Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Napsal: 08.11.2012 13:31
Ahoj,
najde se tady řada podrobných témat o jednotlivých součástkách nebo potenciálních problémech motoru, ale já jsem jen laik, a ačkoliv mě auta zajímají a řízení hrozně baví, k technickým aspektům tak nějak netíhnu a vím o tom jen velmi málo. Proto bych chtěl vás, zkušenější, požádat, jestli by nešlo udělat takový přehled toho, na co se mám u svého staršího mondea připravit a hlavně jak zhruba bude vypadat řešení.
Dám příklad - během posledních 60 tis. km odešly dvě věci - jednak prasklo / povolilo cosi u vodní pumpy a druhak EGR. Zatímco pumpa byla "v pohodě" - přišlo se na to, v servisu mi dali nějaký roztok, který únik kapaliny zmírnil, a dalo se ještě v pohodě najet tisíc, dva kilometrů, než se to opravilo, ale EGR byl průšvih - nechalo mě to v pátek večer v zahraničí, bez varování, prostě auto najednou nešlo nastartovat a konec. Bylo to dost nepříjemné a drahé.
Moje auto je z roku 2006, má najeto cca 230 tisíc a je to 2.2 TDCi. Vlastním ho od stavu tachometru ~180 tisíc, takže úplně přesně nevím, co se dělo předtím, ale v servisní knížce je už z dřívějška záznam o výměně EGR, jinak snad nic (mezi 140 a 180 tisíc záznamy chybí, o ty kilometry bylo auto stočené). Mondeo zatím slouží velmi dobře a ani mi nevadí do něj něco nainvestovat nebo to nechat v opravách (s tím jsem při koupi počítal), jen už fakt nechci zažít, že si auto ani neškytne a budu někde v tramtárii. Jinak třeba olej a tak dělám poctivě.
Takže, daly by se vyjmenovat věci, které mě v příštích pár desítkách tisíc km pravděpodobně čekají a jak vážné to bude (tj. jestli mě auto upozorní předem nebo ne)? Např. počítám s turbem, vůbec nevím, jak se řeší rozvody, jestli třeba může odejít spojka a jestli to bude postupné nebo fatální apod. Případně by se hodila i orientační částka za opravu, protože bych klidně některé věci udělal preventivně, pokud to není pálka za polovinu ceny auta.
Díky moc!
najde se tady řada podrobných témat o jednotlivých součástkách nebo potenciálních problémech motoru, ale já jsem jen laik, a ačkoliv mě auta zajímají a řízení hrozně baví, k technickým aspektům tak nějak netíhnu a vím o tom jen velmi málo. Proto bych chtěl vás, zkušenější, požádat, jestli by nešlo udělat takový přehled toho, na co se mám u svého staršího mondea připravit a hlavně jak zhruba bude vypadat řešení.
Dám příklad - během posledních 60 tis. km odešly dvě věci - jednak prasklo / povolilo cosi u vodní pumpy a druhak EGR. Zatímco pumpa byla "v pohodě" - přišlo se na to, v servisu mi dali nějaký roztok, který únik kapaliny zmírnil, a dalo se ještě v pohodě najet tisíc, dva kilometrů, než se to opravilo, ale EGR byl průšvih - nechalo mě to v pátek večer v zahraničí, bez varování, prostě auto najednou nešlo nastartovat a konec. Bylo to dost nepříjemné a drahé.
Moje auto je z roku 2006, má najeto cca 230 tisíc a je to 2.2 TDCi. Vlastním ho od stavu tachometru ~180 tisíc, takže úplně přesně nevím, co se dělo předtím, ale v servisní knížce je už z dřívějška záznam o výměně EGR, jinak snad nic (mezi 140 a 180 tisíc záznamy chybí, o ty kilometry bylo auto stočené). Mondeo zatím slouží velmi dobře a ani mi nevadí do něj něco nainvestovat nebo to nechat v opravách (s tím jsem při koupi počítal), jen už fakt nechci zažít, že si auto ani neškytne a budu někde v tramtárii. Jinak třeba olej a tak dělám poctivě.
Takže, daly by se vyjmenovat věci, které mě v příštích pár desítkách tisíc km pravděpodobně čekají a jak vážné to bude (tj. jestli mě auto upozorní předem nebo ne)? Např. počítám s turbem, vůbec nevím, jak se řeší rozvody, jestli třeba může odejít spojka a jestli to bude postupné nebo fatální apod. Případně by se hodila i orientační částka za opravu, protože bych klidně některé věci udělal preventivně, pokud to není pálka za polovinu ceny auta.
Díky moc!