale horší výkon, druhá dvojka má horší spotřebu, ale lepší výkon. Mezi nima je VCT. Spotřeba je dle mého o něco málo vyšší než u klasické 1.6, ale né takový jako 1.8 a 2.0, ale zase motor se s tebou baví po celý průběh otáček. V12 by mohl vyprávět :) Ale na dálnice rozhodně 2.0. Tam se vyplatí víc jak 1.6. Do města je fakt pak lepší 1.6.

Re: Výběr benzinového motoru.

Napsal: 04.12.2012 16:45
od V12
Focusy virive klapky NEMAJU. Nema ich moj 2.0i, nema ich ani 1.8i, takisto ich nema ani synovcov C-Max 1.8i '2003. Problemove boli na Mondeach 1.8i a 2.0i vyrabanych do roku 2004, teda predfaceliftovych, nebol to ale problem klapiek ako takych, ale ich ulozenia v plastovom sacom potrubi. Vela ludi to vyriesilo ich demontazou a zaslepenim otvorov po hriadelkach, na ktorych boli ulozene.

Re: Výběr benzinového motoru.

Napsal: 04.12.2012 17:53
od mikki
Měli jsme doma 8 let focus 1,8 16v a celkově bez poruchy ,jen drobnosti a v 240 tis šel do světa a ted 2,0 HE a výkon je opravdu znát.a spotřeba bych řekl že je nastejno ,ale předjíždění s nákladem je pohodička s 2,0.